ARAI RX7-RR5 Ny hjälm

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det är ett bra pris. Synd att jag är så tramsig och tycker att dekaler och klarlack är mervärde på skyddsutrustning, iaf. vad gäller Mamola-lacken. Så dj-fla läcker. Om den prissänks i min storlek så :tummenupp

Jag tyckte också det, tills jag såg att det står "Randy" 27 gånger på hjälmen. Nog för att den brittiska betydelsen stämmer in på mig, men det vill jag inte meddela genom text på hjälmen.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag tyckte också det, tills jag såg att det står "Randy" 27 gånger på hjälmen. Nog för att den brittiska betydelsen stämmer in på mig, men det vill jag inte meddela genom text på hjälmen.

mohaha, humor :)

arai är verkligen duktiga att mjölka konsumenterna på pengar. Arai chaser passar mitt huvud klart bäst och shoei xr1000 kommer efter, 1500-2000 kr i prisskillnad vad köper man lixom?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det är ett bra pris. Synd att jag är så tramsig och tycker att dekaler och klarlack är mervärde på skyddsutrustning, iaf. vad gäller Mamola-lacken. Så dj-fla läcker. Om den prissänks i min storlek så :tummenupp

599 EUR är väl redan sänkt ordentligt. Kostar 7990 SEK här hemma.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Det gar fint att hitta billiga RX-7-or om man letar lite...gav 2800 inkl. frakt for min Edwardsreplika i varas fran USA/eBay...bara att kika runt lite.

Nu har jag 6 stycken RX-7-or i en liten monter hemma, enbart for att titta pa :tungan

/L

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Det gar fint att hitta billiga RX-7-or om man letar lite...gav 2800 inkl. frakt for min Edwardsreplika i varas fran USA/eBay...bara att kika runt lite.

Nu har jag 6 stycken RX-7-or i en liten monter hemma, enbart for att titta pa :tungan

/L
Ja vilken shop köpte du från, molgan snackade om de där.

Berätta nu :tungan

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det var som! Det hade jag ingen aning om betydelsen, var tvungen att googla. Nu blev jag än mer köpk-t.
Värdig uppföljare till det klassiska vurpollonet. Undrar om den finns i blålila?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det var som! Det hade jag ingen aning om betydelsen, var tvungen att googla. Nu blev jag än mer köpk-t.
Värdig uppföljare till det klassiska vurpollonet. Undrar om den finns i blålila?
Det skumma är att jag sett en Randyreplika i verkligheten, och på den stod det "Randy" flera gånger om. Men på bilderna på Arais hemsida finns inte de texterna.

Annars är ju RR5 i Nakanolacken sjukt najs. Pedrosan också. Ojoj, hur ska jag kunna välja? Den metallicvita går inte heller av för hackor iofs.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det skumma är att jag sett en Randyreplika i verkligheten, och på den stod det "Randy" flera gånger om. Men på bilderna på Arais hemsida finns inte de texterna.

Annars är ju RR5 i Nakanolacken sjukt najs. Pedrosan också. Ojoj, hur ska jag kunna välja? Den metallicvita går inte heller av för hackor iofs.
Nakano Shuriken var cool, men Matsudo med ormen var bättre. Jupp, inte lätt att välja julklapp i år inte.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag hade tänkt beställa en Shuriken nu i vinter men så dök de ju upp en ny modell med nya lacker på, får se vad de blir :)

Svedberg lägg upp en bild på din samling Rx7or :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Last edited:

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Synd bara att den får dåligt i testerna i hjälmarnas motsvarighet till euro-ncap

http://sharp.direct.gov.uk/search/r...manufacturer=0&type=0&rating=0&size=0&price=0

Det där kan du ta med en nypa salt. Läs och jämför hur testerna i ECE-2205, D.O.T/SNELL och SHARP går till och hur samt vad det är man testar så kan du bilda dig en egen uppfattning.

Med vissa tester kan du i princip få fram att en gammal "VM-hockey hjälm" duger att åka med.

Kalla det tur om du vill, men överlever man en olycka och blir helt återställd efter att hjälmen ser ut så här så tycker iaf jag att ARAI står för säkerhet.
(Se bild nedan).

http://www.araihelmets.com/News_From_Us/2006-apr-05-damaged.html

Eller Shinya Nakano´s högfartsvurpa på Mugello i 300km/h.
Kolla hur många gånger han slår i huvudet innan han stannar.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/TruLFYijL6U&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/TruLFYijL6U&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Rx7

Den bilden kan man verkligen inte lita på, det viktigaste med en hjälm är stoppningen och vad säger bilden om det?

Ang. moto-GP hjälmarna så tillverkas de individuellt för varje förare och av ännu mer exklusiva material och en sådan hjälm kan man bara drömma om !

Klart du försvarar en modell som du har fem utav men skulle jag vara du så hade jag använt de som inredningsfaktor i hemmet bara:tummenupp

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Den bilden kan man verkligen inte lita på, det viktigaste med en hjälm är stoppningen och vad säger bilden om det?

Klart du försvarar en modell som du har fem utav men skulle jag vara du så hade jag använt de som inredningsfaktor i hemmet bara:tummenupp

Eeh...ok. För övrigt gillar jag även Shoei, men de passar inte mitt huvud, men visst är jag partisk.

Varför skulle du inte kunna lita på den bilden? Tror knappast att ARAI skulle fingera en sådan olyckshändelse.

Nej men du har givetvis rätt, ARAI är en svindyr skithjälm som bara är snygg att posera i. En äkta kvalitetshjälm från Lidl eller Biltema för 399:- is da shit!:yoparty

Ang. moto-GP hjälmarna så tillverkas de individuellt för varje förare och av ännu mer exklusiva material och en sådan hjälm kan man bara drömma om !

Hur det är för övriga hjälmmärken vet jag inte men det enda som skiljer i ARAI´s hjälmar som MotoGP eller WSBK förarna använder är skalstorlek och kuddarna i hjälmen.

För övrigt så står det en sådan hjälm här hos mig. Noriyuki Haga´s RX-7:a så visst kan drömmen bli verklighet.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...