Aprilia Tuono V4

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Synd att det inte går att få tag i dem bara, skulle behöva boka samma sak och har redan en tid för garantiåtgärd. Tänkte det kunde vara smidigt lösa 1000-mila samtidigt. :)

Men har ringt dem 6 ggr idag tror jag å hela tiden fått svarare... Epost verkar de inte bry sig om heller. :dummer

Slutar med att jag får åka upp till Hudik igen, EFTER att de bytt lykta på Probike!

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Synd att det inte går att få tag i dem bara, skulle behöva boka samma sak och har redan en tid för garantiåtgärd. Tänkte det kunde vara smidigt lösa 1000-mila samtidigt. :)

Men har ringt dem 6 ggr idag tror jag å hela tiden fått svarare... Epost verkar de inte bry sig om heller. :dummer

Slutar med att jag får åka upp till Hudik igen, EFTER att de bytt lykta på Probike!

Jo . jag satt o väntade på hojen då jag va där och hörde vissa kunder prata om att de ringt i 3 veckor utan att komma fram :gnissla :zpy :crash

De har bytt kundmottagare nyligen .. Den fd Christoffer gick det bra att maila till ialf .

Nya killen är trevlig och jag hörde att de hade problem med mekaniker`s som va sjuk eller frånvarande och de låg efter en hel del . så det känns som de vill hinna i kapp innan nån vill svara på verkstaden :crash .

Bäst är att åka förbi och snacka lite om möjligheten finnes !

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Bäst är att åka förbi och snacka lite om möjligheten finnes !
Låter som de haft det lite körigt, men att svara på en dags samlat epost är en timmes jobb max om man gör det varje dag... Även om man skippar att svara i telefon.

Jo, skulle gärna åkt förbi det är nästan alltid enklare. Fick helt OK bemötande när jag var ner om lyset, även om de såg stressade ut redan då... Men det är 10 mil enkel resa endast vardagar och då jobbar jag själv i "butik". :gnissla

Hade nog varit bra för dem på Syd om Norr kunde få igång sin verksamhet riktigt, när jag var förbi skickade de mig direkt söderut.

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Tröttnade på Probike, ringde Bikeport istället. De var trevligare att prata med, jag fick ju faktiskt tala med dem. Första pris på 1000-mila dock 3400,-... :3freak

Tyckte var dyrt för ett oljebyte så jag bad honom återkomma när han räknat om. Det har han gjort, så har vi ett till riktpris på 1000-mila: 2130,-

Beräknat på två timmars jobb att gå igenom kontrollpunkter samt ett oljebyte. Antar att skillnaden ligger i deras timpriser.

Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Tröttnade på Probike, ringde Bikeport istället. De var trevligare att prata med, jag fick ju faktiskt tala med dem. Första pris på 1000-mila dock 3400,-... :3freak

Tyckte var dyrt för ett oljebyte så jag bad honom återkomma när han räknat om. Det har han gjort, så har vi ett till riktpris på 1000-mila: 2130,-

Beräknat på två timmars jobb att gå igenom kontrollpunkter samt ett oljebyte. Antar att skillnaden ligger i deras timpriser.

Är det kontroll av ventilspel? Det tar ju en stund.. Men glöm inte att kräva att dom verkligen tittar på luftfiltret.
Jag betalade 3k för 1000mil, men då fick jag lite rabatt. Fortfarande skitdyrt men jag hade ju inte frågat innan så det var bara köra.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Är det kontroll av ventilspel? Det tar ju en stund.. Men glöm inte att kräva att dom verkligen tittar på luftfiltret.
Jag betalade 3k för 1000mil, men då fick jag lite rabatt. Fortfarande skitdyrt men jag hade ju inte frågat innan så det var bara köra.

Tja .
Kontroll av ventilspel är på 2000mila .

Tror det är tändstift och Luftfilter koll på 1000mila .. sen om de kollar det är en annan femma .

Suverän bandag på Sviestad med Aprilia Klubben idag :banana:banana:tummenupp

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Världens roligaste hoj att köra, men börjar bli jävligt trött på de lökiga italienare som skruvar ihop skrotet! Veckan innan Gotland bekräftar vi att lagren i länkaget bak gett upp. Efter 700 mil! 7000 spänn i sjön om jag inte kan låna hoj även i år inför semestern...

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Trist Jåke ! Men kan de inte skaka fram ett lager då ? måste gå snabbt att byta .

Som du säger .. vissa hojar verkar Italianos gubbarna vart fulla när de skruva ihop ...

UNIA

Medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Aprilia Tuono
Världens roligaste hoj att köra, men börjar bli jävligt trött på de lökiga italienare som skruvar ihop skrotet! Veckan innan Gotland bekräftar vi att lagren i länkaget bak gett upp. Efter 700 mil! 7000 spänn i sjön om jag inte kan låna hoj även i år inför semestern...
Fan vad surt Jåke men "Snok engineering" löser säkert problemet :smasha

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Schpårtschmart från Dunslapp, funkar utmärkt för en slö fan som jag.

Å Jåke får vittja sin inkorg på La Famiglia :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati