Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Uppfattat. Tror iofs att det kan bli schysst stuk med trä fram och plast bak. Får se hur jag gör. Är det bara att beställa från brownells eller finns det någon i eu som har dom rimligt prisade?

Tack för infon! Hur funkar rembygelfästet på sidan av kolven? Ska man ha någon remfäste där eller är det bara att trä in remmen?

Jag beställde mina delar från Brownells men det var ju ett tag sedan nu. Fortfarande lika nöjd dock!

Ingen aning. Jag bara köpte det för pimpet. Det är troligen ett enpunktsfäste där man använder krok.

Nu tittade jag lite på WB-sidan.
Kan någon pistolskytt svara på varför Beretta 92 fs går på auktion för 1/4 av priset för en Glock 17?

Det är skräp? :crash

Antar att det är en mindre populär pistolmodell, helt enkelt. Jag har bara skjutit en 92:a en gång och det var ingen upplevelse som gav mersmak. Skramlig, smäckig känsla.. Nej, tacka vet jag Glock.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Nu tittade jag lite på WB-sidan.
Kan någon pistolskytt svara på varför Beretta 92 fs går på auktion för 1/4 av priset för en Glock 17?

Håller med Plåtniklas, och jag har skjutit en hel del med bägge modellerna;
Glocken är inte bäst på precicison och fält, men den är så bra till dynamiskt pangande att den har en stående köpgrupp.
Berettan suger på dynamiskt. Den må vara okej till precision och fält, men det finns så många andra bättre alternativ att köpsuget uteblir.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Håller med Plåtniklas, och jag har skjutit en hel del med bägge modellerna;
Glocken är inte bäst på precicison och fält, men den är så bra till dynamiskt pangande att den har en stående köpgrupp.
Berettan suger på dynamiskt. Den må vara okej till precision och fält, men det finns så många andra bättre alternativ att köpsuget uteblir.

Bra för dynamiskt vet jag väl inte med deras vedervärdiga fabrikstrycke men absolut stabil och väldigt prisvärd begagnad. Får man en Gen4 för 3500-4000 spänn så är det mycket över till en BRA pistol som Tanfoglio Stock III. Mången 9 mm smäll för mellanskillnaden. :)

Jag har iofs bara tävlat med Glock hittills. Det kanske visar på dåligt omdöme. ;)

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Hehe,
Min T3 Varmint SS kom hem igår.
Så, idag köpte jag en påse gottåblandat för den att mumsa på :D

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hehe,
Min T3 Varmint SS kom hem igår.
Så, idag köpte jag en påse gottåblandat för den att mumsa på :D
I .223? Kul! Blir det chassi eller originalkolv? Går att höja original kolvkammen, billigt tips. Metod finns i t3 tråden på robsoft.

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
PRäxis, jag skulle hellre ta en Tanfoglio igen om jag måste ha spaghettigrejer, fy för sören vad bra de ligger i min hand :fakta

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
I .223? Kul! Blir det chassi eller originalkolv? Går att höja original kolvkammen, billigt tips. Metod finns i t3 tråden på robsoft.

Njä, jag gillar 308:ans möjligheter till jakttillfällen, plus att nostalgifaktorn sedan tiden med PSG spelar in :rolleyes:
Drömmen är chassi och julgranssikte för långa sessioner på vallen....

Men, för stunden handlar det om att skjuta in spektaklet med ett billigt Leupold inför toppjakt i januari.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Nån som har bra tips på Hagel?
Måste skaffa mej en bock, nåja sida sida kan funka men då ska det vara hög ballfaktor.
Billig då ekonomin är i botten, har ganska skränkt kolv och relativt kort mellan kappa och avtryckare.
Längden kan jag fixa, men skränkning kan man göra något åt det?
När walterborg hade sin aktion var jag ute och reste 5v i sträck... Men nu har jag tid att leta byssa.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nix. Tänkte gå med i någon förening och braka in baikalen ordentligt, den är nästan ny. Fast gammal då. USSR, fuck yeah!

Edit: hjk verkar hetast för min del.

Jag gick deras säkerhetskurs och allt. Men de verkar ha slarvat bort min ansökan, och då hoppade jag av. Gillar deras sportingbana (älskar den) men ska testa Hudding först eftersom jag ska flytta dit. När man gjort sina arbetsdagar och betalt startavgiften skjuter man billigare än självkostnadspris, så då har det försvarbart att vara där ofta.

Kör om du har nära dit, jag har sett att huddinge har KM i pump-sporting så jag måste testa den klubben. HJK skrattar bara åt pumpar.

Lerduvor skjuter man när dom är på marken. ;)

Verkar som mycket av utmaningen är att ladda fort. Kör ni inte texas star? Är ju roligare med rörliga mål.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
HJK skrattar bara åt pumpar.

Verkar som mycket av utmaningen är att ladda fort. Kör ni inte texas star? Är ju roligare med rörliga mål.

Dom skrattade åt min "amerikanska rappelbössa". Det tystnade när jag plockade 22/25 på Sportingen ett par gånger i rad och spöade folk med Perazzibockar. Sjukt märkligt.

Kan man nöta in en riktigt snabb omladdning har man mycket "gratis" när det kommer till skyttet. Det ska vara snabbt OCH bra.

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sådärja, två timmar och hundra plugg senare känns axeln som fläskfärs...

Men jag är nöjd, gick igenom sju olika askar köpeammo ! Det kommer bli användbar statistik i mitt excelark :)

Det är zen att vara själv på skjutbanan när solen skiner och nejden är tyst.

IMAG1934[1].jpg

Last edited:
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS