Julpyssel
Jag vill se en premiärbörn vid bocken i stan det här året! Hinner du?
Tjusigt värre annars!
Tar du dit dustern då?
Målsättningen är att den ska vara åkbar i vår.
Jäklar vad bra det blev,
Själv får man väll skämmas att man trillskas med att bygga nästa grenrör i vanligt stål, blir för fint för det övriga i bygget annars
Det går väl att bygga snyggt i svart också, det måste inte vara spegelblankt, jag gjorde det för jag tyckte det var kul att prova
Huvudsaken
att man bygger och det verkar du ju duktig på efter vad jag sett
Kvällen har ägnats åt lite smågrejer som var kvar att göra i kollektorn och lite kylarpyssel(Lite mera rörtjat
) När allt hade kallnat, var det dax för moment of truth, skulle det gå att få loss ifrån toppen utan våld??Framförallt, skulle det gå att montera tillbaka?
Jo, klart över förväntan!!
Det spänner ingenstans och har en sugpassning som jag blir lite kissnödig av
Däremot är det jävligt trångt åt kylaren, nedre fästena var bara att bryta bort. Jag tänkte när jag gjorde röret att det är lättare att konstruera nya nedre fästen än att trassla sig runt dom med grenröret. Tanken var dock inte att det skulle bli riiktigt så här dåligt med plats
Redan innan kylaren provmonterades sänkte jag övre fästena så mycket det gick och tjänade 7-8mm. Det verkar inte tillräckligt, nästa steg blir att skrota bort översta lamellraden, ger ytterligare 5mm. Sen hur lösningen för nedre infästningen blir får vi se. Ett alternativ är slangklamma mot ramröret, men det känns lite billigt. En sista utväg är att ta bort en rad på kylaren men det hoppas jag slippa.
På avdelningen snilleblixtar gäller det att tänka till lite.... Fick en bra ide
och skulle sätta kylet uppåner i skruvstädet, vad jag inte tänkte på var att det var en oljekylare och att det finns olja i såna. Det blev aningen söligt på bänken...och på golvet...och på brallorna.....tänk till tusen
Men nu sitter den där, turbon