Nu har jag gått och blivit ägare till en Vit V4R från 2014!
Helt såld än så länge.. detta kommer bli en bra sommar
Oj, undrar hur det har gått till?Nån som vet vilka packboxar, eller radialtätningar som det egentlige heter, till hjullagren. Bytte däck idag och både fram å bak var det skadade..
Nån som har mått, eller är det aprilia special så man måste köpa original?
Gäller en 2015 års Tuono
Kollade in muttrarna till bakdrevet när jag monterat av hjulet och lossat drevet från fälgen. Mycket riktigt, en av muttrarna var inte ordentligt åtdragen. Det gick inte att känna när drevet var monterat.Ok .. Dagens Tips för alla med nyinköpta Tv4 .. Kolla in lite på hojen om allt är och känns ok .. kika gärna på muttrarna som håller fast bakdrevet -- . Italienskt i all ära men dom är liite lata va .. Just do it .
Euro 3 är det fortfarande. Euro 4 kommer nästa år på befintliga modellerNån som vet om Tuono 2016- har emission euro 4 eller euro 3? Borde vara eu 4.
Är det att tolka, enligt Metzelers egna hemsida, att M7RR är en aning mer för allmänna vägar, medan Racetec RR är mer baninriktade?
Vart beställer ni däck ifrån? Misstänker att ni inte köper dem direkt av verkstaden?
Hej!
Här är en till som har blivit en lycklig ägare till en Tuono 1100 eller nästan i alla fall. När jag har nu kommit upp i ca 85 mil så har jag börjat få små vibrationer i hojen så att mina fötter somnar. Är det någon annan som har upplevt samma fenomen? Jag har lämnat in den hos Probike för undersökning, beskedet jag fick idag är att de inte hittar något fel. Jag skall hämta ut den och känna mig för igen.
M7RR är sportdäck för gata i sportigare segmentet, ska ju motsvara Rosso Corsa, Bridgestone S20, Michelin Power 3, Dunlop Sportsmart.
Racetec RR tror jag är s.k. "skurna slicks", motsvarande Super Corsa SC, eftersom de finns i K1-K3 blandningar. Skulle inte jag vilja åka gata med. Bana med värmare, ja tack.
Racetec Interact K3 tror jag motsvarar Super Corsa SP ganska nära (Metzeler ägs av Pirelli dessutom). De är nåt mellanting mellan "skurna slicks" och gatdäck. Mjuka, men med tillräckligt med silica för att de inte ska vara helt odugliga och rivas sönder kalla. Det finns motsvarigheter i Dunlop GP Racer och Michelin Power Supersport Evo. Det är väl Super Corsa SP som sitter på Factoryn från fabrik.
Jag är ett fan av däckonline och köper därifrån. Men det finns ju svenska alternativ i däck365, dexon, hojdäck.se... Jag kränger själv, men de flesta postorder-däcksnasare har ju krängare som samarbetspartners som man kan skicka däcken till.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|