Aprilia Tuono V4

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Schpårtschmart från Dunslapp, funkar utmärkt för en slö fan som jag.

Å Jåke får vittja sin inkorg på La Famiglia :)

Funkar för slö fan nummer två också, även om jag gillar 211 GP Slick ännu bättre. De är roligare att svänga med och ger löjligt fäste åt slöfockar. Efter Gotland kan jag nog nämna nåt om Metzeler CompK också...

Korg vittjad! :cool:

Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Hade jag haft hojjen hemma så kunde du lånat mitt stag jåke, såvida det är ok.. Men tyvärr står den ju sen nån månad hos en verkstad.. Nån aning om varför det kan gett upp?

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Tack, men det verkar lösa sig i sista stund tack vare Apriliaakuten Snok och Jocke. Spekulerat i att det helt enkelt beror på att det är okapslade lager original och man har glömt fetta in dem. Jag har ju faktiskt kört i regn till råga på allt...

Jocke har rådigt nog fått tag på kapslade nållager istället som jag ska försöka få på plats med hjälp av Dione innan fredag var det tänkt...

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Är det kontroll av ventilspel? Det tar ju en stund.. Men glöm inte att kräva att dom verkligen tittar på luftfiltret.
Jag betalade 3k för 1000mil, men då fick jag lite rabatt. Fortfarande skitdyrt men jag hade ju inte frågat innan så det var bara köra.
Som Micke65 skrev, ingen ventilkoll. Har ju själv kollat luftfiltret och det såg rent ut. Bytte helt igår så nu vet jag att det är juste oavsett om de kollar eller ej (originalet var fortfarande riktigt rent, kanske för att det inte dragit så mycket luft tidigare...)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Funkar för slö fan nummer två också, även om jag gillar 211 GP Slick ännu bättre. De är roligare att svänga med och ger löjligt fäste åt slöfockar. Efter Gotland kan jag nog nämna nåt om Metzeler CompK också...

Korg vittjad! :cool:

Sportsmart hade jag innan ..bra däck med mkt bra livslängd :banana Kör med 211d i medium nu gillar det också som faen bra klister fäste och finns i 200 är kul kanske inte nödvändigt men kul :banana Sämre livslängd men bra jämfört med Pirelli ..

Man kan bli sugen på testa nått annat men det lutar åt ett 211 igen :tuttar

Nästa banåka blir den 23 juni och på .... ja just det Sviesta igen :D Då ska det gaaaaaasas .

UNIA

Medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Aprilia Tuono
Sportsmart hade jag innan ..bra däck med mkt bra livslängd :banana Kör med 211d i medium nu gillar det också som faen bra klister fäste och finns i 200 är kul kanske inte nödvändigt men kul :banana Sämre livslängd men bra jämfört med Pirelli ..

Man kan bli sugen på testa nått annat men det lutar åt ett 211 igen :tuttar

Nästa banåka blir den 23 juni och på .... ja just det Sviesta igen :D Då ska det gaaaaaasas .
Hur många bandagar har du fått ut av dina d211. Mina har gått 6-7 bandagar och då finns det gummi kvar. Problem med kallruggning på GR bara :rolleyes:. Kör med värmare.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hur många bandagar har du fått ut av dina d211. Mina har gått 6-7 bandagar och då finns det gummi kvar. Problem med kallruggning på GR bara :rolleyes:. Kör med värmare.

Fiifan va bra :banana Fick 5 bandagar + 500mil med sportsmart ..D211 har gått mest på gata tyvär då jag montera dem i sensomras .. så 1 bandag " nyss" och ca 350mil .. och det ser ut som kanske max 2 till .. om jag tar det lungt på gata ..
Ej däckvärmare .

Har du koll på skillnaden på slitaget med vs utan värmare ?

Tyckte att på Pirelli sp så va skillnaden rätt liten i % " kikade på Kompisens slitage" med värmare .

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
IMG_6375.jpg
Som Micke65 skrev, ingen ventilkoll. Har ju själv kollat luftfiltret och det såg rent ut. Bytte helt igår så nu vet jag att det är juste oavsett om de kollar eller ej (originalet var fortfarande riktigt rent, kanske för att det inte dragit så mycket luft tidigare...)

Tyckte inte att mitt var speciellt skitigt heller. Men sorry jag glömde bort att du kollat det tidigare :) Jag måste ju fått ett måndagsex eftersom både ventilspel o filter var skit vid 1300.

UNIA

Medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Aprilia Tuono
Fiifan va bra :banana Fick 5 bandagar + 500mil med sportsmart ..D211 har gått mest på gata tyvär då jag montera dem i sensomras .. så 1 bandag " nyss" och ca 350mil .. och det ser ut som kanske max 2 till .. om jag tar det lungt på gata ..
Ej däckvärmare .

Har du koll på skillnaden på slitaget med vs utan värmare ?

Tyckte att på Pirelli sp så va skillnaden rätt liten i % " kikade på Kompisens slitage" med värmare .

Nja körde två första bandagarna utan värmare och sen värmare fyra dagar så svårt att säga. Väntar på nya 211 slicks så då får man utvärdera bättre med värmare :näsblod

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj

Hudik

Guest
Jamen tejpa för framlampan så ser det ut som en rejshoj:banana

Jag har fått information om att inte göra det, det blir tydligen för varmt åt insattserna så det finns risk att bränna "glaset" på Tuonon och insattsen på RSV:n som bara är av plast..

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Jag har fått information om att inte göra det, det blir tydligen för varmt åt insattserna så det finns risk att bränna "glaset" på Tuonon och insattsen på RSV:n som bara är av plast..

Inga problem, det ser förjävligt ut ändå ju... ;)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...