Nej men du har givetvis rätt, ARAI är en svindyr skithjälm som bara är snygg att posera i. En äkta kvalitetshjälm från Lidl eller Biltema för 399:- is da shit!![]()
Ok så kommentatorena har fel att de gjuter inredning och anpassar skal efter varje förare, de har andra luftkanaler med för effektivare ventilation för tyst hjälm skiter de i ?
Det är sådana de har i MotoGP, med Arai-dekaler på.
Nej, kommentatorerna har alltid rätt, så är det!![]()
Ok så kommentatorena har fel att de gjuter inredning och anpassar skal efter varje förare, de har andra luftkanaler med för effektivare ventilation för tyst hjälm skiter de i ?
Att du har Hagas riktiga hjälm hjälper inte dig ett skit för den är gjuten efter hans huvud... Capish ?
Reklam(propaganda) är så effektivt medel att kontrollera folk, kolla bara vad Hitler lyckades med![]()
ser ni nåt samband med billigare hjälmar ?
Hade det varit mer hade jag suttit med migrän nu.Arai ja den e bäst sitter som den ska bättre sikt än shoie skön att ha på sig kan skriva hur mycket men pallar inte just nu som sagt Arai![]()
![]()
![]()
Hahaha, du tror på allt som står i Aftonbladet också eller?
Klart att de anpassar hjälmen efter föraren skal & inredningsmässigt, men för övrigt så är den precis likadan som de som säljs i butik. (ARAI alltså).
Föressten, vad har jag sagt att Haga´s riktiga hjälm skulle hjälpa mig med?![]()
Låt se...skal, stoppning och inredning inte lika, vad är det som återstår jo designen på skalet....men då ÄR det ju samma hjälm![]()
Med Hagas hjälm menade jag att det är bara Haga och GP-gänget och möjligtvis Bill Gates som kan göra på det viset du kan ha den på väggen.
Jag skulle absolut inte rekomendera att köpa en hjälm anpassad för den asiatiska marknaden, har ni sett hur ett asiatiskt huvud ser ut?
Runt och platt-ej ovalt som svenska diton.
Fattar ni inte vad jag skriver nu så lägger jag ner![]()
Grymt snygg, av bilderna att döma snyggastMatsudon har jag, riktig 250-förare också!![]()
Grymt snygg, av bilderna att döma snyggastJag tänkte dock köpa en fabriksny, ingen TTS-rökt
![]()
Billigt o bra ju!HAGA-hjälmen har jag, 3600:- inklusive moms + tull + frakt.
Får se vilken av RR5rna jag lägger beslag på i vinter, måste ju hitta på en bra julklapp till mig själv
![]()
lägga ner ja, hm..
skalet är samma, innerskalet, alltså frigoliten, är samma, stoppningen anpassas för föredragen passform, med hjälp av olika tjocklek på kindkuddar mm som går att köpa för vem som helst + inlägg av små skumgummibitar för ytterliggare anpassning om så önskas.
Jag hade tänkt beställa en Shuriken nu i vinter men så dök de ju upp en ny modell med nya lacker på, får se vad de blir
Svedberg lägg upp en bild på din samling Rx7or![]()
Givetvis anpassas hjälmarna betydligt mer noggrant åt GP-piloterna, eventuellt med bearbetning av frigolitinnerskalet och definitivt finlir med stoppningen. Visst finns det extrema huvudformer typ Frankenstein, men även där går det ju att ordna till en hjälm så den passar oavsett fabrikat. Det hänger bara på hur mycket pengar och hur betydelsefull man är.Näe, det kan väl inte stämma? Passar inte frigoliten så gör det inte det, det kan inte lite skumgummi fixa![]()
Billigt o bra ju!Var beställde du den ifrån? ebay?
Blir ju ett rätt lätt val när man ska köpa hjälm nästa gång...
Sen är jag lite nyfiken, hur fasiken fick du tag i haga's riktiga hjälm?![]()
Jag skulle ju också vilja ha en äkta hjälm från en topp förare från Motogp/Wsbk![]()
Ah, jag bara lijlar mej, och passar pa att mobba Poser-Morgan lite...det ar han som har alla hjalmarna o bara tittar o putsar
/Lasse
Givetvis anpassas hjälmarna betydligt mer noggrant åt GP-piloterna, eventuellt med bearbetning av frigolitinnerskalet och definitivt finlir med stoppningen. Visst finns det extrema huvudformer typ Frankenstein, men även där går det ju att ordna till en hjälm så den passar oavsett fabrikat. Det hänger bara på hur mycket pengar och hur betydelsefull man är.
För oss vanliga människor går det bra att (så länge den grundläggande formen på skalet passar huvudformen) anpassa hur bra hjälmen sitter med stoppning i olika tjocklek. Allt sånt finns att köpa hos din favoritåterförsäljare av Araihjälmar. Själv har jag gått från large via medium till small, eftersom jag tröttnade på att hjälmen inte satt still. Det var plågsamt i början, men nu sitter den som formgjuten!
För övrigt har jag kraschat på alla möjliga sätt med Arai RX7 på huvudet och klarat mig utan nämnvärda men. Jag tänker ALDRIG (!!!) köpa en Tjingtjong Pungh för 895:- enbart baserat på att den har fem stjärnor i nåt suspekt test. När "turen" att få testa den väl dyker upp chansar jag inte med mitt huvud. Jag vet att RX7-an fungerar genom empiriska tester. När man väl testar Tjingtjong budgethjälmen och den faktiskt inte funkar är det för sent att ändra sig. Då får man ta sitt sugrörsstyrda tangentbord och skriva ett argt mail till männen bakom sagda test och deklarera sitt missnöje.
Som det gamla talesättet lyder: Got a $5 head? Get a $5 helmet.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |