Trevligt min Ace fick ju titan skruvar till bromsoken fram några gram lättare blev det o 400 spänn mindre.. Men känslan?Hann med ett fäste till gasbehållare med. En liten skrotbit i titan hade jag liggande. Fick duga det. View attachment 468648
Till mitt försvar får jag säga att jag köpte däcken med det. Kostade inget extra.Trevligt min Ace fick ju titan skruvar till bromsoken fram några gram lättare blev det o 400 spänn mindre.. Men känslan?
Fegisränder?
Finns det ingen risk att gasbehållaren tar i bakdäcket?Hann med ett fäste till gasbehållare med. En liten skrotbit i titan hade jag liggande. Fick duga det. View attachment 468648
Det skall klara sig är det tänkt. Kollade upp frigången när jag gjorde det hela och la på lite deformationsmån. Däck rör ju lite på sig när man kör. Sannolikt inte ett problem då det även blir högre och smalare när det roterar snabbt.Finns det ingen risk att gasbehållaren tar i bakdäcket?
Men riktigt snyggt och imponerande bygge du har!?
Får startreläets spole ström när du trycker på startknappen?Inget klick i startreläet.
- Precis detta symptom hade jag på en av mina -98r.När jag slår på tändning och trycker på startknapp så klickar det i bränslepump, klick, klick klick. Det här är ju inte en bränslepump spm primar när man slår på tändning. Men tydligen reagerar den nu när jag trycker på startknapp. Däremot händer inget med startmotorn. Den går inte runt. Inget klick i startreläet.
Ja precis. Det ärdet jag tänkt försöka mig på. Anslutning till startrelä, sen vid "junction box" där alla säkringar sitter och vid en kontakt längre fram på härvan där den övergår i främre härva så att säga. Tror det är där jag kan komma åt.Får startreläets spole ström när du trycker på startknappen?
Om inte, felsök bakåt. Om du har ett avloppsrör mellan punkt A och B där skit som hälls i vid punkt A men inte kommer ut i punkt B vet du att det är stopp någonstans mellan punkt A och punkt B. Punkt A är batteriet och punkt B är startsolenoidens spole. Mät inte på måfå, gå efter hojens elschema från batteriet ända ner till solenoidens spole.
Det tänker jag också prova. Liksom att koppla till ett rejält bilbatteri istället. De skall var känsliga på batteri har jag läst. Även om jag nu har fulladdade lithium batteri så det borde inte var problemet. Men som sagt när jag letat elfel på andra hojar har ofta varit det det inte borde vara...- Precis detta symptom hade jag på en av mina -98r.
Har för mig att jag lade i 3:an och tvångsrullade hojen med avstängd motor, så att motorn drog runt. Sen startade den som om inget någonsin varit fel. Jag fick alltså aldrig klart för mig vad som egentligen hänt. (något med startmotorn?)
Från "klick-klick-klick" till "vrrrooom".
- Kan tillägga att detta märkliga fenomen inträffade just i samband med att jag fipplat med tändningslåset.Det tänker jag också prova. Liksom att koppla till ett rejält bilbatteri istället. De skall var känsliga på batteri har jag läst. Även om jag nu har fulladdade lithium batteri så det borde inte var problemet. Men som sagt när jag letat elfel på andra hojar har ofta varit det det inte borde vara...
Bättre där än när någon som kör om lyckas döda med knapp när man löder stumt på bakrakan på sviestad!Du har inte råkat slå till dödarknappen på högersidan?
Jag felsökte i panik en gång efter en färjeresa då hojen inte startade, någon hade roat sig med att knäppa av dödarknappen.
Det är ju en klassiker! Men nej det felet är det inte.Du har inte råkat slå till dödarknappen på högersidan?
Jag felsökte i panik en gång efter en färjeresa då hojen inte startade, någon hade roat sig med att knäppa av dödarknappen.
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|