Fighter
Ny medlem
Det heter nackdelar faktiskt.
Ok, tack! missade lite.
Det heter nackdelar faktiskt.
Man skenförsäkrar bilen om man kör längre än man angav vid anskaffning av försäkringen.Visst är det så, har man mer effekt än det som står i registreringsbeviset så är det skenförsäkring. Att tänka på då är att alla hojar som har tex slipon skenförsäkrar, förutsatt att det ökar effekten. Det är ju också ganska vanligt att en hoj är skriven på lägre effekt än vad den har original, och kör man den då i originalutförande skenar man.
Man skenförsäkrar bilen om man kör längre än man angav vid anskaffning av försäkringen.
Eller om man glömmer att ställa in den i garaget som man sagt att man ska förvara den i.
Usch, död åt skenförsäkrarna. Döda döda döda.
Fan, då skenförsäkrar jag ju faktiskt. Jag skrev att jag körde ca 1000-1500mil/år men det blir nog mer Skjut mig!
Jag har inte en aning om hur mycket jag kört eller vad jag sade, är det uppsåtlig skenförsäkring om jag överskridit eller kan jag få strafflindring för att jag varit så jETe-dUm?
...text...
Alternativ ett: Avställningsbar försäkring. Ställ av hojen de dagar du inte kör, ställ på när du kör. Ring alla bolag.
Alternativ två: Fixa en försäkring där hojen FÅR stå på farsan och du får köra den.
Alternativ tre: Sälj hojen, köp nåt du har råd att försäkra. Det blir inte tråkigare att köra hoj för att hojen inte ser ut den du drömde om för femton år sen.
Visst är det så, har man mer effekt än det som står i registreringsbeviset så är det skenförsäkring. Att tänka på då är att alla hojar som har tex slipon skenförsäkrar, förutsatt att det ökar effekten. Det är ju också ganska vanligt att en hoj är skriven på lägre effekt än vad den har original, och kör man den då i originalutförande skenar man.
Turbo.?? många som är besiktade å försäkrade därefter...
Nu vill jag bara fråga en sak, det verkar ju finnas en total ovilja att "göra rätt för sig" inom "dagens ungdom" som jag själv tillhör...
Personligen köpte jag hoj efter plånbok och då hade jag inte råd med en R6 eller liknande(jo i inköp hade jag visst det!!!!) men inte i drift på grund av alldeles för hög försäkringskostnad.
Då vart det en cbr600f från 1988 och jag är nöjd o glad med den, för enligt mig handlar inte motorcykelåkning om att vara värst och snabbast jämt.
En dag ska jag ha klarat min högskoleutbildning o ha jobb o då köpa mig den där feta drömhojen jag vill ha.
Jag blir så trött på er bortskämda snorungar som räknar med att ni ska kunna snylta på oss andra som är hederliga, och kommer nån skenförsäkrande "idiotjävel" o pekar på mitt slipon och säger att jag skenförsäkrar så garanterar jag gratis åktur i plingplongtaxi hem till mamma och pappa.
Dra åt helvete! era jävla bortskämda skitungar
Har du käkat taggtråd till frukost idag eller
Det gör jag varje morgon
Din logik är verkligen glasklar.Dra åt helvete! era jävla bortskämda skitungar
Enligt försäkringsbolagets beräkningar är det då 10 gånger större chans att en 19åring krockar än en 40+.
Vilket nog är helt riktigt.
...Och sen vaknade du?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari