Aprilia Tuono V4

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
1 liter/mil är nog normalt på gata dock

1 liter? Hur kör du karljävel!? ;)

Runt 0,75 ligger jag personligen, så vid ungefär 18-20 mil börjar reserven lysa. 22 mil tror jag är längsta jag vågat köra innan tankning. (Förbrukningen på färddatorn stämmer f.ö. inte alls, det är liksom inte ens nära.)

Vid touringkörning (ej motorväg/autobahn) så skulle jag uppskatta att man kan kan komma ner till 0,65 kaaanske 0,6, men har inte testat än.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Snitt 0.8. Så fort det börjar bli motvind i kläderna på den upprätta körställningen blir det tungt att knuffa på.

Som mest har jag fått i 18 liter i tanken. Då dog den 20m innan macken :D

Som längst har jag kört 25mil

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Vilket medel är välbeprövat att nyttja på tanken innan tankgreppen åker på (efter en rundan med hårtorken)?

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Vilket medel är välbeprövat att nyttja på tanken innan tankgreppen åker på (efter en rundan med hårtorken)?
Jag fick med nån våtservetter med sprit på till mina. Tvättade rent med dom. Värmde lite lätt på både tank och greppen med hårtork och klistrade på.
Funkade fint!

Till större dekaler brukar jag ha lite såpablandning på också. Men behövdes inte här. Jag verkar ha tur när jag gör sånthär. Inte fått bubblor än...

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Då är Tuono fixad av Probike på garanti men nu är bara problemet att den står i Hbg och jag är i Oslo trakterna. Får se om jag måste ta fri för att hämta

mispelled with autocorrect

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Vad felades din hoj då ?
Bra att dem löste problemet.
Kanske ett framtida alternativ
att boka Probike vid service.
Hoppet lever för oss som bor
söder om trädgränsen (läs hallandsåsen)

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Vad felades din hoj då ?
Bra att dem löste problemet.
Kanske ett framtida alternativ
att boka Probike vid service.
Hoppet lever för oss som bor
söder om trädgränsen (läs hallandsåsen)

Servomotoren till avgasspjället som fått knäppen tydligen.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Då är Tuono fixad av Probike på garanti men nu är bara problemet att den står i Hbg och jag är i Oslo trakterna. Får se om jag måste ta fri för att hämta

mispelled with autocorrect

Borde täckas av försäkringen om du är bosatt där du vill ha den.

Annars kan jag förvara den norr om trädgränsen. Uppe på åsen

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Nån som har haft problem med displayen? Jag har samma problem som diskuteras i denna tråden http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?311904-Tuono-1100-blank-dash-after-key-on

Skärmen tänds upp men förblir tom.. hjälper ibland att slå av/på tändningen. Varvräknare, varningslampor etc fungerar.

Efter lördagens premiärtur på Tuonon började frambromsen kännas minst sagt svampig, tog allt längre och längre in, kunde tillslut få handtaget ända in till styret.. Luftade ur igår, fick ur riktigt mycket luft. Är det handlaren som fyller upp bromsvätska innan lev, eller görs det i fabriken?

Annars går den grymt fint:)

Men visst är din Factory sprillans ny?? Vore jag som du så skulle jag omgående kontakta min handlare. Jag skulle aldrig acceptera en massa fel på nya grejor!! :mad:

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Men visst är din Factory sprillans ny?? Vore jag som du så skulle jag omgående kontakta min handlare. Jag skulle aldrig acceptera en massa fel på nya grejor!! :mad:

Helt riktigt, jodå jag har varit i kontakt med handlaren. Har bokat tid, blir så krångligt bara när man har 20 mil dit..

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Helt riktigt, jodå jag har varit i kontakt med handlaren. Har bokat tid, blir så krångligt bara när man har 20 mil dit..

Ja, inte kul... Egentligen tycker jag att man borde kunna få ersättning för kringkostnader när det handlar om garantiåtgärder. I min värld är det faktiskt inte OK att jag som drabbas av bristande kvalité dessutom ska få stå för t ex resor och förlorad arbetsinkomst. :gnissla

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati