Chris Ash
Kapten Gars
Japp, det är därför man inte har några som helst försäkringar på någonting i USA då?
Exakt, USA är ett kommunistland, egentligen är allt sprunget ur kommunismen, tvi vale!
Japp, det är därför man inte har några som helst försäkringar på någonting i USA då?
Så du menar det finns olika sorters skenförsäkring.
Som kebbabsås då lr? Mild, Mellan lr stark?
Eller menar du som fågel, fisk lr mittimällan
Skenförsäkring som skenförsäkring.
Folk som kör me turbo lr helsystem etc. är lika mkt skenförsäkrare dom som "lånar" hojjen av farsan varannan dag.
Jag vet inte ens mitt exakta vikt/effekt förhållande på hojen, vilket dom flesta förmodligen inte gör heller. Det kan lika gärna vara så att det finns lite mindre effekt pga att motorn gått ett par tusen mil, felinställd mm, alltså finns det säkert många som betalar mer i försäkring än vad de borde. Iof inga jättesummor, men det är det inte på andra hållet heller.
Skriver man hojen på nån annan gör man enbart för att lura försäkringsbolaget. Sätter man på slip-on för att få lite fetare ljud och några hästar extra, så är det ju knappast i syfte att lura bolaget.
Det kan ju skilja rätt många hästar mellan 2 indentiska hojar, ska man då bänka sin nyinköpta hoj, och om man råkar ha en 1 hk extra ringa bolaget be om lite högre premie???
Nånstans får man ju dra gränsen, annars skenförsäkrar ju varenda en som inte kör 100% orginal. Byte till miniblinkers gör ju bågen lite lättare, skenförsäkrar man då?
Slipon osv har ingenting med skenförsäkring att göra, läs på om den juridiska termen "försäkrat intresse".
Ha! ja till och med en wr 400 99 kostar 8000+ att ställa på mig..2794645Aldrig skenat.
Köp en hoj som är äldre och med mindre effekt.
Det är ungefär det jag försöker tala om för mr Freddola...
Skriver man hojen på nån annan gör man enbart för att lura försäkringsbolaget. Sätter man på slip-on för att få lite fetare ljud och några hästar extra, så är det ju knappast i syfte att lura bolaget.
Jo, det gör det, för när bolagen jämför inkomster med utgifter för en grupp, så är ju inkomsterna mindre än vad det skulle vara om alla betala ärligt, och så höjs premien för att kompensera glappet...
2797625Men när i helvette ska det kosta multum att försäktra en gammal jävla 240?
Men det förutsätter ju att jag krockar/blir påkörd och därmed måste utnyttja min försäkring. Men det har ju hittills inte hänt och lär förhoppningsvis inte hända heller. Jag kör inte så mycket (max 400 mil per säsong) och när jag väl kör så kör jag försiktigt.
Så återigen, det drabbar ingen annan.
Aldrig skenat.
Köp en hoj som är äldre och med mindre effekt.
Jamen då behöver du ju ingen försäkring alls?
Men jag anser inte att risken är större att det skulle hända mig än en 50-årig billist.
Försäkringspremien räknas ut efter den riskgrupp man tillhör....
Vad ni glömmer bort är att dom gamla gubbarna (jag och en massa glidare) en gång i tiden också har varit unga och riskbenägna och fått betala för det.
Nu när vi är gamla och tråkiga ska inte vi betala för att yngre förmågor smäller sina fordon.
Jag har aldrig krockat min hoj, massor av malliga gubbstruttar har säkert gjort så på 70-80 talet vilket nu "omöjliggör" vissa hojköp för mig.
Ja, och det är vi som får betala för era misstag nu. Rättvist?
Nej, men vi betalar premierna ni skapat åt oss. Tack för det liksom.
Har du ofta sådär otur när du tänker?
Varje åldersgrupp betalar för sina skador.
Det är därför yngre betalar mer.
Jag skulle tro att din försäkring baseras på vad som hände i fjol eller max ett par år sedan, inte för tjugo år sedan.
Det är svårt att sätta premierna i realtid, skulle du vilja att dom baserades på vad som hände i går, eller är det för lång eftersläpning för dig?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|