För att du sa "Ja, och det är vi som får betala för era misstag nu. Rättvist?"
Din generation betalar jävlar inte en spänn för vad min generation eventuellt har ställt till med, FÖRSTÅTT?
Noterar även att du undvek den intressantaste frågan av alla, hur mycket ska människor delas in i grupper när vi ändå talar kollektiv lösning?
Tja, som det delas in nu funkar utmärkt för mig, har du några andra förslag kan du ju maila dom till ditt försäkringsbolag.
Och vad du tror att min försäkring baseras på är ju ganska ovidkommande
Jasså? Jag trodde det var det du ville diskutera, men skit samma, jag VET att den baseras på vad försäkringsbolaget tror att din grupp (oavsett om det är 18-20, 18-30 eller vad fan som helst) kommer att kosta dom i utgifter + förtjänst till försäkringsbolaget.
Jag VET också att det inte baseras på vad den gruppen kostade för 20 år sedan, vilket du påstod att den gör.
Min poäng gick dig förbi helt och hållet... Vad jag försöker säga är att man knappast kan dela in människor i riskgrupper på ett rättvist sätt. Åtminstone inte genom att bara titta på ålder, fordonstyp och hemort. I så fall bör man även blanda in fler faktorer, såsom brottsregister, personligt temperament, skolbetyg, etnisk bakgrund etc etc.
Min poäng gick tydligen dig förbi helt och hållet också.
Det är det rättvisaste systemet vi någonsin kan ha.
Försäkringsbolag kan inte bryta ner varenda faktor i sin beräkning, dom får inte göra det, och om dom skulle kunna göra det då är vi tillbaka på ruta ett, var och en betalar själva exakt vad dom kostar, alltså behövs inga försäkringar.