Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Kanske inte nödvändigt för jakt men lite sugen blir man på att öppna upp. Hur mycket tar du åt de olika hållen och vill du göra det på min?

Jag kör mycket på känsla. Maskar upp och sen kör jag till det känns rätt. På min 870 är det bara finpoleringen kvar nu. (Bara..)

Annat än amerikanskt rappel det där. ;)

Ja, italiensk aluminium är bättre än jänkarstål. ;) Det är klart att det är en trevligare bössa. Den kostar tre gånger så mycket.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Ja, italiensk aluminium är bättre än jänkarstål. ;) Det är klart att det är en trevligare bössa. Den kostar tre gånger så mycket.

Klart det är en trevlig bössa, jag föredrar min rappelbössa om jag ska krypa i lera och inte må dåligt över att bössan ser ut som skit när jag kommer hem...

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Idag jobbade jag lite på en polares Benelli M2. Fan vilken lätt och smidig bössa!

View attachment 414006

Jag har också en M2 kanonbössa dock har den röda "pluppen" som är i magasinsröret och trycker fram patronerna börjat kärva på ett ställe i magasinsröret. Detta gör det svårt/trögt att få in den första pluggen i magasinet nr 2 inget problem. Det verkar som någon form av "byrålådseffekt". Laddar om helt ok. Inga direkta skador kan ses. Dock är det ju omöjligt att få ut den röda pluppen tack vare magasinsbegränsningen. Fenomenet började efter ca 10000 skott. Numera använder jag inte denna bössa lika mycket sen jag köpte Beretta bocken, men det är likväl irriterande när man vill använda den.

Någon som har erfarenhet av detta? Vad göra?

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Massa trampcyklar
Nu tittade jag lite på WB-sidan.
Kan någon pistolskytt svara på varför Beretta 92 fs går på auktion för 1/4 av priset för en Glock 17?

Som andra redan skrivit finns existensberättigande för Glock , bla i dynamiskt där det finns klasser där den passar utmärkt .
Får nog även anses som bästa förekommande enhands tjänstevapen .

Berettan däremot är bra på en ( 1 ) sak , att spela in actionfilm med .
Inget annat .

M

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Som andra redan skrivit finns existensberättigande för Glock , bla i dynamiskt där det finns klasser där den passar utmärkt .
Får nog även anses som bästa förekommande enhands tjänstevapen .

Berettan däremot är bra på en ( 1 ) sak , att spela in actionfilm med .
Inget annat .

M

Fast det där köper jag inte helt. Förvisso är ju försvarskontrakt och mygel nära sammanflätade, iaf i min tankevärld men att U.S. Army skulle behållt ett uselt vapen över så lång tid kan jag inte föreställa mig.

Att Glock skapat en för syftet fantastisk pistol är utom tvekan.

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Massa trampcyklar
Har provskjutit flera polares Berettor som inköpts som 1a A-vapen .
INGET av dom träffar dit riktmedlen pekar utom slumpvis .
Inget av vapnen har heller låst pipan uppspänd , titta på konstruktionen så förstår du varför .

Brukar köpas av nybörjarskyttar för att dom är "fräna" och setts på Film mmm , exakt av samma anledning som folk köper en .357 som första revolver .

När man skjutit ett tag är man mer intressead av att ha vapen som träffar där man siktar , tro mig .

M

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Brukar köpas av nybörjarskyttar för att dom är "fräna" och setts på Film mmm , exakt av samma anledning som folk köper en .357 som första revolver .

Ja, vem som helst förstår ju att det är en .45ACP man ska ha. ;)

Personligen så lutar det, efter fyra tävlingar med lånad Glock, mot en CZ-75 Shadow till våren.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Den kan bli bra!
När jag började med pistoleros, i slutet på förra milenniet, tittade de gamla rävarna snett på en om man inte genast strävade efter Neuhausen 7,65, Walther PSG och möjligen en S&W K38 i nämnd ordning !
Aldrig ägt någon av dem, är det fel på mig ?
:)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Den kan bli bra!
När jag började med pistoleros, i slutet på förra milenniet, tittade de gamla rävarna snett på en om man inte genast strävade efter Neuhausen 7,65, Walther PSG och möjligen en S&W K38 i nämnd ordning !
Aldrig ägt någon av dem, är det fel på mig ?
:)

Absolut inte.

Fördelen med att vara IPSC-skytt är att man slipper tramsa med .22-pistoler utan kan gå på dom roligare direkt. Valet av pistol påverkas ju självklart av hur mycket pengar jag orkar "spara ihop". AR'en tog en ansenlig summa ut hobby-budgeten.. :näsblod

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Där har vi en av fördelarna med dåtiden, inga krav på plastpluppar eller regler om 22 som förstapang.
Min första blev en S&W 627 Limited edition, en godbit som fortfarande pryder sin plats i skåpet. Vadå tidsbegränsade licenser ?? :)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Där har vi en av fördelarna med dåtiden, inga krav på plastpluppar eller regler om 22 som förstapang.
Min första blev en S&W 627 Limited edition, en godbit som fortfarande pryder sin plats i skåpet. Vadå tidsbegränsade licenser ?? :)

Får man hänga med och provklämma nån gång när du skall på banan?

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom