Aprilia Tuono V4

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
En som bemästrar the beast :)

Hur svårt kan det vara :va :näsblod :)

Han signalera visst ..One more Wheelie :D
 

Bifogat

  • 10154055_10152118646566973_1129511362634285413_n.jpg
    10154055_10152118646566973_1129511362634285413_n.jpg
    84.8 KB · Visningar: 113

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Min Tuono har känt sig lite ensam på sistone i garaget och kommer att få en kamrat som är tillverkad i Italien med Svenska anor :yoparty

Jag ser redan en leende :D
 

Bifogat

  • nuda 900.jpg
    nuda 900.jpg
    240.4 KB · Visningar: 107

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Alltså de kliar i fingrarna! Vill så gärna byta min ST3 mot en Tuono V4!! Fundera på nån av de som ligger ute för.under 100, men samtidigt är jag skeptisk till att byta bort ABS! Har aldrig kört utan! Va tycker ni? Ska jag vänta ett år till 14 modellen gått ner lite i pris! Eller ska man skita i ABS?!
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Har aldrig haft ABS men om jag skulle köpa nyare hoj nu så skulle jag aldrig ens fundera på en utan ABS. Vänta eller gräv djupare i plånboken.
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Alltså de kliar i fingrarna! Vill så gärna byta min ST3 mot en Tuono V4!! Fundera på nån av de som ligger ute för.under 100, men samtidigt är jag skeptisk till att byta bort ABS! Har aldrig kört utan! Va tycker ni? Ska jag vänta ett år till 14 modellen gått ner lite i pris! Eller ska man skita i ABS?!

Vänta ett år och köp en svensksåld eller köp en för samma pris i år hos biketrade, går i just de tankarna nu.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Alltså de kliar i fingrarna! Vill så gärna byta min ST3 mot en Tuono V4!! Fundera på nån av de som ligger ute för.under 100, men samtidigt är jag skeptisk till att byta bort ABS! Har aldrig kört utan! Va tycker ni? Ska jag vänta ett år till 14 modellen gått ner lite i pris! Eller ska man skita i ABS?!

Det är ju ett risktagande. Jag kör nog inte så abs går i, inte än iaf. "Anti lift" funktionen går ju bara i vid riktigt stöddiga inbromsningar såvida du inte sitter på tanken o kör. Men om det nånsin är en bromsning som gör att abs räddar så är det såklart skönt.
Jag skulle köpt en äldre gråimport utan abs om jag skulle handlat idag :)
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Säkert en fråga som,vart uppe tidigare, men tar exempelvis Probike in gråimporter på service? Eller vägrar dem??
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Det är ju ett risktagande. Jag kör nog inte så abs går i, inte än iaf. "Anti lift" funktionen går ju bara i vid riktigt stöddiga inbromsningar såvida du inte sitter på tanken o kör. Men om det nånsin är en bromsning som gör att abs räddar så är det såklart skönt.
Jag skulle köpt en äldre gråimport utan abs om jag skulle handlat idag :)

Att bromsa på sig i en paniksituation är bland de vanligaste orsakerna till omkullkörning.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Igår kom det ett paket från Tyskland med en MRA Sport Screen. Trots att paketet var helt ihoptryckt och tillplattat hade rutan klarat sig. Installationen tog ca 20 min inkl letande efter borttappade skruvar.. Passformen var riktigt bra och instruktionerna gick nästan att begripa.

Det vete tusan om det blev så snyggt, men iaf inte värre än andra alternativ. Det är bara att hålla tummarna för att den komfortmässiga vinsten överstiger den kosmetiska förlusten. Förhoppningsvis kommer den att göra jobbpendlingen (8 mil enkel resa) lite mer behaglig.

View attachment 404292View attachment 404293View attachment 404294

Då var äntligen premiärturen med nya rutan avklarad. Trots att rutan inte är så stor, blev det en rejäl skillnad! Farter i 200+ är numera inga problem och att tuffa på längs motorvägen i 150-160 är hur bekvämt som helst. Med den nya rutan är turbulensen som bortblåst (ursäkta göteborgshumorn..) och det är istället en jämn och fin luftström. Trots att utseendet lämnar lite att önska kommer rutan definitivt att stanna på hojen.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Säkert en fråga som,vart uppe tidigare, men tar exempelvis Probike in gråimporter på service? Eller vägrar dem??

När jag servade min på Bikeport var det inte några problem, men de kunde tydligen inte regga servicen i Aprilias datasystem. Fina stämplar i serviceboken fick jag iaf.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
En av de absoluta favoritsakerna är enl mig ljudet :D
Slängde på gpr-burkarna imorse och mobilfilmade lite utanför Johans MC när jag var där och letade skinnställ

http://youtu.be/QBe8a53za1U

Det verkar vara riktigt fint ljud i Thundeslashen och de ser grymma ut. Men står man ut med dem i längden? Har du provat dem db-killer i?
 

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Det verkar vara riktigt fint ljud i Thundeslashen och de ser grymma ut. Men står man ut med dem i längden? Har du provat dem db-killer i?

Det är db-killers nu :)
Och filmen gör inte ljudet rättvisa, låter mkt mkt bättre

Skulle jag mot all förmodan planera långtripp skulle jag sätta dit originalet
 
Last edited:

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Är det någon som har tips på hur man håller dom matta delarna snygga/rena?
Min tank är ju mattsvart tex.

Varit ute en sväng idag. Fy fan vilken fröjd det är att köra denna hoj.
Ren o skär gjädje:)
 

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Håller med om grym hoj.
Bara haft min sedan i Tisdags och inte kört mer än ca 100 mil.
Är mkt positivt besviken :D

Hade trott jag kunde leka bakhjulet som med forna KTM-twinnar, men icke.

Tv4 är hetsig och ilsk som min hustru, vacker som en finare underklädes-modell och snabbare än Uggla.

Har oerhörd respekt för denna leksak.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top