Gasa satan direkt. Inkörning är en myt.Samma som på min KTM med andra ord. Men Aprilia har andra rekommendationer i manualen. Därav mina funderingar.
Gasa satan direkt. Inkörning är en myt.Samma som på min KTM med andra ord. Men Aprilia har andra rekommendationer i manualen. Därav mina funderingar.
Myt eller inte. Men det känns ju lite bättre att vara snäll i början samt inte göra något som påverkar garantier och annat.Gasa satan direkt. Inkörning är en myt.
Gör det som känns bäst för dig. Då sover man bättre om natten. Jag hade gjort det som känns bäst för mig.Myt eller inte. Men det känns ju lite bättre att vara snäll i början samt inte göra något som påverkar garantier och annat.
Förvillande likt en annons.Hej alla Tuono-fans,
Om någon går i tankarna på köpa en Aprilia Tuono 1100 Factory -21 så k-a-n-s-k-e jag säljer min - så tänkte göra en intressekoll innan jag ångrar mig och kommer till mina sinnes fulla bruk igen. Det är f*n den perfekta hojen.
Info om den :
Aprilia Tuono 1100 Factory
2021
9XX mil och 1000 mila servicen gjordes 19/4 på Mc verkstan i Eskilstuna 6827kr) där dom fann att en fläkt skall bytas på garantin, detta sker 31/7 och i samband med detta släcks även servicelampan i efterhand.
Akrapovic kolfiberslipon
UpMap med Gabro
Andra broms & kopplingshandtag
R&G rampuckar på sidorna
Bridgestone S22
... och säkert nått mer jag glömt.
Mycket fin, låter fantastiskt, går extremt fint och en dröm att köra, ni som vet - vet.
Pris : 155,000kr
Jag är inte intresserad....tänkte göra en intressekoll...
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.
Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering
Alternativt köper jag denna direkt från austinracings hemsida då dom hävdar att den inte kräver någon map:
2011 - 2020 TUONO V4 GP1/R & GP2/R & V4 SLIP ON EXHAUST SYSTEMS
2011 - 2020 TUONO V4 GP1/R & GP2/R & V4 SLIP ON EXHAUST SYSTEMSwww.austinracing.com
Vill först höra eran åsikter då vissa här är relativt experter!
Tack i förhand.
Du bör nog mappa, hämtade nyss ut en rsv4, monterade acrapovic och la in racemappen, annars blir det nog snålgång, katalysatorn sitter ju på originalsystemet så det öppnar ju upp rätt ordentligt när du byter, och man vill nog vara lite rädd om garantiernaGrejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.
Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.
Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering
Kan rekommendera Trebles i Trelleborg, han har nog alla svar du behöver innan du byter till eftermarknadsblås.....mappa eller inte mappa.. Akra är det no brainer, där skall du mappa om med deras racemapp, Austin vet jag inte men byter du röret så tar du bort katten, servon till avgasspjället bör du eliminera också så slipper den jobba i onödan....Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.
Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering
Det beror på. Köper du akra från fabrik inkl racemap så kan du simma lugnt men köper du externt decat system utan mapp och sedan får problem med motorn så skulle jag inte känna mig lugn. Köp Garbo T800 så kan du mappa om själv hemma och sedan enkelt gå tillbaka till originalmapp när du önskar. Det hade jag gjort om jag var du.Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.
Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |