Tack för det, fast det känns inte alltid så
det växer fram eftersom, innan grejen ligger färdig på bänken har man ju konstruerat och byggt den tusen ggr i huvet och gjort rätt inte ens hälften av gångerna, ibland blir det runda arkivet
Tack som fan igen för rören!!!
Tänkte inte så långt ens en gång, men du har ju helt rätt. Jag har ju haft ett rör påsvetsat där i mitt huvud hela tiden... Dom hästarna vill man ju gärna ha på bakbananen, istället för att dom ska rusa runt inne i maskin utförandes diverse blindjobb
Igår växlade jag över till det inte riktigt lika användarvänliga materialet rostfritt. Växlande resultat, men sammantaget 1 steg fram och två tillbax. Under dagen idag har jag bestämt mig för att slipa upp större delen av inpassningsjobbet jag gjorde igår
Vinkeln in i kollektorn från cylinder 2&3 blir alldeles för tvär har jag bestämt. Flödet kommer krocka med flänsplattan och kollektorns mitt blir svår att få till på något snyggt sätt. Jag byter ut 90-krökarna mot kortare, kanske 45 eller 60 så borde det bli bättre
En jigg hittade jag i garaget, skönt ibland att man spar på gammalt skit. En skjuten topp och en extra cylinderrad.
Det skiljer så lite mellan att göra ett grenrör som man är nöjd med och ett som ser lite halvdant ut.
Alla duktiga här gör ju att en viss prestationsångest gör sig påmind