team toker
Gudomlig sporthojare
kan tipsa att bauhaus o hornbach har lite plåt, smårör, vinkler o sånt i allu + rostfritt, kvaliteten vet jag inget om
Tack ska ni ha! Jonathan, läste sävartråden om turbobilen, fortsätt gneta på, ett jävligt hårt bygge!
Tack! Något proffs är jag inte, självlärd hobbymänniska. Genom envishet och nyfikenhet kommer man en bra bit på vägen. Det är mycket som har hamnat i runda arkivet under åren...
Tack! Det är jag beredd på, men jag tröttnade ur på alla blocket-fjunisar som skulle ha vad jag tyckte fantasisummor för aggregat i okänt skick. Tiden när det gick att köpa nya aggregat som "ramlat av" linan hos volvo är förbi, verkar det som. Nu har jag väl skitit mig själv i handen vad gäller garantier, eftersom jag våldfört mig på kompressorn Den som lever får .se
Nu ligger produktionen nere nån dag, har lite annat att stå i. Bland annat en whiskyprovning och middag efter det
Håller dock på och funderar över nästa steg. Klart är att det blir svarta sillisar, blåa är lite uttjatat tycker jag, gillar den lite diskreta framtoningen. Tänkte köra stålomspunnet för oljeförsörjningen till turbon. Har sett att det finns svarta AN-kopplingar, har lite svårt att bestämma mig om det blir svart eller traditionellt smultron o blåbär.
Frågelådan:
Hur gavlar man ett IC-cellpaket på bästa sätt? Snedklyva ett rör på längden, eller ska jag ta fram plåt och blårörsbocken?
Hur går man in i tråget? AN-svetsmutter på bra ställe eller banjo via oljepluggen? Vi får se hur det blir med returpump....
Trevlig helg
Om du behöver pump så har jag en ny i garaget. Har funkat väldigt bra för mig.
Använder oljepluggen som ingång
Tack alla för beröm, tips och trix!!
Idag lyste faktiskt baksmällan med sin frånvaro, nuförtiden är det som rysk roulette, man vet aldrig om man blir skräckbakis eller inte. Kul kväll i glada vänners lag
På grund av detta kunde jag ju inte låta bli att fortsätta grenrörsbygget. Idag gick det kanonbra, behövde inte göra om och göra rätt en enda gång Spännande när kollektorn ska kapas ihop idag igen. Tålamodskrävande arbete, måtta, kapa, slipa, testa, fundera, sätta en loppa, fundera lite till och sådär håller det på timme efter timme...
Nu är rören inpassade och ihoppunktade, lite slipning i kollektorn är kvar. Sen tänkte jag helsvetsa rören var för sig. Har glipa på en mm på några ställen på ettans rör, hoppas det går utan att det drar sig för mycket. Sen blir det en sväng med polertrissan innan jag steker ihop kollektorn.
Nånting jag inte tänkt på tidigare, är Argon en tung gas? Tänkte på hur jag ska rigga med rotgasen?
fan va fint det blir
när jag gjorde ett rör till en kompis så tipsade andersson om att man kunde ta mig svetsen och ta bort trådmatningen,sen tejpade jag fast munstycket i röret med knappen intryckt,andvände oxå tejp i skarvarna och det blev riktigt bra ,inget skägg i röret hehe
glöm inte att rf slår sig nått så in i helvete eller ja några mm men tillräckligt för att man ska bli galen
jag stämmer in med föregående läsare dunk dunk dunk
Visst är det en likadan motor du bygger till som jag kör runt med? Kan du inte göra allt 2ggr istället, så jag kan få ett "bolt-on-kit" när du är klar?
Då blir ju ditt bygge gratis för dig (Kanske)
Du har väl en vattenkyld? Det är bara att sätta igång ett bygge själv
Hmm, vattenkylld. Jasså du bygger på en oljekokare? Tyckte du skrev att du stoppat in en "nyare" motor.
En oljekylare till bygget då, eller det kommer inte gå så varmt?
Kanske sent men Argon ar en tung gas.
Dock funkar co2 lika bra, enda skilnaden ar att det inte blir blankt innuti,
Idealgasen Naton 10 (90%co2 10% hydrogen)
Har man någongång provat, vet man. Är det Herr Andersson å Pain som driver alla i pleringsträsket. Sedan var det snyggt som du gjort med plenumet att böjja gavlarna lite som på ramaen ungefär, nice. Detta var en kul trås skall följas, lyckatill.
Mvh Sjödin
Ikväll blev det lite produktion, helstekte grenrörsdelarna. Kallt konstaterar jag att det blir inget jobb på något kärnkraftverk... Svårt att ha koll på allt samtidigt som det svänger hela jävla tiden nåväl skapligt resultat ändå, det är det första röret jag gör. Lägg märke till vad det drog sig mellan ettans och fyrans rör...huuu, helsvetsning av kollektorn gör mig nervös. Sen i pausen blekte jag tänderna och avslutade kvällen med lite blingtreatment
Ikväll blev det lite produktion, helstekte grenrörsdelarna. Kallt konstaterar jag att det blir inget jobb på något kärnkraftverk... Svårt att ha koll på allt samtidigt som det svänger hela jävla tiden nåväl skapligt resultat ändå, det är det första röret jag gör. Lägg märke till vad det drog sig mellan ettans och fyrans rör...huuu, helsvetsning av kollektorn gör mig nervös. Sen i pausen blekte jag tänderna och avslutade kvällen med lite blingtreatment
Ikväll blev det lite produktion, helstekte grenrörsdelarna. Kallt konstaterar jag att det blir inget jobb på något kärnkraftverk... Svårt att ha koll på allt samtidigt som det svänger hela jävla tiden nåväl skapligt resultat ändå, det är det första röret jag gör. Lägg märke till vad det drog sig mellan ettans och fyrans rör...huuu, helsvetsning av kollektorn gör mig nervös. Sen i pausen blekte jag tänderna och avslutade kvällen med lite blingtreatment
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |