Assen MotoGP

Riktigt kul, dock är regn lite svåravläst. Hoppas de kan få vara torrt innan race så han har ngn chans att göra några inställningar inför söndagen (sönd ska enligt v-rapporten vara uppehåll)
Spelar ingen roll om det är monsunregn på söndag eftersom racet är på lördag. ;)

Verkar som att Rossi gillar GP11.1 :)
Synd att Edwards "var i vägen" de sista varven.

Han gav väl han en box sen va?
Det har jag hört att man får göra i MotoGP.

Vad gör du hemma då? Du skulle ju wildcarda i MotoGP kom vi ju fram till på Sviesta. :D

Kanske kan vara dumt att dra för stora växlar på en träning som gick på blött underlag? Duccen har varit okej i blött innan ocskå. Till och med Stomatolmannen har ju kört fort i blött med den.

All körning idag inställt tack vare oljespillet.

Kanske kan vara dumt att dra för stora växlar på en träning som gick på blött underlag? Duccen har varit okej i blött innan ocskå. Till och med Stomatolmannen har ju kört fort i blött med den.
Rossi var ju i det närmaste usel i det blöta på Silverstone så skillnaden är ju stor. Synd att det är inställt idag för det hade varit intressant att se den i torrt.

Last edited:

Nice att Rossi kanske hittar hem på sin nya Ducce.
Hoppas på...

1. Rossi
2. Simoncelli
3. Stoner

Last edited:
Han gav väl han en box sen va?
Det har jag hört att man får göra i MotoGP.

Vad gör du hemma då? Du skulle ju wildcarda i MotoGP kom vi ju fram till på Sviesta. :D
Tror inte det finns någon i depån som skulle våga slå på Colin men jag önskar att Stoner gör det någon dag :D

Aoyama tog min plats :(

Ten kate och Gamma har gått in som nya sponsorer till Jasper Iwema.

253878_209312452444567_131428220232991_557525_6249350_n.jpg

Det var inte lite olja heller, spritt över 8 kurvor om jag förstod Capirossi rätt...
Baldolini, tror jag han hette, cruisade omkring i idealspår och tittade bakåt för att se om det var något problem med motorn. Syns bra på repriserna men det är inte säkert att han såg så mycket.

Nu borde ViaSat lägga in ett klassiskt race från Assen!

Eftersom Moto2-motorerna åker in på service vart tredje race och detta är race 7 på säsongen så är det en nyrenoverad motor som sagt upp sig. Så någon som fulmekat ihop motorn.. :mad: Bäst att riva ner alla dom motorerna för att kolla så inte samma fel gjorts på fler. Och det får inte teamen göra utan dom måste skicka iväg motorn.. :gnissla

Last edited:
Kollade tv tiderna för i helgen.

Och när racen körs så väljer viasat motor att visa träningen för f1 istället:huvet

Det sänds på viasat sport istället

Får bli från ru men e ju inte samma sak

Matthew Birt: Rossi very happy with GP11.1. Said better than GP11 in wet with less movement on rear and more front feeling. Gearbox good too.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick