Att hälsa på annan motorcyklist på vägen

Weidmann

Stadspojke
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
R6-99
HÖRRINI FÖR FAN! VADÅ INTE HÄLSA PÅ GLIDARE?!?!?!?!? NI SKA FAN HÄLSA PÅ MIG NÄR JAG KOMMER! Jag är INTE gammal! (Iaf inte gubbe, är 28).. Eller ja.. Ni får hälsa när jag får körkortet.. MEN HÄLSA PÅ MIG :( Känner mig så utmobbad.. Räcker med att sidan heter sporthoj.. Ni behöver inte mobba mig på vägen med :(

hahaha sjukt gulligt skrivet om det är du på bilden :D hälsar personligen på custom när de är själva, de brukar alltid hälsa tillbaka !

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Brukar heja på alla jag hinner med, customs vinkar oftast tillbaka ^^

Kör en touring-offroad :)

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
fan det här med hälsning kommer upp varje vår...

Dags för en how-to-hälsa-på-dina-moppepojkar-sticky

Såhär gåre till dåra.

Steg 1. Var jävligt säker på att det inte är en äkta moppe som kommer rullande. Vi vill inte skämma ut oss utan man hälsar bara på riktiga hojåkare ;) Om du ser en knutte så vinkar du inte, han tycker inte om sånt utan vill ha en kram och en smäll på skinkan vid bensinmacken istället.

Steg 2. Inta färdigställning. Fram med bröstet in med kaggen och sträck på hakan. Vi ska se riktiga macho ut när vi hälsar på våra läderbröder.

Steg 3. Sträck fram vänster hand lite avslappnat och coolt. Viktigt här att det inte blir för ivrigt eller för slappt. Om du är för ivrig kan allt läder ge fel signaler och om du är för slapp ser det ut som du lider av någon sjukdom. Nä, det ska vara en lagom blandning.

Sådär, amen.

Last edited:

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
hahaha sjukt gulligt skrivet om det är du på bilden :D hälsar personligen på custom när de är själva, de brukar alltid hälsa tillbaka !

Ja visst är jag gullig, man må se hård ut men jag är gullegris :p Nej men skämtochsido, jag har förstått att man hälsar.. Jag vågar kanske inte släppa styret men då ljustutar jag och nickar (i alla fall ska jag göra det imorgon när ajg ska övningsköra) Mohaha :D

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Låt se glidare i allmänhet & HD i synnerhet går bort, av den enkla anledningen att de aldrig hälsar tillbaka, jag har gett upp. Permobiler, mopeder & R1ór går bort, de första är självklara, den sista av personliga skäl, så fort jag kör om en R1á blir det en kamp på liv & död; som jag har tröttnat på, så läser ni detta lägg ned!
Annars hälsar jag på alla. Roligast är att hälsa på en MC snut som inte förväntar sig det & tafatt hälsar tillbaka eller ignorerar mig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag hälsar på allt. De som hälsar tillbaka minst är nog äldre herrar som krampaktigt håller ett skottkärregrepp i styret på sin glidare... De och folk på touringhojar. Polisen har hälsat tillbaka ungefär hälften av gångerna. Första polisen jag mötte verkade bli väldigt överraskad av att jag hälsade för han vinkade tillbaka riktigt energiskt. :D

Såhär i början av säsongen innan alla vågat ta ut hojen hälsar i princip alla tillbaka däremot. Den trevligaste delen av säsongen om det inte vore för kylan. Inga insekter, alla andra på hoj är trevliga och bilisterna har inte kommit in i den där fula ovanan att försöka köra ihjäl hojförarna än. Plus att det finns ett par finniga 18-åringar i avgastrimmade 740 som fått körkortet över julen och tror att de kan rejsa ner en plastmoppe.

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
(Med risk för att bli hatad i all framtid)
Jag finner det lustigt att många klagar på dessa kromslädar, jag tog min fars HD ut för en tur förra året (bulten).
Jag hejade på allt på två hjul, konstigt nog var det framförallt dom på sporthoj som inte hälsade tillbaka. :3freak
Och om jag inte såg fel, fick jag dessutom fingret av en av dom :dummer

Det kanske var för att jag hade på mig min skinnpyjamas :tungan

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
(Med risk för att bli hatad i all framtid)
Jag finner det lustigt att många klagar på dessa kromslädar, jag tog min fars HD ut för en tur förra året (bulten).
Jag hejade på allt på två hjul, konstigt nog var det framförallt dom på sporthoj som inte hälsade tillbaka. :3freak
Och om jag inte såg fel, fick jag dessutom fingret av en av dom :dummer

Det kanske var för att jag hade på mig min skinnpyjamas :tungan

Haha, jaoh, det verkar vara lite spänt mellan folk på glidare och skrevraket. :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hälsar på alla på två hjul... tidigare hälsade jag absolut inte på moppar då jag fick lära mig här att så gör man ju bara inte. Men jag har ändrat mig, ser jag en mopedist med vad som ser ut som vettig körning och bra utrustning så hälsar jag mer än gärna, han/hon kan vara en blivande motorcyklist och de skall vi värna om.

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
HÖRRINI FÖR FAN! VADÅ INTE HÄLSA PÅ GLIDARE?!?!?!?!? NI SKA FAN HÄLSA PÅ MIG NÄR JAG KOMMER! Jag är INTE gammal! (Iaf inte gubbe, är 28).. Eller ja.. Ni får hälsa när jag får körkortet.. MEN HÄLSA PÅ MIG :( Känner mig så utmobbad.. Räcker med att sidan heter sporthoj.. Ni behöver inte mobba mig på vägen med :(
Ahaha jag ska hälsa på dig, jag lovar haha :D

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Jag hälsar på det mesta på två hjul, dock inte påliser, de hälsar aldrig tillbaka.

Jag brukar ställa mig på tanken och moona:tungan

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Man hälsar på alla, dock hälsar polisen tillbaks dåligt :)

Kromslädarna brukar oxo vara lite dåliga, men det är väl för att dom är rädda att släppa styret mest...

Kul att se minen på folk när man åkte motard o hade full nedlägg i en högerkurva o sedan hälsade man på bikern man mötte. Dom brukade se förvånade ut....

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Hälsar på alla på två hjul... tidigare hälsade jag absolut inte på moppar då jag fick lära mig här att så gör man ju bara inte. Men jag har ändrat mig, ser jag en mopedist med vad som ser ut som vettig körning och bra utrustning så hälsar jag mer än gärna, han/hon kan vara en blivande motorcyklist och de skall vi värna om.

kanske man får börja hälsa på mopeder också då, men det ska iaf vara växlat, typ nån crossmoppe eller klassiker inte en chans att jag vill hälsa på nån på såndär ful scotermoppe

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag brukar hälsa på de flesta. I normala fall en liten vinkning eller en lättare nick med huvudet.

Så vida det inte är den "coola" harangen utav custom åkare som kommer. Då blir hälsningen mer åt Silvia, Nils poppe eller någonting annat löjligt jag kan komma på..............

tkdrille

Guest
Jag försöker göra hifive. Men de är dålig respons.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Normalt victory tecknet, men ibland bara en öppen hand åt sidan.

I slutet av förra säsongen noterade jag en intressant sak, BMW förare hälsar i princip aldrig tillbaka... och de dagar jag kör med skjuts och topbox hälsar knappt en djävel tillbaka xD

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
I slutet av förra säsongen noterade jag en intressant sak, BMW förare hälsar i princip aldrig tillbaka...

Det är bara för att de är med i SMC och har blivit lärda att inte slarva och släppa styret :D

Eller är det kanske för att alla BMW har värmehandtag och dom fryser om fingrarna :rolleyes:

:tungan

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...