Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag har själv en Benelli M2 Comfort, jäkligt trevlig bössa. Körde den 2 säsonger på skeetbanan sen fick det bli en bock, ledsnade på att stanna kvar efter alla andra och kratta tomhylsor. Laddar om 24 grammare, behöver väldigt lite omvårdnad, körde väl ett par tusen plugg mellan de mer ingående saneringarna. Bra känsla i svingen för att vara en halvauto. Har kvar den ifall jag skulle få för mig att jaga nåt som inte är orange färgat.

Tack för input!

Kommer inte stå så mycket på banan. Skulle gärna skjuta mer sporting men har inte tid. Däremot vill jag gärna ha 3 skott i på andjakten. Skjuter bättre om jag vet att det finns ett skott mer. Med bara två blir jag stressad att dom ska komma iväg skadade.

Jag skjuter ju heller inte jättebra med bocken trots att den passar skapligt. Så den måste ju anpassas om det ska vara min enda.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Idag har jag väntat 8 veckor på licensen på min beretta bock, börjar bli jävligt drygt!!!

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Då du ser det lite som en väg till rustning så är ju en hageltomat 1A, typ benelli M2.

Tredje svaret i tråden. Nu äntligen betalade jag min M2 comfortech. Hoppas för guds skull att man skjuter bra med den.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Wohooo! Idag fick jag licensen och hämtade Berettan!!

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Kul! När blir det provskjutning? Vänta på licensen är som ungdomens väntan på mc-säsongen. Tröstlöst.

Jag var på banan igår en snabbis. Kanske blir det ett mer seriöst test imorgon och se hur chokerna sprider.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Har ni tråkigt i helgen som kommer och råkar vara i närheten av Eskilstuna så är det SM i IPSC Shotgun på Hugelsta Skjutfält.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lockpipor, vilka? Har Nordic Roe.

Stativ (?) för liggande skytte, vilken och varför samt var beställa?

#16_dagar_kvar

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Hoppsan! Blev visst en cz 455 idag :)

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Kikarsikte för drevjakt, helst utan parallaxfel, funderar på trijicon, typ: https://www.trijicon.com/na_en/products/product2.php?id=AccuPoint&mid=1-6x24

Kostar 10k "bara" sååå om nån har tips på nåt som är bra och inte kostar 10k hade jag varit tacksam.

Kollade på nåt vortex men tyckte det var kass synfält i det.

Ska du köpa från USA? Är upp till x6 viktigt? Tycker min Meopta är helt ok med det är väl inga bra USA priser, så kolla Leupold vx6.

Hoppsan! Blev visst en cz 455 idag :)

Kul! Skulle gärna ha en taktiskt 22a för att skjuta kråkor och kajor.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Ska du köpa från USA? Är upp till x6 viktigt? Tycker min Meopta är helt ok med det är väl inga bra USA priser, så kolla Leupold vx6.

Inte nödvändigtvis, och jag klarar mig på x4 faktiskt, skjuter sällan över 50 meter som det är idag så kikaren jag har med x12 förstoring känns hyfsat bortkastat, iofs är den ju bra till vak men till allt annat är den bara en begränsning.

Blir kanske en leupold, ska kolla in dem och se vad jag tycker, tack för tipset.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Leupold är väl inte billigare än Trijicon? Jag är i alla fall nöjd med min Trijicon.
Huvudsaken är ju att man stödjer amerikansk vapenindustri :)
Vad är en taktisk 22a förresten? :va

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Leupold är väl inte billigare än Trijicon? Jag är i alla fall nöjd med min Trijicon.

Fast mycket från USA har kass finish, iaf det jag kollat på, det mesta är "that'll do"

Taktiskt:
487326.jpg

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S

I USA är väl Leupold billigt, men det är ju Trijicon också. Men jag tycker ingen av dom är värd priset i Sverige. Ska man köpa i Sverige tycker jag Meopta är bra om man inte ska jag i skymning och gryning, för punkten lyser starkt även på svagast. Hur det är med de andra vet jag inte.

Fast mycket från USA har kass finish, iaf det jag kollat på, det mesta är "that'll do"

Taktiskt:
487326.jpg

Nä, inget sånt. Vill kunna skjuta korthålls kikarfält. Antingen med växelsats till min Sauer eller en Boyds pro varmint kolv till cz455. Alltså precision till 200 meter, inte leka AR.
1G203.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...