Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag är kanske skadad men jag tycker att magasinen skall med även om de är tomma. Fast jag är skolad i tillämpningen och inte i tävlingsformatet.

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag är kanske skadad men jag tycker att magasinen skall med även om de är tomma. Fast jag är skolad i tillämpningen och inte i tävlingsformatet.

Självklart skulle du få slita med dig tomma magg i en maggdumpficka men det skulle helt klart avspegla sig i resultatlistan :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Blev utbjuden av en polare till hans föräldrars hem och jaktmarker idag.
Sköt omkring 125 lerduvor var med en fin Beretta Silver Pigeon. Bra start på veckan :)

På vägen hem tog vi en omväg förbi Torsbo Handels och njöt av deras inventarier.

Kommit underfund med att luftgevärsskytte är nog bara att glömma/skippa. Ska jag hitta och köpa en FX jag kan vara nöjd med så krävs licens ändå, och prismässigt behöver det inte alls bli särskilt mildare än en t.ex. begagnad Tikka T3 eller vad det nu i slutändan kan tänkas bli.

Jägarexamen i siktet :)

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon annan som har cammo-tejp på sin bössa?
Min instruktör hade det på sin bocks pipa och jag blev avis. Har planer på att efterlikna.

cammo.jpg

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ta inte den på bilden som är som gasbinda, lite kemikalier och den blir som sörja. Har en annan av vävtejp. Den skulle nog funka bättre, men det är svårt att få det snyggt. Jag har bara som repskydd på ljuddämparen.

Någon annan som har cammo-tejp på sin bössa?
Min instruktör hade det på sin bocks pipa och jag blev avis. Har planer på att efterlikna.

View attachment 413968

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ta inte den på bilden som är som gasbinda, lite kemikalier och den blir som sörja. Har en annan av vävtejp. Den skulle nog funka bättre, men det är svårt att få det snyggt. Jag har bara som repskydd på ljuddämparen.

Jag är mest sugen på den i mitten, där nere. Min plan är att se bad ass.
Kan behövas eftersom jag inte kommer ha så mkt mer "jaktiga" saker.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag är mest sugen på den i mitten, där nere. Min plan är att se bad ass.
Kan behövas eftersom jag inte kommer ha så mkt mer "jaktiga" saker.
Jag vänder mig inte mot mönstret. Utan typen av tejp. Den där finns på biltema. Men det kommer hålla två jaktdagar om ens det.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Har köpt ett vapenvårdskit idag. Läskstångskit, rengöringsmedel, läsklappar och en bore snake för fältbruk.
Dock inget för min kal.16-brakare. Inte heller någon vapenolja. Har någon ett bra tips på olja? Inte clp eller smx. Det är för combat för min sovjet och min belgare.
Handlade hos xxl i bromma blocks. De hade en vapensmed som kunde kika på min gamla belgare, är det någon som vet något om just denna smed?

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Har köpt ett vapenvårdskit idag. Läskstångskit, rengöringsmedel, läsklappar och en bore snake för fältbruk.
Dock inget för min kal.16-brakare. Inte heller någon vapenolja. Har någon ett bra tips på olja? Inte clp eller smx. Det är för combat för min sovjet och min belgare.
Handlade hos xxl i bromma blocks. De hade en vapensmed som kunde kika på min gamla belgare, är det någon som vet något om just denna smed?

Vad ska du ha gjort? Jag fick stort förtroende för Fabian på WB. Han har firma vid sidan av.

Sen lämna tillbaka vapenvårdskitet och köp Dewey. Absolut om det är delad stång. Jag använder fett till mig bock istället för olja.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Plåtis! Verkar som jag sålt min houge-kolv till 870:in. Nu ska jag ha SGA. Hur bra är framdelen? Är lite sugen på att köra original plast"trä" fram och SGA bak. Ska inte köra något sikte mer än fiberoptiskt korn. Behöver jag någon höjare eller förlängare?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vad ska du ha gjort? Jag fick stort förtroende för Fabian på WB. Han har firma vid sidan av.

Sen lämna tillbaka vapenvårdskitet och köp Dewey. Absolut om det är delad stång. Jag använder fett till mig bock istället för olja.

Det är en hel del punkter som skall gås igenom:
Identifiktion
Kontroll av funktion på hanar/slagstift
Kontroll av vänster hanes fastskruvning, ser lite bonnmekat ut
Montage av korn
Genomgång före skjuttillfället

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag PMar nummer så får du ringa och fråga. Men han själv sysslar bara med bänkskytte, plus allt på WB då.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Plåtis! Verkar som jag sålt min houge-kolv till 870:in. Nu ska jag ha SGA. Hur bra är framdelen? Är lite sugen på att köra original plast"trä" fram och SGA bak. Ska inte köra något sikte mer än fiberoptiskt korn. Behöver jag någon höjare eller förlängare?

Framdelen är bra. Den är skitbra om man stipplar den.

Jag köpte bägge kiten med kamhöjare samtidigt med allt annat. Lika bra att ha. Förlängarna får du med stocken.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Framdelen är bra. Den är skitbra om man stipplar den.

Jag köpte bägge kiten med kamhöjare samtidigt med allt annat. Lika bra att ha. Förlängarna får du med stocken.
Vad är stipplar och varför köpte du två? Använder du höjare även utan sikte?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Vad är stipplar och varför köpte du två? Använder du höjare även utan sikte?

Stippla är att skapa en strävare yta på saker genom att "dutta" med typ en lödkolv.

Det är två kit med olika höjder på höjare och jag ville ha alla. Kostar inte många kronor extra.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Uppfattat. Tror iofs att det kan bli schysst stuk med trä fram och plast bak. Får se hur jag gör. Är det bara att beställa från brownells eller finns det någon i eu som har dom rimligt prisade?

Tack för infon! Hur funkar rembygelfästet på sidan av kolven? Ska man ha någon remfäste där eller är det bara att trä in remmen?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nu tittade jag lite på WB-sidan.
Kan någon pistolskytt svara på varför Beretta 92 fs går på auktion för 1/4 av priset för en Glock 17?

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom