Tackar ödmjukast
Var en sväng till byggeriet idag, men det blev mest funderande och mindre verkstad. Ska försöka koka ihop ett funktionellt bränslesystem och då kan det ju vara bra att tänka till lite
Har valt den lite krångligare väg angående förgasarna, ska försöka låta bli att ta till limtuberna
En snäll kamrat hjälper mig med svarvandet, hittills är tätningar och tryckförsörjning under trottelmembranen tillverkade. Tanken är att all luft/tryck ska kopplas ihop med pneumatikprylar.
Jag behöver lite hjälp här och vänder mig till kunskapsbanken:
-Vilken är minsta storlek jag behöver ha på pneumatikslangen? Jag har en ide om att köra med 6mm.
-Hur bryter man enklast bort mässingsanslutningarna från en malpassiregulator, utan att förstöra något? Jag vill ha in en luftkoppling och någon vinklad slangnippel på bränslesidan.
-Funkar det att trycksätta flottörhusen från en ytterförgasare och sedan bara länka vidare i bryggan?
Trevlig helg sålänge