Arlanda Test Track provkörd :-)

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Nope.. nu ska vi ha öppna sinnen och prova nya saker

Ja, det är ju trafiksäkerhet och varje dag så har man ju folk som kör onyktra kring sig.
Ni säger väl inte vem det är så att folk inte har någon chans att värja sig?

Ett tips, kolla efter den som dricker starköl istället för sportdryck. :tummenupp

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Ja, det är ju trafiksäkerhet och varje dag så har man ju folk som kör onyktra kring sig.
Ni säger väl inte vem det är så att folk inte har någon chans att värja sig?

Ett tips, kolla efter den som dricker starköl istället för sportdryck. :tummenupp

Det blir en del i kursen.. Att lista ut vem det är

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Hoj
trx 850-98, gs450-81
klåpare

inbokad på att på lördagen och nu har någon klåpar försökt sno min hoj och en bromsskiva är paj så det kanske inte blir nån åka för mig

Last edited:

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
inbokad på att på lördagen och nu har någon klåpar försökt sno min moppe och en bromsskiva är paj så det kanske inte blir nån åka för mig

Ok för att det ska vara lugn/medel tempo - men moped är väl ändå lite väl långsamt fordon för ATT!

Får du inte ordning på hojen kanske jag får köpa din plats billigt ;)

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Någon som kan förklara vägen den sista kilometern typ för en annan som bara hittar till de vanligare terminalerna på arlanda :) kommer från uppsala hållet kan tilläggas..

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Någon som kan förklara vägen den sista kilometern typ för en annan som bara hittar till de vanligare terminalerna på arlanda :) kommer från uppsala hållet kan tilläggas..

Åker du från Uppsala så blir det så här:

Sväng av E4an mot Arlanda flyplats.
Tag vänster i T-korsningen.
1a höger i rondellen.
Rakt igenom nästa rondell.
Ta höger i T-korsningen.
Förbi Benstockens långtidsparkering.
Kika åt höger, avtagsväg med grindar
Där är det.

OBS: Till alla som ska dit.

Åk INTE genom byn som ligger längs vägen, det finns en eller ett par där som är irriterade på att vi kör på ATT, det är onödigt att störa dom. Vi ska visa så mycket hänsyn det bara går

Åk E4an istället. PLEASE

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då skall vi se ifall detta blir rätt nu...
Rätta mig ifall något är fel på bilderna, var inte helt hundra på placeringen av banan, då bilderna är tagna innan den byggdes.
(klicka på bilderna för större version)

Från Uppsala:

Från Stockholm:

Utan vägvisning:

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Var bra beskrivningar..nu får man hoppas att vädret blir dugligt..fritt från neberbörd iaf :)

cl

Tequila MC
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10R Grön
Då skall vi se ifall detta blir rätt nu...
Rätta mig ifall något är fel på bilderna, var inte helt hundra på placeringen av banan, då bilderna är tagna innan den byggdes.
(klicka på bilderna för större version)

Från Uppsala:

Från Stockholm:

Utan vägvisning:

Banan är vid början på nästsista pilen på din vägbeskrivning.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag har i år tagit ut i princip hela min semester från mitt jobb för att fortbilda motorcyklister..

:Bugar :tummenupp

Jag tycker det är imponerande med eldsjälar som lägger ner tid, pengar och energi på att hjälpa andra!

Personligen så kör jag hellre på en riktigt storbana med avåkningszoner än en trafikövningsplats med tveksam säkerhet. Jag vill naturligtvis inte åka av, men om olyckan är framme så tar jag hellre lite blåmärken och ett tilltufsat ego än att jag bryter både det ena och det andra när jag åker in i ett träd. Med bra avåkningszoner kan det t.o.m. vara möjligt att hålla sig på hjulen vid vissa avåkningar.
Om det skulle ligga en riktig storbana och en trafikövningsplats bredvid varandra skulle jag kunna betala lite mer för en kurs på den riktiga storbanan. Tror det kan vara därför vissa tycker att det är dyrt på A.T.T, när det finns andra banor man kan köra på för samma pengar.

Om jag skulle vara finansiär så skulle jag vara mer intresserad av att finansiera en bana som är godkänd för roadracing och STCC tävlingar. Det blir säkert dyrare, men ger också mer möjligheter till intäkter.
Frågan är hypotetisk eftersom jag inte har de pengarna att röra mig med, men det är mitt synsätt.

För mig är A.T.T inte den närmsta banan. Men jag uppskattar de BKK kurser jag gått på Knutstorp och Falkenberg.

Tack till de elsjälar som lägger ner sin tid och energi på att göra oss andra till säkrare motorcyklister! :tummenupp

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Kanon med vägbeskrivningen! Satt precis och letade på google maps, men tänkte skumma igenom tråden en gång till innan jag postade frågan:)

Nu gäller det att inte döda småkryp (läs spindlar) denna vecka och be till helios eller något i den stilen, inbokad lördag iaf!

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Kanon med vägbeskrivningen! Satt precis och letade på google maps, men tänkte skumma igenom tråden en gång till innan jag postade frågan:)

Nu gäller det att inte döda småkryp (läs spindlar) denna vecka och be till helios eller något i den stilen, inbokad lördag iaf!

Just nu ser det mörkt ut angående vädret men är många dagar kvar och det skiftar ju relativt fort och ofta på vädersidorna :p
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Arlanda/langtidsvarsel.html

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Hej!

Om någon är intresserad av att åka Arlanda TT den 18/9, skicka ett PM till mig. Jag har en biljett som jag inte kan utnyttja :(

R5+1

Guest
Hej!

Om någon är intresserad av att åka Arlanda TT den 18/9, skicka ett PM till mig. Jag har en biljett som jag inte kan utnyttja :(

Shit! Samma här! :huvet

Ramlade ut i skogen förra veckan och har dragit på mig lite onda punkter i kroppen, kan man säga.

Jag anmälde mig och betalade till Steg 4 (200:- extra mot steg 1-3) lördag 18 september, utan avbokningsskydd *pucko*. Och jag ville verkligen vara en av de första att köra på ATT. Men pga frakturerna och hjärnskakningen vill jag inte ens sätta mig som passagerare i en bil. Så banåka med (trasig...) cykel är ju rätt uteslutet. :(

Hör av dig på PM om du är sugen att köra! Ska du gå ett lägre steg än 4 kan jag bjuda på de där extra 200 så du betalar originalpris.
Observera att det endast är ett fåtal platser kvar, och min plats är ju redan bokad så då garanteras ni in! :tummenupp

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Nu är det nära... Hoppas regnet håller sig borta imorn!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC