K-Micke skrev:Micke Persbrandt blir ju klockren som politiker.![]()
Bingo skrev:
Men hörrni, är det ingen som vet något om Arnies (eventuella) politiska program?
berggren_martin skrev:Intressant när det börjar diskuteras politik här inne. Jag får för mig att nästan alla på sporthoj är blåa, stämmer det? Det skulle kunna finnas en koppling till att en typisk medlem är stockholmare med R1:a (dvs. skapligt bärgad i en relativt blå region).
ething skrev:Lokke m.fl. Ni kanske borde läsa på lite innan ni klagar. jag är normalt en inbiten demokrat men efter att läst deras valprogram förstår man varför Arnold vann. Ett par exempel ur Bustamentes (demokraternas stora satsning) valfiske:
* Demokraterna drev igenom att ILLEGALA invandrare fick körkort i Kaliforninen (har man körkort har man rätt att rösta).
* Två veckor innan valet annonserade man att ILLEGALA invandrare som sökte till College skulle få uppehållstillstånd och betald utbildning.
Det finns som sagt ett mkt stort antal invandrare som vistas i landet utan uppehållstillstånd. De är så många att demokraterna trodde att om man fick deras röster var saken klar... De gjorde en omvänd Bush-kampanj helt enkelt.
Ang. valprogram har Arnold faktiskt ett ganska digert sådant som med våra mått mätt skulle klassas som socialliberalt. Sänkta skatter för företagen men mer satsning på skola och ungdomsaktiviteter. Satsning på etablering av företag, förändring av sjukvårdsprinciper o.s.v. Han jobbade dessutom aktivt med dessa frågor långt innan han satsade på att bli Guvernör.
Jag gillar inte tanken att Arnold är guvernör men jämfört med alternativen var han ett ganska enkelt val. Det är föga förvånande att han av 146 kandidater blev vald, ur ett rent politiskt perspektiv. Att han sedan är kändis och beviseligen lyckas bra i de debatter han ställde upp i (vilket kunde varit fler) gjorde inte saken svårare för honom.
Läs på lite nästa gång istället för att kasta skit utan att veta varför (frågan om IQ skulle kanske fokuseras lite mer inom våra egna gränser...)
Bingo skrev:Se där, nu börjar vi närma oss en förklaring till varför vänstern vinner val. Den bottenlösa inkompetensen i vårt eget läger, obildade, dryga dumhuvuden som gör sveriges största "höger"parti till ett enfråge- och kvacksalvarparti
![]()
/H.ögerman
Edit: fan vad sne man blir![]()
Freppa skrev:Ps. För övrigt handlar jag inte på konsum heller - jävla koperativ!
ething skrev:Lokke m.fl. Ni kanske borde läsa på lite innan ni klagar. jag är normalt en inbiten demokrat men efter att läst deras valprogram förstår man varför Arnold vann. Ett par exempel ur Bustamentes (demokraternas stora satsning) valfiske:
* Demokraterna drev igenom att ILLEGALA invandrare fick körkort i Kaliforninen (har man körkort har man rätt att rösta).
* Två veckor innan valet annonserade man att ILLEGALA invandrare som sökte till College skulle få uppehållstillstånd och betald utbildning.
Det finns som sagt ett mkt stort antal invandrare som vistas i landet utan uppehållstillstånd. De är så många att demokraterna trodde att om man fick deras röster var saken klar... De gjorde en omvänd Bush-kampanj helt enkelt.
Ang. valprogram har Arnold faktiskt ett ganska digert sådant som med våra mått mätt skulle klassas som socialliberalt. Sänkta skatter för företagen men mer satsning på skola och ungdomsaktiviteter. Satsning på etablering av företag, förändring av sjukvårdsprinciper o.s.v. Han jobbade dessutom aktivt med dessa frågor långt innan han satsade på att bli Guvernör.
Jag gillar inte tanken att Arnold är guvernör men jämfört med alternativen var han ett ganska enkelt val. Det är föga förvånande att han av 146 kandidater blev vald, ur ett rent politiskt perspektiv. Att han sedan är kändis och beviseligen lyckas bra i de debatter han ställde upp i (vilket kunde varit fler) gjorde inte saken svårare för honom.
Läs på lite nästa gång istället för att kasta skit utan att veta varför (frågan om IQ skulle kanske fokuseras lite mer inom våra egna gränser...)
1. Alltså, jag är verkligen högermanFreppa skrev:1: Hellre död än röd syftar nog snarast på det man skrek i lumpen för att tagga varandra inför strid, snarare än en politisk åsikt. Hotet från öst fanns en gång i tiden om du minns det
2: Tittar man på utbildningsnivån efter hur folk röstar så ligger Moderaterna högst på den listan. Därmed inte sagt att dom defacto lärt sig nåt, men mest som en kommentar till din "obildade"
3: Dryg? Javisst!
4: Jag kan inte se att vi diskuterat skatter en enda gång i denna tråd, för jag utgår ifrån att det är den "enfråge"-frågan du avser? För inte fan har väl Moderaterna börjat driva frågan "Arnold för guvenör"? Måste missat nåt på deras hemsida....
5: Vet du vad en kvacksalvare är?
/Freppa - ditt högerspöke i cyberrymden
edit: Kontrollerade M's hemsida. Inget om deras framgångar att få Arnold vald. Har dom glömt att uppdatera sidan tror du?
berggren_martin skrev:Kan hålla med om att skatterna är väl höga just nu, men någon chocksänkning tror jag definitivt inte på. Bara tanken på att instans efter instans privatiseras ger mig kalla kårar. Jag vill inte ha ett klassamhälle där man måste vara rik för att exempelvis ha rätt till bra sjukvård eller äldrevård. Hoppas jag inte är den enda här som tycker det.
berggren_martin skrev:Kan hålla med om att skatterna är väl höga just nu, men någon chocksänkning tror jag definitivt inte på. Bara tanken på att instans efter instans privatiseras ger mig kalla kårar. Jag vill inte ha ett klassamhälle där man måste vara rik för att exempelvis ha rätt till bra sjukvård eller äldrevård. Hoppas jag inte är den enda här som tycker det.
gladh skrev:Ingen större fara att du skulle vara ensam om att tycka så här inne _martin. Det finns ett gäng här inne som håller sig vänster om mitten.
gladh
Bingo skrev:...Sorgligt nog är det så att högerns främsta motståndare finns inom den själv. Det ser dock ljusare ut nu än på länge.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |