Aprilia Tuono V4

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
inte bänkat med original, innan han drog upp hojen på bänken så sa han direkt att såna korta öppna pipor var bara snygga att se på, men var ruskigt förödande för effekten.

Sen fick jag en fin genomgång utav lite kurvor som jag med mitt tekniska snille som man kan likställa med en apas inte förstod helt 100%, men ungefär "byt ut den där skitpipan, hojen kanske inte pajjar men det är fan inte långt ifrån" :död

Så thunderslash låter härligt, men den har åkt av från min hoj nu iaf
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Skulle säga samma sak. Kolla om de kan skicka med express för en extra slant och skicka det till ditt jobb. Då kan du ha det tisdag kl 7.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
inte bänkat med original, innan han drog upp hojen på bänken så sa han direkt att såna korta öppna pipor var bara snygga att se på, men var ruskigt förödande för effekten.

Sen fick jag en fin genomgång utav lite kurvor som jag med mitt tekniska snille som man kan likställa med en apas inte förstod helt 100%, men ungefär "byt ut den där skitpipan, hojen kanske inte pajjar men det är fan inte långt ifrån" :död

Så thunderslash låter härligt, men den har åkt av från min hoj nu iaf
Okej. Dom kan ju sin sak. Men jag har ändå svårt att tro att du tappade så mycket. Vad fick du för siffra då? Har ju sett korta ar pipor som lämnat ett par hk mer än org iaf. 2012or har lämnat 150 typ på bänk enligt tidningar och 2014 modeller 145. Skiljer ju en del från bänk till bänk också
 

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
hade 140, trodde faktiskt det gav mer än 145 på dom flesta bänkar då jag sett från när dom testat i olika recensioner på mellan 152-156 lr nått.
men jag kanske kommer ihåg helt fel, ta inte siffrorna som jag sagt som något 100% fakta då jag sa mellan 10-15 och det är för att han hade en lång pratstund om hur skräp det var med thunderslash och med tanke på dom andra tuonos han testat så var det i det spannet det saknades.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
hade 140, trodde faktiskt det gav mer än 145 på dom flesta bänkar då jag sett från när dom testat i olika recensioner på mellan 152-156 lr nått.
men jag kanske kommer ihåg helt fel, ta inte siffrorna som jag sagt som något 100% fakta då jag sa mellan 10-15 och det är för att han hade en lång pratstund om hur skräp det var med thunderslash och med tanke på dom andra tuonos han testat så var det i det spannet det saknades.

Sälja thunderslashen billigt? ;)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja det får man ju säga. Hade du flappern borta också?

Testade det med ingen skillnad. Tyckte dock att den blev lite tråkigt orolig i gången med öppen flapper under 5000varv så jag montera tillbaka allt igen. Nu är den lika mysig att köra lugnt som den är rolig att leka med. Och det är den, ja jäklar vad fort man kan köra..

Fast nu verkar den lille räkan läcka olja vid framdrevet. Jaja. Garanti!:banana
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Testade det med ingen skillnad. Tyckte dock att den blev lite tråkigt orolig i gången med öppen flapper under 5000varv så jag montera tillbaka allt igen. Nu är den lika mysig att köra lugnt som den är rolig att leka med. Och det är den, ja jäklar vad fort man kan köra..

Fast nu verkar den lille räkan läcka olja vid framdrevet. Jaja. Garanti!:banana
Smörjning till drivlinan
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Apropå lite orolig under 5000, min nya tycker jag beter sig lite oväntat, jag trodde att det skulle bli annorlunda när inkörningsmappen blev ersatt. Ja det är så att på avdrag beter den sig som förväntat ner till 4000varv men precis när den passerar det varvet när jag vill sänka hastigheten bara lite till blir det tvärbroms, nästan som att tändningen stängts av. Motorbroms mer på en V4:a än en 4:a i rad men det här känns elektroniskt styrt. Har ni också samma karaktär i edra hojar? Det kräver lite mer växlande så att man kan hålla varvet lite högre, ja lite svårkört vid krypkörning. T-mapp är det jag har kört på. Vid aktiv körning fungerar den över förväntan.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
T mapp är lite mer abrupt gjord för direkt gassvar och bankörning, prova s för gatbruk eller r om du kör lugnt i trafiken.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Ni som åker Tuono, vad har ni för förbrukning? Lekkörning samt pendling. Har bestämt mig för en 2015, ska bli skoj detta...
 

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Jag var och provsatt en Tuono i helgen och är nu helt såld, har suttit och spanat på youtubeklipp hela helgen. Jag har alltså inte ens provkört den än. Den jag tittade på var en -12:a som rullat ca 950 mil, ingen APRC vad jag minns. Enligt vad jag har läst så är de lite äldre årsmodellerna mycket törstigare, stämmer detta? Eller är skillnaden markant? Jag kör ganska lugnt så här klassas det väl som kärringtempo. :crash
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top