Aprilia Tuono V4

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Faaan då. Har varit på G att köpa en men nu är försäkringen för dyr för mig med. Upp från typ 10k/halv till 17k/halv. :huvet
Har man fyllt 30 är svedea billigast. Köper man via handlare får man ännu bättre pris!

Innan jag fyllde 30 var det bilsport mc som gällde.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Märkesförsäkringen går inte att få prisuppgift på via hemsidan, där Ulvhamne kollade.

Är det inte en såndär skoj försäkring som övergår i standardförsäkring efter en viss tid så man bara får billigare första tiden?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Låter väldigt dyrt.. kollade du med Svedeas märkesförsäkring?
Jag ger 5700kr hel/hel 26år, boende relativt centralt i Växjö för min -14, för en -16 skulle jag få ge 6300kr.
Inte direkt jämförbart med Göteborg kanske, men dina premier låter väldigt höga!

Detta var direkt på Svedeas hemsida. Ska ringa och se vad en märkesförsäkring hade kostat, trist att man blir tvungen att köpa av handlare då bara.
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Faaan då. Har varit på G att köpa en men nu är försäkringen för dyr för mig med. Upp från typ 10k/halv till 17k/halv. :huvet

Var/hur kollade du?
Jag kollade nyss på Svedea med reg från en blocketannons på en factory. Bor strax utanför Stockholm, 42år, hel/hel, krav på inlåst nattetid ca 17k, ej inlåst ca 21k. Tror jag degar 13k för bmw:n så om inte en annan försäkring är betydligt lägre blir det nog ingen factory.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Last edited:

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Var/hur kollade du?
Jag kollade nyss på Svedea med reg från en blocketannons på en factory. Bor strax utanför Stockholm, 42år, hel/hel, krav på inlåst nattetid ca 17k, ej inlåst ca 21k. Tror jag degar 13k för bmw:n så om inte en annan försäkring är betydligt lägre blir det nog ingen factory.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Som sagt, köper du den från en återförsäljare så kommer du att få ett helt annat pris. för mig t ex skiljer det 10 loppor.
 

DINK

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Solna
Hoj
Aprilia Tuono v4r aPRC -13
Jag betalar 7 648:- hel/hel xtra allt på Svedea för en Tuono v4r -13 (alltså utan ABS). 41 år bor i Solna.

När vi ändå är inne på försäkringsämnet, är det någon som har förslag på vettig avställbar halvförsäkring?
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jag betalar 7 648:- hel/hel xtra allt på Svedea för en Tuono v4r -13 (alltså utan ABS). 41 år bor i Solna.

När vi ändå är inne på försäkringsämnet, är det någon som har förslag på vettig avställbar halvförsäkring?

Trygg Hansa är vettiga på min RSV4. (De kräver autogiro vid avställbar försäkring)
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Var/hur kollade du?
Jag kollade nyss på Svedea med reg från en blocketannons på en factory. Bor strax utanför Stockholm, 42år, hel/hel, krav på inlåst nattetid ca 17k, ej inlåst ca 21k. Tror jag degar 13k för bmw:n så om inte en annan försäkring är betydligt lägre blir det nog ingen factory.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du kan ringa in och begära pris som om du skulle köpa från aukt säljare. Men du kan inte teckna det själv
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Du kan ringa in och begära pris som om du skulle köpa från aukt säljare. Men du kan inte teckna det själv

Ok, tack för svar! Jag pratar lite med handlarna på mc-mässan på lördag och sen kontaktar jag svedea på måndag och hör efter. Hoppas det finns en tuono på plats.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Ringde Svedea nu. En vanlig årsmodell 15 kostar 15k hel/hel med rabatt på halv hade man ingen rabatt så kostade den 14. Under 30 i Göteborg.

Bilsport&mc gick på mellan 10,4-12 beroende på självrisk. För halv. Factory var ca 2k dyrare. :gråta
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Ringde Svedea nu. En vanlig årsmodell 15 kostar 15k hel/hel med rabatt på halv hade man ingen rabatt så kostade den 14. Under 30 i Göteborg.

Bilsport&mc gick på mellan 10,4-12 beroende på självrisk. För halv. Factory var ca 2k dyrare. :gråta

Pratade med Svedea på mc-mässan förra helgen. För mig på en ny factory -17 ca 12-13k hel/hel beroende på inlåst eller ej. 42 år, Zon1.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Fortfarande "billigt". Den R1 jag kör i racing istället för en TV4 på gata skulle kosta mig i krokarna 25. I trafik. För en 40plussare på en 07a.

Skickat från min Pipo P4 via Tapatalk
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Fortfarande "billigt". Den R1 jag kör i racing istället för en TV4 på gata skulle kosta mig i krokarna 25. I trafik. För en 40plussare på en 07a.

Skickat från min Pipo P4 via Tapatalk

Håller med till fullo. Super-nakeds är väldigt prisvärt nöje just nu. Förutom duke r som ingen verkar vilja försäkra.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Håller med till fullo. Super-nakeds är väldigt prisvärt nöje just nu. Förutom duke r som ingen verkar vilja försäkra.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag har min 1290 Superduke 2014 års modell försäkrad hos Bilsport&Mc: 6200 hel/hel, 48 år, bor på landet i Hälsingland. Visst har priset gått upp rejält på Tuonon hos Svedea?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det planeras för en Tuono-träff i italienska alperna i sommar för att fira tuono 15år. Bara så ni vet.

Finnsc på Facebook "international tuono meeting "
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ringde Svedea nu. En vanlig årsmodell 15 kostar 15k hel/hel med rabatt på halv hade man ingen rabatt så kostade den 14. Under 30 i Göteborg.

Bilsport&mc gick på mellan 10,4-12 beroende på självrisk. För halv. Factory var ca 2k dyrare. :gråta
Jag fyllde 30 iår. I höstas skulle jag betala nästan 14 för märkesförsäkringen via svedea. Iår 5500... dom gör väldig skillnad när du fyllt 30 verkar det som
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top