Armbågsfett, tigsvets och en gammal sjuhalva

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
köper rosor för pengarna, Hur går det mannen ? :)

/P

Ähum.. Jo det kan man säga:rodnar Jag öch söta tanten har tröttnat på att bo på varsitt ställe, så just nu är huvudverksamheten att bära flytt och åka till återvinningen:tummenupp

Har varit och grejat lite med kompressorhuset, men inget att ta bilder på. Våtslipning och porfyllning är inte vidare skoj. Kinesernas gjutkvalitet är inge vidare. Sen har han svetsarn slarvat lite, en och annan "varmspricka" har uppdagats där dumpen togs bort.

Jag har kört AlMg5 men har funderat om man slipper sprickorna med AlSi5, ska ju vara mjukare?

hejs.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
!)

Ähum.. Jo det kan man säga:rodnar Jag öch söta tanten har tröttnat på att bo på varsitt ställe, så just nu är huvudverksamheten att bära flytt och åka till återvinningen:tummenupp

Har varit och grejat lite med kompressorhuset, men inget att ta bilder på. Våtslipning och porfyllning är inte vidare skoj. Kinesernas gjutkvalitet är inge vidare. Sen har han svetsarn slarvat lite, en och annan "varmspricka" har uppdagats där dumpen togs bort.

Jag har kört AlMg5 men har funderat om man slipper sprickorna med AlSi5, ska ju vara mjukare?

hejs.

Det var en redaktör på mcm som genom gick samma procedur som dig. mitt i samboflyttandet fick han för sig att bygga turbo på en gsxr 750 vilket resulterade i att han tvingades bygga ramen av en IKEA fåtölj (nyblivna sambo's favvohak) och som sedmera godkändes av sfro! (true story!)

Dessutom blir det 2hekto mer laddtryck för dig.

-Varför då?

-Jo nu kommer sambokilona àkà "gosmagen" och omfamnar sexpacket.:rofl

Mvh Elffors-skengravid

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
har du INGEN uppkoppling på IKEA????

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Det var en redaktör på mcm som genom gick samma procedur som dig. mitt i samboflyttandet fick han för sig att bygga turbo på en gsxr 750 vilket resulterade i att han tvingades bygga ramen av en IKEA fåtölj (nyblivna sambo's favvohak) och som sedmera godkändes av sfro! (true story!)

Dessutom blir det 2hekto mer laddtryck för dig.

-Varför då?

-Jo nu kommer sambokilona àkà "gosmagen" och omfamnar sexpacket.:rofl

Mvh Elffors-skengravid

Hehe, jag hoppas att mina bra gener spelar mig i händerna där, idag efter jobbet blev jag serverad tugg och öl:tummenupp

Annars är både dragstänger och stakar kortare på sjufemtin så 2 hekto sväljer den fint:yoparty:laddtryckssjukan Undra bara vilken ikeafeature jag ska bygga in, featuren "fattas några skruvar" eller kuts i vitfolierad spånskiva kanske?

Ett nytt nummer av laddtryckspundartidsskriften Street&strip damp ner i brevlådan i går så inspirationen börjar infinna sig. Förhoppningsvis leder det till transpiration och produktion..:tummenupp

har du INGEN uppkoppling på IKEA????

Ähum, jag lyckades trassla in mig i ett golvvärmeprojekt hos en kamrat så viktig byggtid gick förlorad:huvet Sen låter frun hälsa att hon åker gärna på Ikea själv så kan jag åka till garaget. Det är bättre att jag hålls där så hon får handla ostört:D

Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Ikväll blev det comeback i garaget! Resultatet blev tryckrör och böj ut från IC:n. Naturligtvis är det inte klart eftersom sjukan inte släppt än och hinken med armbågsfett är framme.

Lite ironiskt med tanke på trådnamnet är att antalet synliga svetsar är väldigt lätt räknade. Det råkade bli så under plenumtillverkningen och nu är det väl bara att fortsätta:huvet

Bilder får ni klara er utan en stund eftersom det är nåt pucko:va som slarvat bort kabeln till telefon så det går inte att tråckla in bilderna i datorn.

Gonatt

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Bildbevis

Såhär blev det rörande resultatet härom kvällen, blingandet har jag inte gjort något åt än. Försökte få det så tight som möjligt runt cylinderraden. Där tyckte suzukis ingenjörer att det var bra att sätta en kopplingswire mitt i vägen för tryckrörsdragning:gnissla Baktanken är att kunna åka med helkåpa på, lite sleeper sådär.

Sen kan jag upplysa om att den första repan är gjord i det fina plenumet, han byggherren hade lite bråttom:huvet men det går väl att bränna några kvällar på våtslipning:)

Mitt i flyttandet fick jag också ett erbjudande om att byta både arbetstider och arbetsuppgifter totalt ett tag vilket jag ju givetvis nappade på. Få se vad detta har för inverkan på byggtempo framöver:va hoppas det går att bygga turbohoj iallafall:tummenupp

Bifogat

• DSC01090.jpg
    DSC01090.jpg
    137.6 KB · Visningar: 132
  • DSC01091.jpg
    DSC01091.jpg
    187.4 KB · Visningar: 144
  • DSC01092.jpg
    DSC01092.jpg
    186.1 KB · Visningar: 144
  • DSC01093.jpg
    DSC01093.jpg
    129.8 KB · Visningar: 140
Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Bling-Blingeling

Dagen har ägnats åt lite polering i garaget, när man egentligen borde ha konsulterat blocket och köpt en skoter, monstermotor och högkamsmatta...:rolleyes:Kanoonföre och kanoonväder:huvet Men NEJ här nöter vi på i skenet från nakna lysrör hela dan... Resultat: Ett blankt tryckrör, våtslipad och tillsnyggad IC. När jag började med det här hade jag inte räknat med att bli smittad av Polerus Erectus. Om denna farsot inte drabbat mig hade jag nog varit klar vid det här laget och det hade varit en imponerande byggtråd med avseende på tempo:glömdet Nu får ni ju se samma rör i inlägg efter inlägg:gnissla

