Aprilia Tuono V4

Hej alla Tuono-fans,

Om någon går i tankarna på köpa en Aprilia Tuono 1100 Factory -21 så k-a-n-s-k-e jag säljer min - så tänkte göra en intressekoll innan jag ångrar mig och kommer till mina sinnes fulla bruk igen. Det är f*n den perfekta hojen.

Info om den :

Aprilia Tuono 1100 Factory

2021

9XX mil och 1000 mila servicen gjordes 19/4 på Mc verkstan i Eskilstuna 6827kr) där dom fann att en fläkt skall bytas på garantin, detta sker 31/7 och i samband med detta släcks även servicelampan i efterhand.

Akrapovic kolfiberslipon

UpMap med Gabro

Andra broms & kopplingshandtag

R&G rampuckar på sidorna

Bridgestone S22

... och säkert nått mer jag glömt.

Mycket fin, låter fantastiskt, går extremt fint och en dröm att köra, ni som vet - vet.

Pris : 155,000kr
Förvillande likt en annons.
 
Tjena mina damer och herrar.
Var och kikade på denna:

Är detta plug n play eller som verkligen inte kräver hojen mappas/chippas/flashas som det står i beskrivningen? Jag har inte mycket koll på detta då jag aldrig mappat någon hoj. Nu har jag köpt en Aprilia Tuono V4 -20 som gått 0 mil och tänkte köpa en aftermarket ljuddämpare men vill behålla garantin på hojen och letar därför efter ljuddämpare som ej kräver någon modifiering på motorn. Kan ni vänligen kika på detta och återkomma till mig.
 
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka
 
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka

Alltså, om du köper ett Aprilia-eftermarknads? Eller ett av vilken tillverkare som helst…

 
Alternativt köper jag denna direkt från austinracings hemsida då dom hävdar att den inte kräver någon map:


Vill först höra eran åsikter då vissa här är relativt experter!
Tack i förhand.

Du bör undvika korta slip-on , sen så bör du ha race map eller dylikt vid slip-on annars kommer hoj gå snålt. Sen att de skriver att det ej behövs är obra, men jag gissar de vill sälja slip-on och skiter i om hojarna går snålt.

Om jag inte mins fel så är det bara aprilias eftermarknad + map som gäller om du ska behålla garantin(vet det var akra förut).
 
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka
Du bör nog mappa, hämtade nyss ut en rsv4, monterade acrapovic och la in racemappen, annars blir det nog snålgång, katalysatorn sitter ju på originalsystemet så det öppnar ju upp rätt ordentligt när du byter, och man vill nog vara lite rädd om garantierna:fakta
 
jag mappade om min yamaha mt09 efter att ha tagit bort katten, blev som en helt ny hoj, rekomenderas verkligen
 
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka

På min cykel sitter Austin GP1R och den lätt inte så mycket förrän jag tog bort db-killer (utan db-killer låter det för mycket).
 
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka
Kan rekommendera Trebles i Trelleborg, han har nog alla svar du behöver innan du byter till eftermarknadsblås.....mappa eller inte mappa.. Akra är det no brainer, där skall du mappa om med deras racemapp, Austin vet jag inte men byter du röret så tar du bort katten, servon till avgasspjället bör du eliminera också så slipper den jobba i onödan....
 
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka
Det beror på. Köper du akra från fabrik inkl racemap så kan du simma lugnt men köper du externt decat system utan mapp och sedan får problem med motorn så skulle jag inte känna mig lugn. Köp Garbo T800 så kan du mappa om själv hemma och sedan enkelt gå tillbaka till originalmapp när du önskar. Det hade jag gjort om jag var du.
 
Hej

jag undrar om ni har nån erfarenhet från "Marcussen Mc" ?

Jag ringde o kollade priset för 2000mil service, då nämnde han att priset kan hamna upp mot 12000kr beroende på vad som behövs göra:va

Låter det rimligt?
 
Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Back
Top