Aprilia Tuono V4

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag har fått information om att inte göra det, det blir tydligen för varmt åt insattserna så det finns risk att bränna "glaset" på Tuonon och insattsen på RSV:n som bara är av plast..

Jamenåå, jag trodde det var självklart att man kopplade ur dem... Typ som med extraljus och deras plastskydd :)

så, koppla ur och tejpa för. Så ingen missar det. :tummenupp

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hoppas det inte blir som vanligt med Bilderna från bandagar nu från Aprilias bandag tas det 1000bilder och ingen lägger upp något .. eller jo Otto la upp en del på facebook ja .
Dock en bråkdel av alla som togs känns det som .

Jåke du verkade ha kontakt med dem som tog bilder :confused:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hoppas det inte blir som vanligt med Bilderna från bandagar nu från Aprilias bandag tas det 1000bilder och ingen lägger upp något .. eller jo Otto la upp en del på facebook ja .
Dock en bråkdel av alla som togs känns det som .

Jåke du verkade ha kontakt med dem som tog bilder :confused:

Jag har det mesta av Jockes bilder från fredagen, men har tyvärr väldigt fullt med annat efter arbetstid så jag hinner inte riktigt sortera nåt innan jag somnar. Ska göra ett försök innan vi åker till Gotland.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag har det mesta av Jockes bilder från fredagen, men har tyvärr väldigt fullt med annat efter arbetstid så jag hinner inte riktigt sortera nåt innan jag somnar. Ska göra ett försök innan vi åker till Gotland.

Aha .. ok då får vi hoppas på det bästa då :tummenupp

Det fanns även en Ljushårig Tjej som tog en hel del .. henne såg jag i många kurvor :D

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
tuono wheelie .

Dålig kvalite` hehe men men försökte nå balanspunkten .. Nära nu :)

Snodde bilden från en filmsnutt .

Bifogat

• NDVD_000.jpg
    NDVD_000.jpg
    33.2 KB · Visningar: 162

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Häpp! Nån som bytt ex vis luftfilter själv och sen skickat hojen på service och fått åsikter på det? Funderar bara på om jag behöver vara paranoid och stoppa tillbaka originalet innan 1000-mila.

Hojen sitter förresten ihop igen, med nylagrat hundben. Även om det nog inte är där det glappar. Verkar snarare vara lite spel mellan bultar och distanser.

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Häpp! Nån som bytt ex vis luftfilter själv och sen skickat hojen på service och fått åsikter på det? Funderar bara på om jag behöver vara paranoid och stoppa tillbaka originalet innan 1000-mila.

Hojen sitter förresten ihop igen, med nylagrat hundben. Även om det nog inte är där det glappar. Verkar snarare vara lite spel mellan bultar och distanser.

Har som sagt ett KN luftfilter med livstidsgarati på ... Då jag servade min sade jag bara till att dom skulle ge faan i luftburken för där sitter ett Kn nu :) = snabbare o billigare service kanske .

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Mekade lite idag .. irriterade mig på ett knirkande ljud då jag snurra på hjulet vid kedjesmörjning .

Så om ni plockar bort hjulet smörj lagret vid drevet och nästa med fett , det gillar tuono´n ;)

Medans jag ändå höll på så såg jag att mitt 44t va lite nerslitet så nu åkte orginal på igen , ska bli kul o testa igen , känns som att orginal drevningen passar Sviestad bättre .

Tänker mest på 2an då :banana Vi får se i morgon håll tummarna för uppehåll :Bugar

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Uppehåll halva dagen va ok men resten krashades bort pga av alldeles för mkt folk på banan ...så det blev bara 2 pass .. Jaja däcket blev slut ialf så kanske lika bra .

Bromsbelägg i fram är snart på gång ..Skulle vilja ha några med lite mer bett o känsla om det finns ?

Däck i bak ... ska nog testa nya Dunlop Q3 eventuellt ..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Uppehåll halva dagen va ok men resten krashades bort pga av alldeles för mkt folk på banan ...så det blev bara 2 pass .. Jaja däcket blev slut ialf så kanske lika bra .

Bromsbelägg i fram är snart på gång ..Skulle vilja ha några med lite mer bett o känsla om det finns ?

Nja. Det kraschades pga brist på omdöme och hänsyn...så trångt var det inte att folk pangade ihop/ikull av den anledningen.

Om alla bara visar lite hänsyn är det inga problem...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nja. Det kraschades pga brist på omdöme och hänsyn...så trångt var det inte att folk pangade ihop/ikull av den anledningen.

Om alla bara visar lite hänsyn är det inga problem...

Nja . nu menar jag såklart inte att folk rammlar omkull som dominobrickor .. Jag menar att när det är så mkt folk som då tex vid inbromsningar då tex det fanns 3 hojar på bredd så blir folk stressade av olika anledningar som inte skulle blivit stressade med mer normalt antal hojar ..

På bana vill ändå många gasa och köra om och när det är fullsmockat med hojar så blir det problem . rätt enkelt att begripa eller hehe .

Och då stress uppkommer så händer konstiga saker ....

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj

TRW enligt Japps rek på klubbens sida eller Brembo SC om du vill ha nåt mer originalliknande. Har de senare nu, klart bättre känsla än original.

Ingen åsikt om däck, krängde just på ett par nya Metzeler Racetec CompK för att minska slajdandet bak på GR.

=)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
TRW enligt Japps rek på klubbens sida eller Brembo SC om du vill ha nåt mer originalliknande. Har de senare nu, klart bättre känsla än original.

Ingen åsikt om däck, krängde just på ett par nya Metzeler Racetec CompK för att minska slajdandet bak på GR.

=)

Oki tack för tips :)

Visst faan är det svårt att få bakhjulet att inte sladda o spinna loss hehe , satan va det sliter ner däck .
Mitt Gp racer 211m är helt slut på höger sida efter drygt en full bandag :brinnerup Kostar på att ha en best :D

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Har åkt en dag på CompK nu, har fått lite trekantigare däck det är allt. Kommer nog bli platta imorgon men inte värre än att jag kan vända däcket till torsdag. TC nerpetad till 2.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati