Idag jobbade jag lite på en polares Benelli M2. Fan vilken lätt och smidig bössa!
View attachment 414006
Idag jobbade jag lite på en polares Benelli M2. Fan vilken lätt och smidig bössa!
View attachment 414006
Kanske inte nödvändigt för jakt men lite sugen blir man på att öppna upp. Hur mycket tar du åt de olika hållen och vill du göra det på min?
Annat än amerikanskt rappel det där.
Ja, italiensk aluminium är bättre än jänkarstål. Det är klart att det är en trevligare bössa. Den kostar tre gånger så mycket.
View attachment 414006
Någon som har erfarenhet av detta? Vad göra?
På 870 sitter det hårdare fast va? Eller räcker värme?Magasinröret på Benelli är gängat med Loctite. Bör inte vara något svårt jobb att gänga bort den och rengöra röret.
På 870 sitter det hårdare fast va? Eller räcker värme?
Hur gjorde du? Du hade väl din på jakt?Hårtlödda i lådan. Inte ens Remington själva byter det röret utan hela lådan byts ut.
Hur gjorde du? Du hade väl din på jakt?
Nu tittade jag lite på WB-sidan.
Kan någon pistolskytt svara på varför Beretta 92 fs går på auktion för 1/4 av priset för en Glock 17?
Som andra redan skrivit finns existensberättigande för Glock , bla i dynamiskt där det finns klasser där den passar utmärkt .
Får nog även anses som bästa förekommande enhands tjänstevapen .
Berettan däremot är bra på en ( 1 ) sak , att spela in actionfilm med .
Inget annat .
M
Brukar köpas av nybörjarskyttar för att dom är "fräna" och setts på Film mmm , exakt av samma anledning som folk köper en .357 som första revolver .
Den kan bli bra!
När jag började med pistoleros, i slutet på förra milenniet, tittade de gamla rävarna snett på en om man inte genast strävade efter Neuhausen 7,65, Walther PSG och möjligen en S&W K38 i nämnd ordning !
Aldrig ägt någon av dem, är det fel på mig ?
Där har vi en av fördelarna med dåtiden, inga krav på plastpluppar eller regler om 22 som förstapang.
Min första blev en S&W 627 Limited edition, en godbit som fortfarande pryder sin plats i skåpet. Vadå tidsbegränsade licenser ??
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|