Micke240sx
Noob
- Gick med
- 21 Aug 2007
- Hoj
- Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
K&N är bra skit, perfekt med den ramen på filtret så det tätar sjysst! Kolla med tex BDS i Haninge om det e värt att köpa hemma.
K&N är bra skit, perfekt med den ramen på filtret så det tätar sjysst! Kolla med tex BDS i Haninge om det e värt att köpa hemma.
Ja det lät sjysst, tror k&n sverige går från kgk så man kan ju inte förvänta sig superpriser tyvärr.Åfan så nära .. beställde från e-bay .. 400spänn + frakt 50kr . kändes billigt .
Jupp, reagerat lite på det jag med men det lär ju vara lika för er andra. Vart tvungen kolla nu när du påpekade, skiljer 500 rpm mellan 4/5/6 respektive nu med 15-kugg.Va täta 5an 6an är, har aldrig tyckt att dom e så nära varann i utväxling..
Edit: Just fan du hade ju drevat om.. Men ändå väldigt tätt![]()
Jupp, reagerat lite på det jag med men det lär ju vara lika för er andra. Vart tvungen kolla nu när du påpekade, skiljer 500 rpm mellan 4/5/6 respektive nu med 15-kugg.![]()
Det skiljer väl alltid lika många varv mellan växlarna med eller utan framdrev?![]()
K&N Air Filter AL-1010 Passar fint om man tar bort de 3 delarna . 1 filter 2 filterhållare 3 ram .
Sitter som en smäck . Min Luftburk va rätt ren .. dock så fanns lite skit där det inte skall finnas någe så det sipprar in lite ofiltrerad luft mellan ramen och burken .
En annan sak som kan va bra att kolla är bakhjulet .. går man efter sträcken på hjulaxel/kedjespännarna så kan det bli snett ialf .. jag måttade sving.......Hjulaxel då skiljer 5mm.
Detta gäller nog de flesta hojar .
Provkörde Kompisen Sdr i går ... Det går inte gå tebax sådär det känndes om det va nått fel på hojen och att det fanns kanske 60hk i den.. Snacka om F1 tv4 är![]()
![]()
Några frågor från en som börjar bli sugen på en v4:a
Hur funkar Tuonon i stadstrafik?
Hur långt kommer man innan det är dags att börja leta efter en bensinmack?
Vad ligger servicekostnaderna på och vid vilka intervaller ska den in på verkstaden?
Kom -13 med större tank?
Jag brukar tanka vid runt 12 mil, men min drog lite mycket åxå.
Btw så fick jag muta mig själv med en gopro 3 nu när ja får åka skramlaha ett tag.
Större tank på 2013 rsv4 ja .
12mil ..ja du gasar som en galning då blir det så![]()
Hittade faktiskten Gul Snygg Tuono V4 på nätet ..
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Jacob Sjöman Under... |
![]() |
Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |