Att skylta med sitt förhållande: Lämpligt eller djävulsk irriterande?

FreddaGädda

Guest
Att prata med någon.. Och få relationspropaganda påtryckt utan att fråga om det.. "Åh, han är så fantastisk och han gör det och han gör det här!"

Att logga in på MSN.. Och folk heter "Älskar dig (insert name), du och jag för evigt!" (Vilket ju i verkligheten motsvarar ungefär två veckor.)

Att fråga "Hur är läget" på MSN.. Och få svaret "Jättebra, blabla och jag ska snussegulla och blabla parmiddag igår och blöblö kommer snart hem från jobbet så vi ska ha myskväll och mjömjö..

Att logga in på Facebook.. Och samma visa där..

Vart man än vänder sig blir man matad av detta totalt ointressanta kräkmedel som andras kärleksliv är.

Hur är det med er andra?
Jag vill i alla fall inte höra om andras pojk/flickvänner.
Borde man verkligen utsätta andra för sitt eget kärleksliv?

Last edited:

Gabor

Guest
Du är för överkänslig.

Ignoremode on är ett bra hjälpmedel.

Nä, jag har inget problem med andra å deras kärleksbetygelser.

Hellre läser jag om att folk mår bra än deras jävla tröttande självömkan om hur dåligt de mår, hur pissigt deras liv är hur tråkigt de har...

Fan, ta tag i livet å gör något av det istället för att bara gnälla....så tycker jag.

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Näe, något mindre berikande än andras kommentarer runt hur parmysigt dom har är svårt att hitta... jag står för att man håller sitt lyckade pargullande för sig själv... bra mycket mer intressant när det handlar om misslyckanden och problem, kan inte svara på varför dock.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Det värsta är att det oftast är dimridåer som läggs ut. Alla har det ju så fantastisk i sina förhållanden. Jag sätter en peng på att de flesta har det som .... de flesta, dvs lite smågnat om ditt o datt, lite upp o lite ner. Så är det nog ialla fall när det rosa skimmret lagt sig.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja.

Igår var ajg o tjejen på utflykt, började morgonen med frukost på sängen, myyyysigt så det förslår. Sen gullade vi lite grann så där som bara älskande kan. ;)

Tog oss upp ur sängen efter 3h, vilket i vårat fall är ganska snabbt.
Sen begav vi oss ut i naturen, vandrade runt i skogen höll handen och hittade ett mysigt litet fik där vi satt och höll handen och bara praade om våran framtid hela dagen.

Till slut så stängde fiket o vi vart tvungna att gå därifrån.
Men det gjorde inte oss nånting, vi tog och vandrade in på stan, höll handen heeeela vägen in, och så letade vi upp en liten restaurang där vi satt i mörkret i ett hörn och var för oss själv.

Myyyyysigt. :)

Sen avslutade vi kvällen med att gå på bio, såg guldkompassen, satt långt fram och hånglade större delen av filmen, så om nån vill vara så vänlig att berätta vad den handlar om så skulle jag bli glad :p

Det var min helt perfekta dag med min andra hälft, tänk vilken skön dag du hade kunnat haft om inte du vore singel....

Nej, jag ljög, jag är singel som en oas i öknen en september dag -05.

Jag håller med dig faktiskt. :hihi

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Min tjej är på väg hit nu. Sen ska vi åka och handla lite mat.
Ska nog göra nå Asiatiskt ihop med ett gott vin. Sen kanske vi ser en film innan vi lägger oss och pussas och kramas..

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Börja lira lite CS igen efter några års uppehåll i brist på annat att göra o se på fan, även CS-nördarna tycks ha fått flickvänner nu då hälften heter typ "Zorkala ala <3 mikaela" .. antar att <3 är ett hjärta?

FreddaGädda

Guest
Försöker du berätta att du skaffat tjej?

:rofl

Nej men allvarligt. Det är inget fel på att inte hålla sitt kärleksliv i det dunkla.
Men jag önskar dock att folk kunde sluta tvångsmata omvärlden med sina nyförälskelse-floskler.

Jag menar.. Tänk om man kunde fråga "Hörde att du fick ihop det med Maria. Är hon nåt att ha rå?", och få det enkla svaret "Jo fan, vi funkar kalas ihop. Typ samma intressen och grejer."

