Dessutom tycker jag att du inte ska behöva skriva så nedlåtande pga av jag och jag vet att många tycker som jag att det blitt för dyrt med smc kurser ..
dåligt måste jag säga .
//
Det jag inte förstår är varför du Ezzo tar åt dig så mkt pga av att jag eller ska jag säga vi inte tycker som du att 1700kr är billígt ..
Nä jag tycker inte att 1700 kr är billigt om man ser det som pengar...
Men om du tittar på vad du får under en kurs istället?
Vad får du för 1700 kr i det här fallet.
Ni som tycker att det är för dyrt ni har ett alternativ. Det är 80 dagarna vi kör på Gelleråsen. De kostar 1250:- Det är mer kostnadeffektiva kurser.
Vi skulle vilja kunna erbjuda kurerna gratis. Det kan vi inte.. För kurserna har omkostnader...
Och varför tar jag åt mig?
Jo för att jag lägger massor, Tid, energi mm... på detta...
Och givetvis tar man åt sig när ni inte trots förklaringar.. i flera trådar..
inte kan förstå varför priset är det det är...
Det finns ingen som skär guld i detta...
Dvs Ni pissar på oss som finanserar era kurser. På oss som jobbar med detta.
Tidigare hade vi bidrag från vv och folksam. Vilket gjorde att kurserna i början var billigare. Vi har inte hittat något sätt att finansera dessa bidrag när de försvunnit. Utan blivit tvungen att sätta ett pris på kurserna som gör det möjligt att bedriva dem alls.
Ni säger att det blivit för dyrt att gå en kurs.. Att det är många som tycker det... Ja Jag känner flera som också tycker det...
Men jag har ingen lösning på det mer än att jag kan förklara varför det kostar..
Svar på två frågor.
Vad är ditt mål med att gå en smc kurs?
Vad vill du få ut av en kurs?
brinner för att köra hoj, jag vill inte märka ord men borde du inte brinna för att lära andra köra hoj för att det ska bli så bra som möjligt?
Det räknade jag liksom in i det hela....
Last edited: