6 timmar med öppen depå=köra tills man stupar med instruktörer inkl lunch betalar jag gärna 1650kr. Istället för 7*20.
Fast så tillhör väl inte du riktigt målgruppen för BKK som SMC arrangerar... eller?
6 timmar med öppen depå=köra tills man stupar med instruktörer inkl lunch betalar jag gärna 1650kr. Istället för 7*20.
6 timmar med öppen depå=köra tills man stupar med instruktörer inkl lunch betalar jag gärna 1650kr. Istället för 7*20.
Fast så tillhör väl inte du riktigt målgruppen för BKK som SMC arrangerar... eller?
Nja...kursen blev inte fullsatt på en gång. Lördagen hade 58 platser sålda pga av 2 avhopp så visst den blev fullsatt men det blev den typ veckan före kursen.. För att sen få 2 platser över.Det är väl super om ni instruktörer får lite pröjs för er insats , även om det inte täcker era omkostnader. Får hoppas att ni slipper betala 1700:- för körningen också eftersom ni instruerar och inte leker på banan själv.
Det har bara funnits en helg då man kunnat prova köra på ATT, många som inte fick plats då det blev slutsålt fort. Vi får vänta till nästa säsong då fler har kört för att se hur bra banan och arrangemanget är.
Det är löjligt att DU jämför en liter mjölk för en tia mot en SMC-kurs för 1700kr
Eller en racebuss för 15000kr...
Man vill såklart få valuta för pengarna i alla avseenden. Kostar ATT lika mycket eller mer än att köra en heldag på Gotland ring, så kanske man väger för och nackdelar. Det kanske inte gör något att det finns 10 färre instruktörer eller att man betalar för sin egen lunch, eller att säkerheten är högre/lägre. Det finns i alla fall flera alternativ att välja bland.
SÅ om DU vill lägga dina pengar på ATT så har du rätt att göra det. Men klaga inte på andra som ifrågasätter varför priset är högt. Du behöver inte ens kommentera att 500kr inte är rimligt för en körning på ATT, det förstår de flesta ändå
Och här är inriktningen att bli snabbare runt en bana. De talar om idiealspår mm...6 timmar med öppen depå=köra tills man stupar med instruktörer inkl lunch betalar jag gärna 1650kr. Istället för 7*20.
Och här är inriktningen att bli snabbare runt en bana. De talar om idiealspår mm...
Detta är inte inriktningen på en smc kurs steg 1-4.
Inriktningen för smcs kurser är att vi inte ska bli siffror i statistiken,
Vårt mål är färre olyckor. Vår fortbildning är inte en inriktning för att ta snabbaste spåret i en kurva. Vårt mål är att du ska ta det säkraste spåret. På favoritvägen eller på en helt okänd väg.
Vi har ett koncept, en produkt som vi säljer. Produkten innehåller duktiga instruktörer, den innehåller mat och fika mm...
Antalet instruktörer är fastställt för att ge kvalitet, Säkerställa att vi har myndigheter och försäkringsbolag med oss. Och maten och fikat handlar om att vi vill säkerställa att våra deltagare har ätit och inte kraschar pga för dåligt med energiintag.
Några bandagar på Arlanda TT kommer inte att ske!! Köp läget!
Ni sitter och klagar på priset på smcs kurser... på SPORTHOJ.COM.
Ni kommer inte någon vart med det.. För det kommer inte förändra ett skit.
SMCs kostnader för kursen ska täckas upp. *De kostnaderna finns redovisat i tidigare inlägg.
Enda sättet att få ner priset på kurserna är att det kommer in pengar från annat håll. Och det får ni inte här på sporthoj.com.
Det spelar ingen roll hur mycket ni klagar. Mjölken kommer ändå kosta 10 kr om ni inte kan få den subventionerad.
Så vart kan ni då vända er till och jobba för att få den subventionerad???
Tja... när vi började med dessa kurser var priset ca 1200 kr för ca 5 år sedan. Då var det VV och Folksam så stod för fiolerna.