Lägger en stark gissning på att detta till det största är begränsat till MSN- och vikmobilgenerationen.

Huvusakligen är jag mest trött på detta infantila dravel man får höra varje gång någon träffar en ny. Allt är helt sjukt fantastiskt, tills en vecka senare då det är någon ny stjärna som gäller. "Jaha, vad hände med Jocke då? Var inte han ditt livs kärlek?"
"Nej, han hade så fula skosnören!"
Och så börjar det om igen..

Okej, det sista var en grav överdrift, dock för att belysa en poäng.
Jag orkar inte argumentera el grande på denna djupt kurrande mage.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Håller nog med dig Freddagädda, jag blir lite "äcklad" av alla jävlar som svävar på rosa moln utan verklighetsuppfattning.
Det är kul att vara kär men man måste inte skylta överdrivet med det.
Jag har tjej sen 7 år tillbaka men har nog aldrig skyltat med det genom det sättet du beskriver. Varför skulle man? Ok om man är en fjortis som precis har fått kiss-tofs men annars känns det mest patetiskt.
Men samtidigt, man blir ju arg på massa annat skit som folk sysslar med ändå så detta är ju knappast de största problemen.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Börja umgås med folk som är gamla nog att ta körkort så ska du se att problemet försvinner. :pannkyss

FreddaGädda

Guest
Börja umgås med folk som är gamla nog att ta körkort så ska du se att problemet försvinner. :pannkyss

De jelper inte! :gråta

Hur gammal är du? :va

Sorry jag missuppfattade vad tråden handlade om. Jag missade att det var fjortis-förälskelser och inte seriösa förhållanden. :gnissla

Tillräckligt gammal..

Vad tråden handlar om i grunden är egentligen social omognad och felaktig användning av språket.(För den relativa åldern)
"Folk" använder starkare ord än vad som passar för situationen, och de är kortsynta så pass att orden ändå inte kommer betyda någonting alls inom kort tid. Och det görs på ett sätt som är mycket In your face.
Det spelar dock ingen roll vad det handlar om. Det är lika irriterande oavsett.

Nu vill jag föra tillbaka den här tråden på rätt spår. Detta var inte ämnad som en gnälltråd. Snarare som en polltråd utan poll. En tråd öppen för åsikter om ämnet, inte om min personliga inställning.
Jag framstår som nån slags bitter surkuk som sitter hemma och fnyser över andras lycka. Knappast. Jag har ett liv och detta är bara en liten tanke som trycker när tillfället kommer. Helvete, människor.. Jaeintebitter!
Faktum kvastår dock.. Det är ocoolt att höra om andras relationer mer än vad man frågar efter.

Edit: En massa edit

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är tyvärr inte bara fjortisar som hör till kategorin som måste predika hur bra deras rosaskimrande värld ser ut...

Som att någon anna bryr sig eller orkar höra?

Kanske vi singlar ska börja berätta för hela världen hur fint vi har det...

Vaknade kl 9 pigg och utvilad eftersom ingen klängt på mig halva natten, kliade mig på pungen och gick till kylskåpet och tog en klunk mjölk direkt ur paketet. Åt en smörgås till kaffet och läste tidningen ifred och blev bara störd av lite intressanta inslag på nyheterna...

Åkte ut till crossbanan utan att fråga någon om det fanns andra planer för dagen.

Åt lunch när jag blev hugrig...

osv....

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Det är ungefär som min polare. Raggar upp nån halvtaskig (oftast riktigt white trash) på sunkkrogen. Han låter som riktiga prinsen, bjuder på biran och allt (som kostar 20kr).

Sen ser man på msn: "Älskar dig [namn] (L)". Sen går det 1-2v så finns inte hon något mer. Ibland har man sett (väldigt sällan) att det står samma namn i 1-2månader! :tungan:

Kan ju nämna att jag såg hans msn en gång förut, det var då för FLERA år sedan. Där har han en lista som heter Mina EX. Då var det 15-20st där. Jag har inte sett hans lista nu, men jag anar hur jävla stor den är. :banana

_teSSan_

Guest
Klart man kan berätta att man har pojkvän/flickvän om man vill, med det är inte mycket att skryta om, man är ju knappast ensam om det. :va

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år