Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
Mycket snyggt. Vad för stöd?
..fast som alltid: En serie är ingen serie men tack.
Liggande mot en sandfylld innerslang fram och baksäck. Inget benstöd.
Mycket snyggt. Vad för stöd?
Vart bokade du?Så! Då var höstens rådjursjakter inbokade. Börjar med bockjakt den 17:e och sen två drevjakter i Oktober.
Ska se om man kan ordna lite harjakt när snön kommit också.
Vart bokade du?
Själv skall jag ut lördag morgon tror jag, vet inte om jag orkar upp än.
Två genom en i skytteklubben som arbetar som viltvårdare och en genom Jägareförbundet på Gålö.
Klart du ska ut! Min klocka står på 0230..
Cool, några år sedan jag var på Gålö, rätt najs, fortfarande ingen kula där?
Tycker det är lite lattjo att de sätter en på pass i elljusspåret bara.
Vädret blir hiskligt lördag morgon, men jag tror jag tar mig ut till 0500-rycket i alla fall. 0230 har man ju knappt somnat, är det 0300 man kan skjuta nowadays?
Hu! Jag hade precis pangat slut på en ask jaktmatch .308 när jag läste det där.
Får man en blindgångare, oavsett vapentyp, bör man repetera ut och kolla så att inte kulan fastnat i loppet. Herren som äger bössan på bilden ovan stod på älgbanan och var troligen lite småstressad. Han fick en fjuttare, repeterade in en ny utan att kontrollera något alls och.. Ja..
Jag har funderat på det där ganska ofta, vet med mig att jag vid flera situationer mest sannolikt skulle repeterat och klämt av nästa innan hjärnan registrerat avsaknaden på ljud och rekyl. Så vore det andraskottet på älgen skulle jag säkert kunna göra precis likadant.
Men att sitta vid en bänk och "skjuta rent" pipan är dock lite smått tanklöst.
Han som äger/ägde bössan ovan hade dessutom en bra ljuddämpare på och då kan man helt missa att det "pyst" utan bara trott att det varit en klick. Intressant att se hur flutningen blivit en perfekt brottanvisning. Undrar hur det sett ut med en vanlig pipa..
En gammal mauser skulle bara puttat ut kulan....
Men en bra cylinderbössa skall iaf klara ögonen och händerna på skytten.
Fan vet, kanske, eller så puttar den iväg pipan...En M96-mekanism som råkar ut för det som hänt ovan kommer sätta slutstycket mellan ögonen på skytten. En M98 skulle troligen bara hosta till lite trött och skjuta hål-i-hål på 100.
Bockpremiär imorgon.
Min klocka ringde 0320. Aldrig hänt förut.Sätter mig ohemulskt tidigt på söndag.
Min klocka ringde 0320. Aldrig hänt förut.
Är ute för andra gången idag nu, nej inget ännu. Hade två getter och kid i morse. Bra väder dockHur ser det ut i skogen? Sett några bockar?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|