De har med tiden dragit sig ur. Vilket också var planerat.
Idag är bilsport och mc med och subventionerar.. Eller snarer dess ägare moderna försökringar.
SMC slår sig blodig mot Tingvall mm. för att få mer pengar till fortbildnign.
Men det finns rapporter, ni som varit med kan inte ha missat dem, som säger att "All fortbildning utöver den obligatoriska ökar bara riskerna och risktagandet"
Tingvall har också sagt att kan vi visa att våra kurser minskar olyckorna så kommer det inte vara några problem att få pengar till verksamheten.
Så i slutändan. Det är vi som motorcyklister, Främst vi som kör sh, vi står för 50% av alla olyckor men utgör endastg 10% av kollektivet, som måste krascha mindre..
Detta kommer i sin tur kunna leda till att myndigheterna ser en possitiv effekt av vår verksamhet och skjuter till pengar och kurserna kan gå ner i pris.... eller mjölken bli gratis...
En kommentar då till arrangörerna angående att söndagen hade väldigt många lediga platser. Jag (och kanske flera) var osäker på om jag kunde köra på söndagen av olika skäl och väntade därför med bokningen till sent. Åtminstone de gånger på fredagen jag tittade fanns lediga platser till båda dagarna. "Okej, grönt" tänkte jag - då bokar jag imorgon lördag tidigt när jag vet hur söndagen ser ut. Går ivrig in för att boka då dagen blev ledig - TOMT! Hela Arlanda TT är borttagen ur listan helt och hållet.
Vad är då önskemålet - jo, jag har all förståelse för att ni bokar av de resurser som inte anser er behöva, men sätt då en sista anmälningstid! Det kan inte vara ofta som det är många platser kvar till en kurs sista veckan, inte vad jag har sett tidigare iaf. Jag kan tänka mig att många fler platser hade varit tagna om den rutinen hade funnits = pengar in. Många var nog osäkra pga av väderprognosen också som skiftade varje gång man tittade.
Hur ska jag som TL kunna planera en kurs som hela tiden skiftar antal deltagare? Någonstans måste man dra en gräns.
rutinen=pengar in säger du---
Hur många personer tro du vi kan ta emot med några timmars förvarning?
Iom att bokningen stängdes så kunde jag avboka 5 instruktörer inför söndagen. Detta gav då minskad utgift med ca 6000 kr Denna gång.
Precis min poäng - om sista anmälningstid är spikad så vet du ju därefter vilket antal som gäller, det utgör ju gränsen som du syftar till. Det sätter alltså press på sådana som jag att antingen chansa eller bestämma mig tills dess
Jag menar inte att den tiden måste vara några timmar före, det har jag inte ens antytt - sätt ett par dagar eller en vecka eller vad som nu krävs, det viktiga är att det framgår.
Klara regler för alla och lättare att planera efter.
Trevligt att domedagsprofetiorna kom på skam också.
Japp, på Tuvängen... denna gång ska jag slippa röd flagg för att jag kört upp i vallen vid hårnålen o fastnat i leran.....
plus fika + kramas med Ezzo + depåhundar som kan slicka en i fejan om man klotar
Wtf det var ingen depåhund som slicka mig i fejan efter att jag poserat i diket. Jag har blivit lurad.
Annars var det en grym dag, tack Ezzo för att jag fick åka vidare =)
Hade du mycket grus i kåporna?
Då är första negativa reportaget ute i lokalblaskan, Sigtunabygden.
Skall vi göra samma sak som gjordes med Enköpingsbanan, insändare i massor.
<bild>
Reportaget finns även här: http://www.sigtunabygden.se/sigtunabygden/sigtuna/buller-fran-bana-stor-boende-1072906.aspx
Ja buller brukar det ju tjafsas om... En av gångerna när "alla" hojar startade samtidigt så kom det ett flygplan. Då hördes inga hojar längre
Samma med sviestad, jas planen har inflygningsbana över rr banan men ändå klagas de på hojarna, dom hörs inte när ett jas kommer in för landning
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |