Vad har ni för erfarenheter av annonser på Robsoft-forumet?
Såg tidigare idag en annons på en kolv till en Remington 870 hagelpump där. Kolv av typen Mesa tactical hydraulic osv...
Moderatorn, Vill på minnas att den hette något med Frittss och kanske lite Krutt, låste då den aktuella tråden med motiveringen att denna kolv ej var tillåten på en bössa som du har på jaktlicens.
Detta låter väldigt märkligt, då det ofta annonseras ut både revolvrar och bilar på samma annonssida. Du får väl knappast jaga med en revolver i Sverige, förutom kanske avlivning i fälla? men ändå finns det revolvrar ute på samma annonssida.
Sen finns det väl andra saker man kan använda kolven till förmodar jag. Tänker mest på IPSC-skytte som verkar populärt bland vissa. Fast blev fundersam om denna kolv passar in där.
När man söker på en stor sökmotor på lite av de inblandade sökorden så får jag upp ett länkförslag, som jag sedan ej kan gå in till, eftersom jag saknar behörighet.
"forum.robsoft.nu • Visa tråd - Mesa Leo Telescoping Hydraulic ...
forum.robsoft.nu › Övrigt › Annonstorget - Säljes
för 2 dagar sedan - 1 inlägg - 1 författare
Säljer två Mesa Tactical Leo Telescoping Hydraulic Stock Kit till Remington 870. Pris: 3000kr. Bild. Derp: Inlägg: 1: Blev medlem: fre jul 11, ...
"
http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=61&t=186267
Är det diskriminering av medlemmar som är nyligt registrerade? Annonsen var denna användares första inlägg.
Ibland ser man inlägg av sk. kändisar som aldrig innehåller pris på annonser, trots att det enligt forumets annonsregler måste innehålla pris. och när man sedan rapporterar annonsen som inte innehåller pris, så händer ändå inget... ja, det känns lite märkligt ändå...
Ja, detta kanske inte hade så mycket med denna tråd på detta forum att göra.
Men för att lägga till lite mera med vapen och lagligt jaktskytte, så var jag på älgskyttebanan i veckan för förta gången med mitt gevär. Oj,, måste dit med minst 70-100 patroner till tror jag...