Fredrikmehlin
Ny medlem
Någon som beställer factory innan dec?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag avvaktar till priset är satt.
Men jag börjar fundera på en äldre version.
Vi får se.
Någon som beställer factory innan dec?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grattis! Vilken färg?Jag kunde inte hålla mig, har beställt en Tuono 1100 RR -17.
Produktionen startar i mars nere i Italien och leverans i april.
Inget pris är satt som tidigare nämnts men man vill ju ha
hojen så fort så möjligt i vår, och först till kvarn...
Har inte läst diskussionerna här alls sen jag köpte min tuono factory 16 i vintras, så sorry om sliponet redan avhandlats. Jag var iaf på jakt efter ett slipon som inte var monterat i skjutspinnars, inte lät sjukt mkt och som såg helt ok ut. Hittade och beställde ett slipon som heter Fresco carbon GP Style. Drygt två månader tog leveransen då dom görs på beställning. Har kört drygt 200 mil med sliponet monterat och det låter magiskt. Inte för mkt, bara något mer än orginal som redan låter mäktigt. I mitt tycke ganska så porrigt!
View attachment 433993
View attachment 433994
View attachment 433995
Ingenting. Moderna hojar har insprutning med lambda så enklare förändring klarar de att hantera själva.Hur ligger det till med mappning när man bytar till ett ett sådant system? Vad måste man göra?
Grattis!Då är det klart att det blir en 2017! Huruvida det blir en RR eller Factory återstår att se.
Någon som har bilder på kommande färger?
Grattis!
Enklast är om du söker på tuono 1100 och ställer in året 2017 på blocket så får du fram factory färgen samt de två till RR, dvs svart och grå.
Jag har monterat slipon på min 2016 idag. Redan lagt upp i apriliaklubben. Men det är ju några här som inte är med där. Så får väl visa här också eftersom jag är så satans nöjd!!!
Jag gillar nog den svarta med av de nya RR-färgerna. Men den gråa ser ut att kunna hottas upp rejält ocksåBlir det Factory är det föga problem med färgval, annars så har jag lite tankeverksamhet framför mig, för en gångs skull.
Tack!
Hur låter sliponet? Har ett Arrow på min 2015, låter riktigt fint när avgasporten är öppen och man frenetiskt matar nya växlar under full gas. Dock inte idiothögt, vilket var ett krav.
Jag gillar nog den svarta med av de nya RR-färgerna. Men den gråa ser ut att kunna hottas upp rejält också
Jag hade ett arrow på min 2012 också. Dock med race ecu och spjället helt bortplockat. Gillade ljudet men saknade lite volym. Har bara testat denna slipon i 5 min så kan inte säga så mycket än.
Men änsålänge är jag nöjd. Låter alldeles lagom. Fick ju med dbkiller också som kommer användas på bana om det behövs.
Avgasspjället sitter i ljuddämparen på 2017. Vet inte hur det ska lösas med slipon? Man kanske måste ha race ecu för att ta bort spjället utan felkod. Eller köpa officiell aprilia akra slipon med spjäll inbyggt?Lite mer sugen på vita kombon faktiskt. Men men, får se! Factoryn är ju faktiskt liiiiiite fetare.
Får se vilket slipon det blir till den nya! Någon info om det är samma diameter på pipan 2017 som tidigare år?
Avgasspjället sitter i ljuddämparen på 2017. Vet inte hur det ska lösas med slipon? Man kanske måste ha race ecu för att ta bort spjället utan felkod. Eller köpa officiell aprilia akra slipon med spjäll inbyggt?
Vilken uppgift har det?Avgasspjället sitter i ljuddämparen på 2017.
Det är för ljudrestriktioner. På det äldre hojarna så öppnas spjället vid ett visst varvtal. 6 tusen nån stans om jag inte minns fel. Kör du med race ecu så öppnas det direkt om du lägger i växel. Med race ecu kam du också plocla bort motorn till spjället utan att få felkod. Går att fulkoppla bort utan race ecu också. För vissa har det funkat bra, andra sämre. (Spjället sitter innan slipon på äldre hojarna)Vilken uppgift har det?
Dvs vad händer om det tas bort...
Nähä, fy f*n vad jag längtar efter sol, värme och torra vägar nu! Det börjar kännas smått outhärdligt. Inte ens att köra Tuono i Ride 2 känns längre tillfredsställande!
Sen tycker man ju att första bandagen borde ligga klart tidigare på året och att MotoGP kördes året om... som lite plåster på såren.
Fan vad det är synd om mig!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |