Armbågsfett, tigsvets och en gammal sjuhalva

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
hej

jag har ju provat lite olika grejjer med förgasarna och jag har provat med 6mm slang till att trycksätta under membranet men det fungerade inget bra alls,den gich konstigt på lite laddtryck med jämn gas.

jag tror att det var så här att hålet i trotteln inte lirade ihop med 6 mm matning under membranet iallafall fick jag det inte att funka även att gjorde liknande kopplingar som du har gjort här.

du måste oxå ha ett pitotrör det räcker inte med att bara tryck sätta flotörhuset ,det är lite trix med pitotröret för att inte känna ryckningar mellan undertryck o ladd,detta blir ännu tydligare med lambda mätaren inkopplad när man kör.

ha det:tummenupp

meeen.....:gnissla jag tänkte testa såhär, jag har ju annan motor och andra förgasare (tror jag) 38mm än vad du har på 1100:an. Hoppashoppas att det funkar. Trycksättningen av flottörhusen är på g,pitotröret mognar hos konstruktionsavdelningen, håller på med liknande grejer med luftkoppling på mellan förgasarparen. Handfilade o-ringsspår.....:näsblod Lagom till hojen är klar har jag nog lessnat tillräckligt för att köpa en svarv, då kan jag ju sitta där och titta på den....:tummenupp

Pitotröret drar jag en slang och sen ett t-kors ut till förgasarparen tänkte jag. 6mm slang där också.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu vill vi ha lite svammel o jäkelskaper i den här tråden igen.

Jag har stjärnbestrött denna tråden med det syns inte:va
Gör jag det igen står det att jag redan gjort det.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Nu vill vi ha lite svammel o jäkelskaper i den här tråden igen.

Jag har stjärnbestrött denna tråden med det syns inte:va
Gör jag det igen står det att jag redan gjort det.

:tummenupp:tummenupp

Byggtempot den här veckan har sinkats av min tüska kvalitetsskåpbil:vakände att jag började leva på lånad tid gällande det där hjullagret du vet....bestämde mig tidigare i veckan att på fredag, på fredag ska den stora stöten ske, fjädrar, fjäderbenslagringar hjullager å fan vad bra det kommer bli!!

Jo tjena, rev ner högersidan först, mycket riktigt, där var ett glapp hjullager,trasslade som fan när jag skulle pressa ur lagret, lite assistans i pressen av en kamrat, tillbaka med grejerna frid och fröjd:tummenupp Den nya fjäderbenslagringen knarrade lika som den gamla:huvet

Skitsamma, nu är den ny iallafall. Tog mig an vänster sida, ABS-sensorn gick att få ur hel på den här sidan också..!!! (Mercedes tycker nämligen att det är en bra ide att inte ha några kontakter på kablarna utan mn får klippa av skiten och löda:näsblod) När bromsgrejer och drivaxel var demonterat kändes det ju att den här sidan var ännu sämre, mina farhågor besannades genom att snurra lite lätt på navflänsen, jorå, föfan, ett rejält lagerljud:brinnerup hur många hjullager köpte jag då?? jo ett. Trodde ju i min enfald att jag skulle lyckas byta rätt lager. Luurigt med dubbelradiga vinkelkontaktkullager:gnissla

Fick bryta ur låsringarna till lagren med huggmejsel och ymnigt med värme, dom hade via rostgudens välsignelse ingått en ohelig förening med hjulspindlarna

Gick inte att få tag i ett till lager på en lördag såklart... Jag blev så less på skiten så jag bestämde att det blir skruvsemester ett par dar.

Sa jag förresten att när jag tog bilen hem från jobbet i torsdags hade framrutan spruckit i vårsolen:pangihuve

Byt ut citroenhelvete mot mercahälvete

[YOUTUBE-ID]ZYU3rah9bKU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Hej pw !

Sälj tysken och köp dig en bil från "bilismens vagga" istället. :tummenupp

Länge leve fransk (eller italiensk) ingenjörskonst !

/P

Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hej pw !

Sälj tysken och köp dig en bil från "bilismens vagga" istället. :tummenupp

Länge leve fransk (eller italiensk) ingenjörskonst !

/P

Vad jag vet har du kvar bilen från Das Reich:7peta försök inte lura i mig några dumheter nu....Det där svamlet om frankrike och italien ser jag som nån slags förtiårskris:D:D snart åker du på något från den uppgående solens rike igen:tummenupp

Ikväll har jag skruvat ihop mercan, hittade ett kränghämmarstag som var glapp helt plötsligt:gnissla Den går tyst och fint nu iallafall, men det verkar behövas en framvagnsinställning:huvet

det går bra nu

Last edited:

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Vad jag vet har du kvar bilen från Das Reich:7peta försök inte lura i mig några dumheter nu....Det där svamlet om frankrike och italien ser jag som nån slags förtiårskris:D:D snart åker du på något från den uppgående solens rike igen:tummenupp

Ikväll har jag skruvat ihop mercan, hittade ett kränghämmarstag som var glapp helt plötsligt:gnissla Den går tyst och fint nu iallafall, men det verkar behövas en framvagnsinställning:huvet

det går bra nu

Ja säger bara subba :tummenupp

råttis

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
HD Roadking Turbo 05
polerus erectus, det hade ju varit något för Linne' eller någon annan tjomme
fliticus maximus tycks också vara ett hederstecken för turbobyggare.
Snyggt jobbat, det suger allt lite i byggtarmen.
det var lättare med min HD,bara å hänga allt på ena sidan iofs blev det ju bara 100 kusar
å fan vad det blanka grenröret blev brunt fort, fortare än det gick att polera det, suck!!!