Planer smids dock angående andra delar i bygget under tiden våtsliparmen går, då har ju hjärnkontoret inte så mycket att syssla med...:)

Nu, lördagsmys med Laffa och brasa:yoparty

Bifogat

• DSC01103.jpg
    DSC01103.jpg
    193.8 KB · Visningar: 145
  • DSC01102.jpg
    DSC01102.jpg
    196.4 KB · Visningar: 138
Last edited:

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Dagen har ägnats åt lite polering i garaget, när man egentligen borde ha konsulterat blocket och köpt en skoter, monstermotor och högkamsmatta...:rolleyes:Kanoonföre och kanoonväder:huvet Men NEJ här nöter vi på i skenet från nakna lysrör hela dan... Resultat: Ett blankt tryckrör, våtslipad och tillsnyggad IC. När jag började med det här hade jag inte räknat med att bli smittad av Polerus Erectus. Om denna farsot inte drabbat mig hade jag nog varit klar vid det här laget och det hade varit en imponerande byggtråd med avseende på tempo:glömdet Nu får ni ju se samma rör i inlägg efter inlägg:gnissla

Planer smids dock angående andra delar i bygget under tiden våtsliparmen går, då har ju hjärnkontoret inte så mycket att syssla med...:)

Nu, lördagsmys med Laffa och brasa:yoparty

kolla vad mysigt,o blankt det blir oxå
men var ska du ha pitotröret sitta pöjk

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
kolla vad mysigt,o blankt det blir oxå
men var ska du ha pitotröret sitta pöjk

Jag tänkte ha det på samma ställe du har det på elvahundran! Lite trångt, men det blir nog det bästa. Väntar lite med svetsningen, lättare att plocka på och av plenumet utan att knöla till röret.

Idag har jag polerat klart kompressorhuset och IC:n, konstaterar att om jag vetat att det skulle bli polering av allt, hade framfarten varit lite varsammare under tillverkning/modifiering av alla grejor. Skärskådar man resultatet finns en hel del att haka upp sig på, men jag orkar inte rätta till allt.

Tänkte köra boschdump och under letande efter att hitta en att låna för att måtta lite och kolla placering fick jag en fin forgedump av en snäll garagegranne:banana Tack!

Snart börjar det bli dags för bränslesystemet, tips på dos and donts emottages tacksamt. Utgångsläget är en walbropump och en malpassiregulator.

Vet någon var man kan få tag i smalare slangklammor? Sitter på många bilar, men det vore trevligt om det gick att köpa utan att snoka rätt på något reservdelsnummer, hjäälp!

Bifogat

• DSC01104.jpg
    DSC01104.jpg
    240.6 KB · Visningar: 123
  • DSC01107.jpg
    DSC01107.jpg
    209.3 KB · Visningar: 131
  • DSC01108.jpg
    DSC01108.jpg
    149.8 KB · Visningar: 119
  • DSC01109.jpg
    DSC01109.jpg
    132.6 KB · Visningar: 124

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Nej nej nej ingen sån där dump

Skruva i sär den å ta bilder
så får vi se om den går att använda TVEKSAM

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45

Ok, funderade inget över funktionen men tänkte den var ok, återcirkulerande (syns inte på bilden) och tänkt att ersätta bosch rakt av.

Jag pillar isär och sen får vi se vad juryn säger, bra eller anus:tummenupp

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Tjusigt!:tuttar

Angående dos and donts, så köp riktiga slangar.
Biltemas är rena skiten.

Bifogar en bild på hur man kan göra med returen

Bifogat

• kran.JPG
    kran.JPG
    87.7 KB · Visningar: 166

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45

Såhär borde den se ut invändigt:

LÄNK

Tjusigt!:tuttar

Angående dos and donts, så köp riktiga slangar.
Biltemas är rena skiten.

Bifogar en bild på hur man kan göra med returen

Snygg grej, köpe eller hemfräst? Såna här grön slangar har jag rätt bra erfarenheter av, såna blir det nog. Kanske inte ser så hett ut men vem ska snoka under tanken:va

Last edited:

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Något som jag skulle vilja ha, är droppfria snabbkopplingar för att slippa slabbet med bensin varje gång man skall av med tanken.

Just nu har jag så långa slangar att jag kan plocka av tanken och lägga den på sadeln

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Jag tänkte ha det på samma ställe du har det på elvahundran! Lite trångt, men det blir nog det bästa. Väntar lite med svetsningen, lättare att plocka på och av plenumet utan att knöla till röret.

Idag har jag polerat klart kompressorhuset och IC:n, konstaterar att om jag vetat att det skulle bli polering av allt, hade framfarten varit lite varsammare under tillverkning/modifiering av alla grejor. Skärskådar man resultatet finns en hel del att haka upp sig på, men jag orkar inte rätta till allt.

Tänkte köra boschdump och under letande efter att hitta en att låna för att måtta lite och kolla placering fick jag en fin forgedump av en snäll garagegranne:banana Tack!

Snart börjar det bli dags för bränslesystemet, tips på dos and donts emottages tacksamt. Utgångsläget är en walbropump och en malpassiregulator.

Vet någon var man kan få tag i smalare slangklammor? Sitter på många bilar, men det vore trevligt om det gick att köpa utan att snoka rätt på något reservdelsnummer, hjäälp!

hej
farbror kan få ärva en gammal hederlig boschdump svart o fin o inget bling:tummenupp

fint jobb du gör:Bugar

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...