Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Av det man sett så är riskerna för att pärlan får allvarliga skador större här, än på de vanliga bankurserna?
För mig är det en stor anledning till att man åker storbanekurser, om man mot förmodan skulle göra något tokigt så finns i alla fall möjligheten att skadorna inte blir så allvarliga.
/J
Jag ska börja med att nämna att jag inte varit på A.T.T än.
Ser och förstår din poäng, men jag måste ändå säga att det känns som att folk har hakat upp sig så otroligt mkt på bristen av avåkningszoner.
En del uttrycker det som att det inte går att köra på banan alls pg a avsaknaden av dessa.. Men att "bomba" bulten (eller valfri väg med träd, stenar, skymda kurvor och mötande trafik) är inga somhelst problem.
För övrigt så tycker jag att det inte ser så j*vla dåligt ut på de filmer och bilder som kommit upp. Jämför t ex Sviestad, de 2 sista kurvorna innan depårakan är det ju en flera meter hög jordvall i princip direkt bredvid banan.. så ja,, det känns som folk hakat upp sig, kanske inte nödvändigtvis du, men man får lite känslan "klaga för klagandets skull"..
Detta lär inte vara något för de som är snabba och raceinriktade, men för mig, inkl. den stora massan tror jag att det fungerar alldeles utmärkt.
Har bokat, och väntar med ev. kritik mot pris, arrangemang och bana tills jag varit där. Har bokat, och ser sjukt mkt fram emot det!