Aprilia Tuono V4

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
K&N är bra skit, perfekt med den ramen på filtret så det tätar sjysst! Kolla med tex BDS i Haninge om det e värt att köpa hemma.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Va täta 5an 6an är, har aldrig tyckt att dom e så nära varann i utväxling..

Edit: Just fan du hade ju drevat om.. Men ändå väldigt tätt :D
Jupp, reagerat lite på det jag med men det lär ju vara lika för er andra. Vart tvungen kolla nu när du påpekade, skiljer 500 rpm mellan 4/5/6 respektive nu med 15-kugg. :)

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Jupp, reagerat lite på det jag med men det lär ju vara lika för er andra. Vart tvungen kolla nu när du påpekade, skiljer 500 rpm mellan 4/5/6 respektive nu med 15-kugg. :)

Det skiljer väl alltid lika många varv mellan växlarna med eller utan framdrev? :)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
K&N Air Filter AL-1010 Passar fint om man tar bort de 3 delarna . 1 filter 2 filterhållare 3 ram .

Sitter som en smäck . Min Luftburk va rätt ren .. dock så fanns lite skit där det inte skall finnas någe så det sipprar in lite ofiltrerad luft mellan ramen och burken .

En annan sak som kan va bra att kolla är bakhjulet .. går man efter sträcken på hjulaxel/kedjespännarna så kan det bli snett ialf .. jag måttade sving.......Hjulaxel då skiljer 5mm.
Detta gäller nog de flesta hojar .

Provkörde Kompisen Sdr i går ... Det går inte gå tebax sådär det känndes om det va nått fel på hojen och att det fanns kanske 60hk i den.. Snacka om F1 tv4 är:banana :yoparty

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
K&N Air Filter AL-1010 Passar fint om man tar bort de 3 delarna . 1 filter 2 filterhållare 3 ram .

Sitter som en smäck . Min Luftburk va rätt ren .. dock så fanns lite skit där det inte skall finnas någe så det sipprar in lite ofiltrerad luft mellan ramen och burken .

En annan sak som kan va bra att kolla är bakhjulet .. går man efter sträcken på hjulaxel/kedjespännarna så kan det bli snett ialf .. jag måttade sving.......Hjulaxel då skiljer 5mm.
Detta gäller nog de flesta hojar .

Provkörde Kompisen Sdr i går ... Det går inte gå tebax sådär det känndes om det va nått fel på hojen och att det fanns kanske 60hk i den.. Snacka om F1 tv4 är:banana :yoparty

Så mycket vrid så du skrynklat fetsvingen!:rock

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Några frågor från en som börjar bli sugen på en v4:a

Hur funkar Tuonon i stadstrafik?

Hur långt kommer man innan det är dags att börja leta efter en bensinmack?

Vad ligger servicekostnaderna på och vid vilka intervaller ska den in på verkstaden?

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Några frågor från en som börjar bli sugen på en v4:a

Hur funkar Tuonon i stadstrafik?

Hur långt kommer man innan det är dags att börja leta efter en bensinmack?

Vad ligger servicekostnaderna på och vid vilka intervaller ska den in på verkstaden?

Stadstrafik är inte Tv4 favoritställe .. funkar dock bra ..men blir snabbt varm så fläkten går i gång . Då syftar jag på kökörning . annars helt ok .

Bensinmack ... ja det beror på hur du kör :tungan Motorvägskörning kanske 16mil innan reserven lyser . Småvägar med mkt accel klart mindre .. kanske 12-14mil.

Service 1000mil intervaller . ska snart in på 1000 .. tror den kostar ca 3000kr .

Mvh

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Kom -13 med större tank?

Jag brukar tanka vid runt 12 mil, men min drog lite mycket åxå.

Btw så fick jag muta mig själv med en gopro 3 nu när ja får åka skramlaha ett tag.

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Större tank på 2013 rsv4 ja .

12mil ..ja du gasar som en galning då blir det så :D

Lampan tänds inte varje gång, men jag tror ju nåt var knas.. kanske nån igensatt mapsensor eller liknande från all skit den sugit i sig pga pissfiltret.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Synd att jag har en redan :cool:

Fast det blev ganska schnyggt med gul spoiler. Tur jag har vinyl då... :D

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Nähej, nu drar jag till ProBike Norr och försöker få ny framlykta på garanti. Ser förjävlig ut och är dammig satan inuti...

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Det gick ju... Bra. Eller nåt. Slutade med en tripp till Sätra och ett besök bland skinnvästarna. Blir nog kombinerat 1000-mila och strålkastarbyte i juli, kan vara dags för service ändå efter 4 dagar på GR. :cool:

Nyheter
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras