Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ok. Då blir det bara lek och och zombie respons med den då.
Men är det inte en massa mer anslagsenergi än .308? (Nähä bara 2600 på expanderande)

Hur krångliga motiveringar behöver man på 5 och 6?

Och var gömmer ni reservnykeln till skåpet? I lägenheten eller någon annanstans?

Någon som testat gjuta balistiskt gel?
 
Last edited:

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Självklart, jag blev bara förvirrad om det plötsligt föreslogs skyddsglasögon vid jakt, vilket tydligen inte var fallet :)
Vid hageljakt kan jag rekommendera glasögon, i synnerhet om stålhagel används.
Det är upp till var och en hur rädd man är om ögonen.

Jag har ju inte problemet riktigt då jag alltid har glasögon, och har man väl upplevt ett hylshaveri tenderar de flesta att använda glasögon efter det, även om man klarade synen. Min 25cent i frågan.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag är mycket stolt över gömstället. Tjejen har ingen aning. Vardagsnyckeln har jag "konstant uppsikt" över.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ringde för andra gången polisen för att få veta vart jag skall lämna licensansökan, de glennrökande brutterna från Västra Götaland har ingen aaaaaaaaaaaning.
Börjar förstå varför man inte ska köpa vapen privat.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ringde för andra gången polisen för att få veta vart jag skall lämna licensansökan, de glennrökande brutterna från Västra Götaland har ingen aaaaaaaaaaaning.
Börjar förstå varför man inte ska köpa vapen privat.

Västra Götalands handläggare är ett hoper inkompetenta fd lapplisor som är bittra på sin livssituation.

Lycka till att få något gjort där....

Men du skall skicka in den till till lokala poliskontor, och det är väl knappast på rätt sida Sverige?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Ringde för andra gången polisen för att få veta vart jag skall lämna licensansökan, de glennrökande brutterna från Västra Götaland har ingen aaaaaaaaaaaning.
Börjar förstå varför man inte ska köpa vapen privat.

Du ska skicka in den till polismyndigheten i det län där du är folkbokförd.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du ska skicka in den till polismyndigheten i det län där du är folkbokförd.

Jag har inte tillräckligt med förtroende för människor i allmänhet eller polismyndigheten i synnerhet att jag vågar dra iväg originalhandlingar till någon boxadress utan tydlig mottagare, jag vill åtminstone ha kvittens på att de tagit mot säljarens originallicens...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Västra Götalands handläggare är ett hoper inkompetenta fd lapplisor som är bittra på sin livssituation.

Lycka till att få något gjort där....

Men du skall skicka in den till till lokala poliskontor, och det är väl knappast på rätt sida Sverige?

Man blir ju kopplad vart som helst när man ringer 11414. I fredags hamnade jag i Norrland tror jag, de visste inte mer.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag har inte tillräckligt med förtroende för människor i allmänhet eller polismyndigheten i synnerhet att jag vågar dra iväg originalhandlingar till någon boxadress utan tydlig mottagare, jag vill åtminstone ha kvittens på att de tagit mot säljarens originallicens...

Då är det bara att åka och lämna den i luckan på Bergsgatan 48. Då kan du dessutom passa på att betala så det är avklarat. (Det nya systemet med inbetalningsavier funkar såklart inget vidare..)

Annars finns det inget alternativ.
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
Om du har ett bankfack så kan det ju vara ett bra ställe att lägga extranyckeln.
Men köp kodlås istället.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top