Aprilia Tuono V4

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Kollade på filmen :) Du kör med gopro med bakstycket på va .. testa öppet i bak och kläm in bomull mellan plastskalet och micen :banana

Hur kändes 15t i fram då ?

230km/h ....Du kör inte med "R" mappen då :D :va
Såg nån med skumgummi... Ska nog testa det där.
15 kändes nästan för lågt i kurviga delarna, om jag inte ska börja kortväxla i böj men orkade ändå inte uppför rakan.
Nejdå. Visst kör jag i T-läge... (INTE Road som jag skrev... duh)

Börjar kännas som att jag inte får ut full effekt. :(

Ska iaf kolla att jag inte tappat nån kontakt eller nåt inte sitter där det ska. Kan ju vara som Dolly, saknas en vacuumslang :rolleyes:

Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Såg nån med skumgummi... Ska nog testa det där.
15 kändes nästan för lågt i kurviga delarna, om jag inte ska börja kortväxla i böj men orkade ändå inte uppför rakan.
Nejdå. Visst kör jag i T-läge... (INTE Road som jag skrev... duh)

Börjar kännas som att jag inte får ut full effekt. :(

Ska iaf kolla att jag inte tappat nån kontakt eller nåt inte sitter där det ska. Kan ju vara som Dolly, saknas en vacuumslang :rolleyes:

Du kanske aldrig fått bort inkörningsmappen ;) jag kör för det mesta med skumgummi (tvättsvamp) men det är ändå ett rätt kraftigt och irriterande vindbrus. Men det låter som att den även sitter o skallrar mot nåt?

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Mjo, mappen är uppdaterad så det ska vara juste. Kan vara gubbe bakom gasen också som är orsaken...:rolleyes:

Den sitter inte så stabilt där framme på kåpan, så jag misstänker att det är fästet som skramlar trots "plutten".

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Årets första skraaaap i måndas på rörken :yoparty

Lite otippat att hojen drar mindre soppa med racemap :va drog ca 25 mila tripp totalt .
Snittade 0.65--070l/mil då inkludera det motorväg i 130-140km/h samt gokarts åka med en del varvning på första växeln :D

Hur gick Tv4r på lilla rörken kanske nån undrar ... förvånande bra måste jag säga .. hade inga problem att haka på ktm 690 or i röda :banana

första passet va förbaskat stelt men sedan så släppte det sig :D

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Testade förresten lite grusväg med TC avstängd i veckan. Oj, vad arg den blev... :yoparty

Har fått tillbaka diverse kontakter och plockat bort lite plastfolie från luftfiltret. Verkar gå som den ska nu.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Testade förresten lite grusväg med TC avstängd i veckan. Oj, vad arg den blev... :yoparty

Har fått tillbaka diverse kontakter och plockat bort lite plastfolie från luftfiltret. Verkar gå som den ska nu.

Kul med film Jåke ! Tc 4? märkte du att den gick in o blinka eller ..:)

plastfolie i luftburken ? Skulle behöva kika lite i min me ...farligt att täppa för insugen då man tvättar och glömmer detta efteråt o kör ..

Här är en kul test by the way .

http://rideapart.com/2013/05/rideap...aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Japp, TC4 och ner på 3 andra dagen. Jovisst, lite flipper i chikanen och ibland i dubbelhögern längst upp blev det ju :rolleyes:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Oki samma som jag använde där sist :)

Kul att du fått fart på henne nu då..ingen bänkning då va .

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Kan bli ändå, men är ju inte helt akut längre. :rolleyes:

Tänkte köra slicks på Sviestad, blir nog ner på 2 iaf då... :cool:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
I testen stod det så hära :banana

it’s just that the front end comes up much, much later than you’d expect with wheelie control switched on. Switch it off and you can pull roll-on power wheelies simply by opening the throttle in 4th gear at 100mph. Just ask anyone of the drivers on the La Brea on-ramp to 10 West around 7pm last Thursday.

fiifan .. vart ska man testa det då hehe .

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Rekommenderar alla att kolla sina luftfilter. Det är en högst tvivelaktig konstruktion då det inte är nån tätning mellan adapterramen (9) och luftburken. Dessutom är skruvarna (14) till filterramen (13) onödigt långa och riskerar att trycka upp ramar+filter från luftburken när dom skruvas dit.
En snabb googling visar att även rsv4 haft problem med läckage och där rekommenderade olika handlare i staterna att man byter till bmc/piper cross då de tydligen har en bättre ram. Hade det varit en gammal hoj utan garanti etc så hade fogsprutan tagits fram och limmat ner adapterramen för att säkerställa funktionen.luftburk.jpg
IMG_6361.jpg

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Har 500 mil kvar, så du får nog berätta för oss andra. :cool:
Däremot beställde jag ett Pipercross när jag varit in i burken och kollat, det ska i så fort det är möjligt. :thumbup:

Nyheter
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras