Att skylta med sitt förhållande: Lämpligt eller djävulsk irriterande?

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Jag ogillar det faktum att alla som går in i förhållanden skiter i allt va gamla bekantskaper heter. Är man singel så e man inte välkommen längre.

Det var väl så sant som det var sagt. Har dock sagt ’fuck off and die painfully’ till alla ”vänner” som gjort så, så problemet kvarstår inte.

För att svara på frågan: När man är singel är det jävligt irriterande, men när man är i ett förhållande är det bara förbannat irriterande.

Dock lyssnar jag hellre på tugg om någons kärleksliv än om någons ungar. Ok, jag förstår att ni tycker att just ert barn är så fantastiskt magiskt när det gör...ja, vad som helst verkar ju duga att prata om. Dock är det så att jag, och de flesta med mig, skiter högaktningsfullt i det. Jo, det är sant. Vi bryr oss inte och blir tråkade till döds när ämnet dyker upp

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Dock lyssnar jag hellre på tugg om någons kärleksliv än om någons ungar. Ok, jag förstår att ni tycker att just ert barn är så fantastiskt magiskt när det gör...ja, vad som helst verkar ju duga att prata om. Dock är det så att jag, och de flesta med mig, skiter högaktningsfullt i det. Jo, det är sant. Vi bryr oss inte och blir tråkade till döds när ämnet dyker upp

Amen :tummenupp

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Viva la resistance ! våga vägra MSN-blogg och facebook och lunar

Rätt nytt fenomen det här men antar det grundar sig i att folk inte vågar säga det de säger på msn i "IRL"

En bra liten tumregel på forum är att man ska aldrig säga något till någon på tex SH.com som man inte skulle våga säga till personen IRL så skulle det inte bli så mkt troll av alla trådar :d

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fjöl av. Ni måste ha varit på för många parmiddagar. Själv väljer jag iofs bort både för pessimistiska saker och för halleluja-jag-är-kär-detta-är-den-sista-kärleken-fast-jag-haft-10-förhållanden-innan.

häum?:va jag instämde ju precis med gabor om att jag inte höll med trådskaparen och att jag inte har några problem med folk som pratar om hur kära eller lyckliga de är utan tvärtom föredrar detta framför att de gnäller på hur olyckliga de är...:va

FreddaGädda

Guest
häum?:va jag instämde ju precis med gabor om att jag inte höll med trådskaparen och att jag inte har några problem med folk som pratar om hur kära eller lyckliga de är utan tvärtom föredrar detta framför att de gnäller på hur olyckliga de är...:va

Nu vägde det dock inte mellan två alternativ.
Jag tar hellre inget av dem, men anser liksom du att folks vemod är snäppet värre att lyssna på. Det är mer dock mer sällsynt.

Edit: Eller javettefan vad som är värst

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu vägde det dock inte mellan två alternativ.
Jag tar hellre inget av dem, men anser liksom du att folks vemod är snäppet värre att lyssna på. Det är mer dock mer sällsynt.

Edit: Eller javettefan vad som är värst

nejdå, det var inte det jag menade heller. regaerade bara på att han sa åt mig att fjöla av och att jag gått på för många parmiddagar och så vidare när jag ju faktiskt sagt att jag INTE var trött på folks kärleksprat:)

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det var ju det jag menade, på skoj då med lite allvar bakom. Dvs. att du blivit en mjukis av för många parmiddagar :tungan Jag är skeptisk till de som prackar på en kärlekshistorier i överflöd och inte fattar att jorden inte bara snurrar kring dem. Sen är det lika boring att höra de som alltid klagar också. Sen ska det ju alltid hårddras och man är en gnällkärring och bakåtsträvare och "typiskt svenskt" osv.

nejdå, det var inte det jag menade heller. regaerade bara på att han sa åt mig att fjöla av och att jag gått på för många parmiddagar och så vidare när jag ju faktiskt sagt att jag INTE var trött på folks kärleksprat:)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
De som skryter om sina käresta är ju ofta samma människor som lite senare bölar över hur hemskt allt är.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
De som skryter om sina käresta är ju ofta samma människor som lite senare bölar över hur hemskt allt är.

poäng... men jag föredrar fortfarande att de är glada framför att de tynger mig med sina problem:D

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Orkar inte läsa alla sidor men...

TRÅDSKAPAREN HAR RÄTT!

Skitenkelt, sådär tycker alla med värdighet.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år