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Tyvärr inte, Det verkar ha blivit torrsprickor i armbågen. Synd, det är juu tyrrboforats kuligaste skribent!

För att lugna er kan jag meddela att jag snart är tillbaka. Det var jobbigare än jag någonsin kunde tro att byta arbetsuppgifter och arbetstider... Armbågsfettet har gått åt till att hålla näsan över vattnet kan man säga. Sen hade jag svår hatgasningsabstinens i början av mars så en frän snöskoter inhandlades:yoparty den tog lite av min uppmärksamhet:rolleyes:

Just ja, svarvare måste vara steget värre än lackerare...:tungan blev lovad i November att visst, soppa-in-grejer till förgasarna ska svarvas, jorå föfan det fixxar jag. I slutet av februari hade det fortfarande inte blitt nåt. Vände mig till nästa människa som lovade samma sak, i veckan var jag förbi för jag vet inte vilken gång i ordningen och den här gången tog jag med min armbågscaddade ritning hem:huvet:mad:

Antingen blir det epoxxy eller köpa en svarv och lära sig svarva...

På återseende.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Just ja, svarvare måste vara steget värre än lackerare...:tungan blev lovad i November att visst, soppa-in-grejer till förgasarna ska svarvas, jorå föfan det fixxar jag. I slutet av februari hade det fortfarande inte blitt nåt. Vände mig till nästa människa som lovade samma sak, i veckan var jag förbi för jag vet inte vilken gång i ordningen och den här gången tog jag med min armbågscaddade ritning hem:huvet:mad:

Antingen blir det epoxxy eller köpa en svarv och lära sig svarva...

På återseende.

Scanna in ritningen och lägg upp den i tråden ska du se att det löser sig.:tummenupp

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag inställer mig i ledet. Kan ordna svarvning på momangen, rätt nära också.
Bara slänga iväg ett PM isf. Du måste ju få ihop detta till sommaren! :tummenupp

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
svarvning

hej
välkommen tillbaka:tummenupp
jag har provat att göra som du har tänkt men det funkade inget bra för mig,det verkade som arean av slangarna respektive hål i trottlarna inte stämmer överrens när man moddar med andra anslutningar

mina fungerar i alla fall bäst med original slangar och måttligt med epoxy runt slangarna.
det är vad jag har kommit framtill

mvh han med benet

Hulk

Jag kan dansa också
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
1987 Honda GL1200, 1982 Piaggio Vespa P200E
Det där med svarvningen var ju inte snällt. Tyvärr är det material jag lade undan efter att jag svarvat de första anslutningarna till dig förbrukat till annat. Den nya aktören du vände dig till hade ju så mycket bättre koll på hur det skulle göras. Eller cyklar jag igen nu?

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej
jag har provat att göra som du har tänkt men det funkade inget bra för mig,det verkade som arean av slangarna respektive hål i trottlarna inte stämmer överrens när man moddar med andra anslutningar

mina fungerar i alla fall bäst med original slangar och måttligt med epoxy runt slangarna.

mvh han med benet

du kan få ärva mina gamla

Bifogat

• 005.jpg
    005.jpg
    238.5 KB · Visningar: 97

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Scanna in ritningen och lägg upp den i tråden ska du se att det löser sig.:tummenupp

Äntligen, Polerkungen is back:yoparty

japp, jag kan veva fram lite grejer med, om det kniper:tummenupp

Jag inställer mig i ledet. Kan ordna svarvning på momangen, rätt nära också.
Bara slänga iväg ett PM isf. Du måste ju få ihop detta till sommaren! :tummenupp

hej

mvh han med benet

du kan få ärva mina gamla

Jag tackar ödmjukast för ovanstående erbjudanden och hejarop! Peter, jag ärver gärna dina gamla anslutningar om jag får:tummenupp

Det där med svarvningen var ju inte snällt. Tyvärr är det material jag lade undan efter att jag svarvat de första anslutningarna till dig förbrukat till annat. Den nya aktören du vände dig till hade ju så mycket bättre koll på hur det skulle göras. Eller cyklar jag igen nu?

Jag har varken hängt ut dig eller någon annan:confused: Det var inte fråga om att nån var bättre på att svarva än nån annan. När det inte händer nåt över några månader tyckte jag att det var lika bra att ta det vidare, jag hatar att tjata. Min förhoppning var att det skulle gå fortare på nästa ställe men där blev det ingen större lycka.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...