Ventilkontroll bör göras vid halva rekommenderat intervall, iaf första gången. De är lite väl självsäkra... Många verkstäder är inte så påhittiga utan kör enligt standard rutin vilket innebär att motorn ska ur för detta. Dyrt såklart och aprilias verktyg är gjorda för den metoden. Med tålamod och lite jävlar anamma går det att göra ändå, blir lite billigare men är ju upp till verkstaden. Jag har hört allt från 8 till 14 som pris för justering. Vilket inte är samma som kontroll...
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
så en koll redan vid 1000 mil alltså? Och redan då mellan 8-14 lök... ouf.
Okej okej. Jag är lite sugen på att sälja nån av geishorna och lulla runt på gata litegrann, då skulle en Tuono sitta fint, men om man ska dynga ut med flera tusen på service efter ett par mil är det ju inte så intressant, men nu lät det ju bättre.
FunkarNi som åker Tuono 1100 factory, har ni nån erfarenhet av att packa några väskor bak på den. Har en 1100rr idag och inga problem med den men är sugen på en Factory, brukar dock dra iväg på semester varje år och brukar köra med en packrulle bakpå. Nån som testat det?
Funkar
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Funkar
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Kontakta trebles mc. Han svarar snabbt i deras facebook chattTips på en vettig svensk sida som har både olja och filter till en 1100 Factory?
Kontakta trebles mc. Han svarar snabbt i deras facebook chatt
E-bayVar finns den?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|