Att adoptera barn med hiv...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Alltså kanske det finns andra än dig som faktiskt vill hjälpa andra för att känna ett bra samvete?

Jamen det var ju precis det jag skrev, jag gör det för att JAG skall ha ett gott samvete och sova sött på natten.

Det är fortfarande mitt samvete som styr, må vara en mekanism som vi har för att fungera i grupp men det är trots allt något som jag väljer för att JAG skall få en positiv stimulans.

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Vem fan tror man att man är om man inte inser att vi människor är lika värda oavsett om vi har HIV är bögar eller mongolider what ever...
Jag tycker inte att nån människa är mer värd en nån annan oavsett och tycker att alla ska bahandlas lika!!

Vissa människor har det nog för bra helt eneklt! :dummer

Starkt av dom att fatta det beslut att adoptera ett hiv smittat barn och ge barnet en chans till ett bättre liv och visa att man faktiskt bryr sig om nån annan än sig själv! :Bugar

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Kan det vara så att man letar adoptivbarn, upptäcker en underbar liten pojke eller flicka & allt klickar....& man får veta att barnet har HIV virus....& man kanske låter känslorna gå före allt annat?
Ska man i det läget tänka att barnet är behäftat med en defekt & kasta det åt sidan...?

Den här tråden har verkligen stört mig hela dagen, kan inte fatta hur vissa tänker....:rolleyes:

Får tyvärr lite "Nazitysklandfeeling" här....defekta individer är mindre värda, ska dom kastas på soptippen? vad är deras öde?

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Vill bara förtydliga att jag inte på några vis lägger värdering i vad ts först startade tråden om, har bara förtydligat ett förhållningssätt för bl.a miltbore.

Kan det vara så att man letar adoptivbarn, upptäcker en underbar liten pojke eller flicka & allt klickar....& man får veta att barnet har HIV virus....& man kanske låter känslorna gå före allt annat?
Ska man i det läget tänka att barnet är behäftat med en defekt & kasta det åt sidan...?

Den här tråden har verkligen stört mig hela dagen, kan inte fatta hur vissa tänker....:rolleyes:

Ja du ser vad jag redan postat, lägger mig som sagt inte i adoptivpäronas eventuella anledningar.

Med framhäver att vi gör allt av rent egoistiska skäl, det innebär inte för den delen att själva handlingen är fel.

Last edited:

R5+1

Guest

Nej, men man ska definitivt ta alla fakta i grundligt beaktande och absolut inte vara rädd för att välja nekande när man inser vad det kommer krävas av en i många år framöver.

Jag har en kollega vars ena barn föddes med Downs syndrom. Det är klart att hon inte önskar bort något av sina barn och skulle göra vad som helst för båda oavsett. Men hade hon vetat vad det inneburit innan hade hon gärna i alla fall tagit brukliga prover för att upptäcka detta på ett tidigt fosterstadie och kunnat välja då.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Men Skäggo, för i helvete! hur är det en egoistisk handling att adoptera ett sjukt barn???

Tror inte många adopterar mot sin vilja, oavsett handikapp eller sjukdomar.

Människor är egoistiska och själviska av naturen, vi väljer dock att inte visa det.

Soms sagt, jag kommer inte att kommentera vad någon/några adoptivföräldrar väljer att göra.

Nej, men man ska definitivt ta alla fakta i grundligt beaktande och absolut inte vara rädd för att välja nekande när man inser vad det kommer krävas av en i många år framöver.

Jag har en kollega vars ena barn föddes med Downs syndrom. Det är klart att hon inte önskar bort något av sina barn och skulle göra vad som helst för båda oavsett. Men hade hon vetat vad det inneburit innan hade hon gärna i alla fall tagit brukliga prover för att upptäcka detta på ett tidigt fosterstadie och kunnat välja då.

Det där senaste får du nog ta och förklara, antar att födseln inte var för så länge sen eller åtminstånde att din uppfattning baserar sig på tiden strax efter.

Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Du är ju fan inte riktig i skallen...vem har snackat om att adoptera MOT sin vilja?
Bara för att du bevisligen är den största egoisten på planeten behöver inte alla andra vara det.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Tror inte många adopterar mot sin vilja, oavsett handikapp eller sjukdomar.

Människor är egoistiska och själviska av naturen, vi väljer dock att inte visa det.

Soms sagt, jag kommer inte att kommentera vad någon/några adoptivföräldrar väljer att göra.
Av ren nyfikenhet; är det så att du är en student/elev?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Du är ju fan inte riktig i skallen...vem har snackat om att adoptera MOT sin vilja?
Bara för att du bevisligen är den största egoisten på planeten behöver inte alla andra vara det.

Ja, jag är en egoist, skillnaden mellan oss två är att jag vet om att jag är det och kan således göra vad jag kan för att minimera sagda yttringar.

Av ren nyfikenhet; är det så att du är en student/elev?

Nepp, obildbar i alla aspekter.

Varför nyfiken?

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Vi har begåvats med en tvättäkta Yihaaa hillbilly på forumet......

Ja och en vargdräpande till råga på allt.:D

Men ta nu och försök sova utan att tänka för mycket på det där med egoism och för guds skull börja inte fundera på vilka vis du själv agerar egoistiskt.

Det slutar aldrig bra.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
För nåt år sedan skulle jag ha blivit lika förvånad som dig men idag blir jag inte förvånad för jag tycker GuW har förändrats den senaste tiden. Från en liberal människa med sunda värderingar till en mer intollerant person om än fortfarande ofta sunda åsikter. Jag tror GuW nätsurfar för mycket och läser för mycket korkade åsikter på sporthoj, flashback mm Eller så har nån invandrare snott hans brud... vad vet jag? :va

Ledsen för anklagelsen GuW men du behöver nog fundera på detta själv också.

han borde skämmas!!! :mad:

Bifogat

• vi-gillar-olika1_110749443.jpg
    vi-gillar-olika1_110749443.jpg
    8.6 KB · Visningar: 32

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Ånä, kom igen, nu får du allt precisera vilken inriktning jag skulle pluggat enligt din hypotes.

Själv skulle jag gissa att du kommit igenom en halv grundkurs i beteendevetenskap...
För mycket riktigt styrs vi till stor del av att tillgodose våra egna behov , men det du missar är att när det är avklarat börjar gruppens behov framstå som viktigare. (som jag fattat det utan att vara någon expert i ämnet)
Finns säkert någon på forumet som är insatt i ämnet och kan förklara det hela, Bonny kanske om han inte är upptagen med att uppfostra Markus:D

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Själv skulle jag gissa att du kommit igenom en halv grundkurs i beteendevetenskap...
För mycket riktigt styrs vi till stor del av att tillgodose våra egna behov , men det du missar är att när det är avklarat börjar gruppens behov framstå som viktigare. (som jag fattat det utan att vara någon expert i ämnet)
Finns säkert någon på forumet som är insatt i ämnet och kan förklara det hela, Bonny kanske om han inte är upptagen med att uppfostra Markus:D

Nej jag har faktiskt inte pluggat, jag har bara en skev människosyn, tyvärr.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka