Arnold vann valet!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Intressant när det börjar diskuteras politik här inne. Jag får för mig att nästan alla på sporthoj är blåa, stämmer det? Det skulle kunna finnas en koppling till att en typisk medlem är stockholmare med R1:a (dvs. skapligt bärgad i en relativt blå region).

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Yes, leve Arnold!. Kunde Jessie Ventura vara guvernör så kan väl Arnold?. Det är sådana politiket vå behöver i Sverige istället för våra hatade gråsossar!. :tummenupp

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Tror fan man hade röstat på Arnie om man varit californier. Hade lätt röstat fram vilken jävla svensk skådis som helst som statsminister om det innebar att vi slapp Persson.

Därmed inte sagt att vilken jävla skådis som helst är en bättre politiker än Persson.

Å Bingo: Inte vinner sossarna val på att högern är inkompetent (vilket den i och för sig delvis är). De vinner för att de har monopol på fina högtravande uttryck som rättvisa och solidaritet. Svensken vill bo i en skyddad verkstad.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
K-Micke skrev:
Micke Persbrandt blir ju klockren som politiker. :D

Insämmer, -Persbrant for head of state!. Fast då kanske han gör Torsten Flink till utrikesminister eller nåt och det vore nog inte så lyckat?. :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
berggren_martin skrev:
Intressant när det börjar diskuteras politik här inne. Jag får för mig att nästan alla på sporthoj är blåa, stämmer det? Det skulle kunna finnas en koppling till att en typisk medlem är stockholmare med R1:a (dvs. skapligt bärgad i en relativt blå region).

Jag talar inte för mig själv nu men med dessa fastighetsskatter är det inte konstigt att folk här skyr rödhakarna! särskilt i skärgården.

McB..
, Syrrans kompis som bor i holland kom och hälsade på, hon har bott där sen tidigt 80-tal. Hennes syn på euron var :zpy
Det är ett annars ganska välbergat land men efter emu medlemskapet går 3 av 10 skolbarn hungriga (de får inte mat i skolan där) då föräldrarna inte har råd med mat, priserna har stigit apmycket på ett par år bara. När syrran hälsade på där förut handlade hon skitmycket pga priserna men nu hade syrrans kompis köpt nå´n lite tröja eller vad det var för 200 spänn här som kostade 75 euro i holland!! mein goth!

Jag var kluven i frågan innan men nu känns det sjönt! :D

Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Re: Arnold

ething skrev:
Lokke m.fl. Ni kanske borde läsa på lite innan ni klagar. jag är normalt en inbiten demokrat men efter att läst deras valprogram förstår man varför Arnold vann. Ett par exempel ur Bustamentes (demokraternas stora satsning) valfiske:

* Demokraterna drev igenom att ILLEGALA invandrare fick körkort i Kaliforninen (har man körkort har man rätt att rösta).

* Två veckor innan valet annonserade man att ILLEGALA invandrare som sökte till College skulle få uppehållstillstånd och betald utbildning.

Det finns som sagt ett mkt stort antal invandrare som vistas i landet utan uppehållstillstånd. De är så många att demokraterna trodde att om man fick deras röster var saken klar... De gjorde en omvänd Bush-kampanj helt enkelt.

Ang. valprogram har Arnold faktiskt ett ganska digert sådant som med våra mått mätt skulle klassas som socialliberalt. Sänkta skatter för företagen men mer satsning på skola och ungdomsaktiviteter. Satsning på etablering av företag, förändring av sjukvårdsprinciper o.s.v. Han jobbade dessutom aktivt med dessa frågor långt innan han satsade på att bli Guvernör.

Jag gillar inte tanken att Arnold är guvernör men jämfört med alternativen var han ett ganska enkelt val. Det är föga förvånande att han av 146 kandidater blev vald, ur ett rent politiskt perspektiv. Att han sedan är kändis och beviseligen lyckas bra i de debatter han ställde upp i (vilket kunde varit fler) gjorde inte saken svårare för honom.

Läs på lite nästa gång istället för att kasta skit utan att veta varför (frågan om IQ skulle kanske fokuseras lite mer inom våra egna gränser...)

Äntligen någon med lite fakta!!! :tummenupp
Ganska intressant att se hur många som gapar utan att veta ett herrans dugg. Att gnälla på Arnold som politiker utan att veta ett enda dugg om hans ställningstagande o bara tar honom som en stor dum actonstjärna visar på rätt låg intelligensnivå. Och att sen gnälla på dialekten, vad har det med hans politiska sida att göra?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Bingo skrev:
:hej Se där, nu börjar vi närma oss en förklaring till varför vänstern vinner val. Den bottenlösa inkompetensen i vårt eget läger, obildade, dryga dumhuvuden som gör sveriges största "höger"parti till ett enfråge- och kvacksalvarparti :zpy

/H.ögerman

Edit: fan vad sne man blir :mad:

1: Hellre död än röd syftar nog snarast på det man skrek i lumpen för att tagga varandra inför strid, snarare än en politisk åsikt. Hotet från öst fanns en gång i tiden om du minns det
2: Tittar man på utbildningsnivån efter hur folk röstar så ligger Moderaterna högst på den listan. Därmed inte sagt att dom defacto lärt sig nåt, men mest som en kommentar till din "obildade"
3: Dryg? Javisst!
4: Jag kan inte se att vi diskuterat skatter en enda gång i denna tråd, för jag utgår ifrån att det är den "enfråge"-frågan du avser? För inte fan har väl Moderaterna börjat driva frågan "Arnold för guvenör"? Måste missat nåt på deras hemsida....
5: Vet du vad en kvacksalvare är?

/Freppa - ditt högerspöke i cyberrymden

edit: Kontrollerade M's hemsida. Inget om deras framgångar att få Arnold vald. Har dom glömt att uppdatera sidan tror du?

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Re: Arnold

ething skrev:
Lokke m.fl. Ni kanske borde läsa på lite innan ni klagar. jag är normalt en inbiten demokrat men efter att läst deras valprogram förstår man varför Arnold vann. Ett par exempel ur Bustamentes (demokraternas stora satsning) valfiske:

* Demokraterna drev igenom att ILLEGALA invandrare fick körkort i Kaliforninen (har man körkort har man rätt att rösta).

* Två veckor innan valet annonserade man att ILLEGALA invandrare som sökte till College skulle få uppehållstillstånd och betald utbildning.

Det finns som sagt ett mkt stort antal invandrare som vistas i landet utan uppehållstillstånd. De är så många att demokraterna trodde att om man fick deras röster var saken klar... De gjorde en omvänd Bush-kampanj helt enkelt.

Ang. valprogram har Arnold faktiskt ett ganska digert sådant som med våra mått mätt skulle klassas som socialliberalt. Sänkta skatter för företagen men mer satsning på skola och ungdomsaktiviteter. Satsning på etablering av företag, förändring av sjukvårdsprinciper o.s.v. Han jobbade dessutom aktivt med dessa frågor långt innan han satsade på att bli Guvernör.

Jag gillar inte tanken att Arnold är guvernör men jämfört med alternativen var han ett ganska enkelt val. Det är föga förvånande att han av 146 kandidater blev vald, ur ett rent politiskt perspektiv. Att han sedan är kändis och beviseligen lyckas bra i de debatter han ställde upp i (vilket kunde varit fler) gjorde inte saken svårare för honom.

Läs på lite nästa gång istället för att kasta skit utan att veta varför (frågan om IQ skulle kanske fokuseras lite mer inom våra egna gränser...)

Hur kul e de' på en skala från 0 till 10 om man alltid måste läsa på, innan man kommenterar saker?! :crash

Jag har en bad hairday, måste få bryta ut mig på nåt....

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Varför stavas ILLEGALA med stora bokstäver? Varför inte rösträtt när dom söker utbildning, kanske vore nåt för Sverige att ta efter. I jämförelse med den svenska modellen att ge dom uppehållstillstånd om dom lyckats hålla sig gömda länge nog och eller kontaktar kvällspress så ser jag hellre utbildade invandrare med körkort på gatorna.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Freppa skrev:
1: Hellre död än röd syftar nog snarast på det man skrek i lumpen för att tagga varandra inför strid, snarare än en politisk åsikt. Hotet från öst fanns en gång i tiden om du minns det
2: Tittar man på utbildningsnivån efter hur folk röstar så ligger Moderaterna högst på den listan. Därmed inte sagt att dom defacto lärt sig nåt, men mest som en kommentar till din "obildade"
3: Dryg? Javisst!
4: Jag kan inte se att vi diskuterat skatter en enda gång i denna tråd, för jag utgår ifrån att det är den "enfråge"-frågan du avser? För inte fan har väl Moderaterna börjat driva frågan "Arnold för guvenör"? Måste missat nåt på deras hemsida....
5: Vet du vad en kvacksalvare är?

/Freppa - ditt högerspöke i cyberrymden

edit: Kontrollerade M's hemsida. Inget om deras framgångar att få Arnold vald. Har dom glömt att uppdatera sidan tror du?
1. Alltså, jag är verkligen högerman :fakta

2. Syftade på Bildt. Den inbilske gymnasisten. Mannen som sumpade tillfället när socialdemokratin var moraliskt bankrutt och opinionsmäsigt befann sig i fritt fall (tidigt nittiotal). Han ledde förresten en offentlig utredning (IT i framtiden eller nåt sånt), som tydligen är fullständigt unik i svenskt offentligt utredningsväsen. Negativt unik alltså.

3. Syftade inte på dig :D Syftade mest på Bildt men det saknas sannerligen inte dryga personer i partitoppen efter hans avgång heller.

4. Jepp, skattefrågan avses. Avgränsningar sysslar vi inte med på SH. Här bör alla frågor flyta in i varandra :D

5. Yeah, en som skall bota alla sjukor med ett och samma recept - vanligen med ytterst tveksam vetenskaplig förankring. Om receptet inte fungerar är det fel på doseringen, man måste öka. Ormolja, skattesänkningar, whatever; kvacksalveriet finns inom politiken likväl som inom medicinen.

Sorgligt nog är det så att högerns främsta motståndare finns inom den själv. Det ser dock ljusare ut nu än på länge.

Sorry om du uppfattade att det var dig jag hackade på :hej

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Kan hålla med om att skatterna är väl höga just nu, men någon chocksänkning tror jag definitivt inte på. Bara tanken på att instans efter instans privatiseras ger mig kalla kårar. Jag vill inte ha ett klassamhälle där man måste vara rik för att exempelvis ha rätt till bra sjukvård eller äldrevård. Hoppas jag inte är den enda här som tycker det.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
berggren_martin skrev:
Kan hålla med om att skatterna är väl höga just nu, men någon chocksänkning tror jag definitivt inte på. Bara tanken på att instans efter instans privatiseras ger mig kalla kårar. Jag vill inte ha ett klassamhälle där man måste vara rik för att exempelvis ha rätt till bra sjukvård eller äldrevård. Hoppas jag inte är den enda här som tycker det.

Ingen större fara att du skulle vara ensam om att tycka så här inne _martin. Det finns ett gäng här inne som håller sig vänster om mitten.

gladh

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
berggren_martin skrev:

Det "roliga" är ju att man är tvungen att vara rik för att få bra och snabb vård i sverige, eller för att få en vettig pension, trots att vi betalar så extremt höga skatter.
Jag brukar jämföra med england, där man iofs inte har samma ersättningsnivåer i sjuk/arbetslöshetserättningar, men där man ändå har samma nivå på sjukvården som här för alla, trots att man ligger ~20% lägre i skattenivå. Och man kan på 10 minuter fixa sig vilket lågbetalt jobb som helst som man kan överleva på, samtidigt som företagaren inte behöver skriva på att försörja dig resten av livet.
Jag jobbade för 34kr i timmen i england, en piss i nilen att överleva på de pengarna, då jag inte behövde skatta ett skit på så låga inkomster, men jag hade ändå tillgång till sjukvård och annat.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
gladh skrev:
Ingen större fara att du skulle vara ensam om att tycka så här inne _martin. Det finns ett gäng här inne som håller sig vänster om mitten.

gladh

And soon, we will have destroyed them all. The fools! Muhhahah! MUHAHAHA! MUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Bingo skrev:
...Sorgligt nog är det så att högerns främsta motståndare finns inom den själv. Det ser dock ljusare ut nu än på länge.

Mwahahahahaha :D
Du är ganska så rolig du Bingo. Om nu M skulle välja Reinfeldt till ny ordförande efter Bo Lundgren (högerns motsvarighet till gråsosse??) så är det i mina ögon en garant för obefintlig politisk opposition. Reinfeldt råkar vara en person utan någon som hellst politisk vision på högerkanten. Justera skatterna, mer pengar åt polisen och mer pengar åt militären är det enda som han har fått ur sig. Det som förvånar mig är hur han öht kunde bli påtänkt.

Kd närmar sig pensionering och en inte allt för vild gissning är att efter Affe lägger skorna på hyllan så kommer siffrorna att dala.

Centern, tja Maud Olofsson har ju inte lyckats med mer än att splittra högern så henne kan man ju alltid fortsätta att hoppas att hon gör ett gediget arbete :rolleyes:

Kvar är Folkpartiet som just nu är det enda högerpartiet som är att räkna med som ett kvalificerat motstånd till Socialdemokraterna. Lars Leijonborg har faktiskt lyckats att föra fram sina frågor på ett effektivt sätt. Sen att åsikterna i vissa fall rimmar illa med den liberala tanken är en annan femma.

Så jag skulle nog snarare säga att det är Socialdemokratin som går mot en ljusare framtid. (och Sverige oxå då men det är en högst privat åsikt)

gladh

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
näe! haha faan va tufft :) hehe. Arnold is the President.

undrar hur han ska hinna göra Terminator 4 nudå!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy