Att skylta med sitt förhållande: Lämpligt eller djävulsk irriterande?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Du för det första har jag aldrig anklagat dig för att vara bitter eller avundsjuk, om du tar åt dig eller provoceras av inläggen så är det upp till dig.
Har överhuvudtaget inte tagit upp någonting om ungrare eller ålder i den här tråden. Om du irriterat dig på andra inlägg kan du väl svara på dem då eller skicka ett PM, de är helt orelevanta i denna tråd.
Om du på ett vettigt sätt kan förklara för mig varför så många har så svårt att glädjas med andra (spelar ingen roll vad det är för något kärlek, lotterivinst, köpt ny hoj osv...) utan att nämna bitter eller avundsjuk så ska jag med spänning läsa det. Jag har nämligen svårt att förstå varför man inte ska glädjas åt andras lycka.
Om du läser tråden från början igen så ser du också att jag så jättemycket bad om ursäkt för att jag missuppfattade vad tråden handlade om "fjortisförhållanden". Så jag får väl be dig om ursäkt också då att jag missuppfattade vad tråden handlade om. Sen får jag väl säga som jag brukar då använd "ignore-funktionen" om det är något som stör. :pannkyss

eeeh, kan det vara det här folk menar :va :va :D

Bifogat

• menlixom.jpg
    menlixom.jpg
    12 KB · Visningar: 210

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
90% av de få gångerna jag för tjejen på tal så är det för att ondgöra mej. Får man göra det då?

Skulle för övrigt aldrig falla mej in med parmiddag.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv

Varför i hela helvete ska man glädjas åt ANDRAS lycka?
Inte fan gör det mig ett skit gladare att mina kompisar får ärva miljonbelopp
när jag själv har 2 ur fattiga föräldrar som förmodligen aldrig kommer att dö.
Vad har deras rikedom eller kärlek eller vad fan det nu kan vara med mig att göra?
Ja jag är avundsjuk
och ja jag är bitter. mycket bitter

Edit: om man förutsätter att allt kommer gå åt helvete så blir man aldrig besviken :p

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...jag missuppfattade vad tråden handlade om "fjortisförhållanden".

Och du är precis en sån(fjortis) som flera i tråden inte orkar höra på! Du tjatar om ditt förhållande som en fjortis utan att fatta att ingen bryr sig!

Det är inte avundsjuka, bitterhet eller missunsamhet däremot är det sorgligt att ditt förhållande verkar vara det enda din identitet bygger på!

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Förklara vad du menar istället. :confused: Det är jag på bilden och ja jag är gift. Bara beskrivande fakta. Finns väl de på forumet som har en mycket mer provocerande signatur? (det va ju ett jävla liv när det stod "nitisk lapplisa" där också) Läs inte det som stör er, väldigt enkelt.

Jag har som sagt inga problem med folk som skyltar med förhållanden eller nånting annat. Jag har inga problem att glädjas med andra. Så nej jag tycker inte att det är djävulskt irriterande när nån gör det.
Att du inte har problem med det har vi fattat ja..
Är det ok med dig att en del tycker tvärtom?
(fjortisar som byter förhållanden som vi andra byter underkläder undantaget då såklart)
Frågan jag ställde var varför det är så svårt för så många att glädjas med andra oavsett vad det gäller? :va Min teori var att de var avundsjuka och bittra på de som lyckats bättre i livet. (läs: jag skiver INTE att jag lyckas bättre än nån...)
VA? lyckats bättre ?? :va va fan e det för nått, vem avgör det förutom personen själv.

Det jag menar med bilden är ju att du har en profiltext som säger en sak, en avatar som visar det grafiskt och sen "bor" där du understryker det hela igen.
Jättekul, grattis, underbart, hoppas det håller hela livet, helt ärligt :)
Men vill jag få detta berättat för mig om och om igen? nej tack.
Det jag tror trådskaparen retar sig på är just det här, "hej hej titta här, jag är lycklig, hallåå vi är kära, jösses va vi är gifta och glada"

Last edited:

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Alltså vad umgås du med för folk? Har dom gått ut gymnasiet?? Du kan väl på fullaste allvar inte mena att det kommer så mkt honungsdrypande sockersött snack ur munnen på nån som är på rätt (fel :tungan ) sida om 18 år. För att generalisera lite så brukar det räcka med ett jag ska hem och mysa/umgås med damen/killen om det är vuxet folk :)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Och du är precis en sån(fjortis) som flera i tråden inte orkar höra på! Du tjatar om ditt förhållande som en fjortis utan att fatta att ingen bryr sig!

Det är inte avundsjuka, bitterhet eller missunsamhet däremot är det sorgligt att ditt förhållande verkar vara det enda din identitet bygger på!
:fakta

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min teori var att de var avundsjuka och bittra på de som lyckats bättre i livet. (läs: jag skiver INTE att jag lyckas bättre än nån...)

Jag skrev också att jag INTE menade mig själv som lyckad för just att INTE "tjata" om det som så många tycker.

Din teori visar ju att du tycker "att man kan lyckas bättre än nån annan" och detta bla genom att ha ett förhållande.
ja jag ska nog inte skriva vilka tankar om din människosyn det ger mig, :zpy

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag är 36 och tycker att det är pinsamt med dem som skriver "Anna, du och jag för alltid" och dagliga uppdateringar om hur fantastiska de är på Facebook... Jag kan gå med på det för folk som är 15-20 men 30+. Nä. Har förresten en "Finally, with him" med hjärtan på båda sidor i min MSN-lista. Hon är också 30+. Känns hyfsat beige om ni frågar mig :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vissa människor (oftast tjejer) blir enormt lyckliga av att rita hjärtan runt namnet dom gillar, tidigare gick det över i tredjeklass ungefär.

Men visst, blir man lycklig av att limma paljetter på en tändsticksask eller att strutta omkring som Grynet med en tiara på huvet, så visst...

Paljetter istället för Prozac, fast det är oftast folket med paljetterna som slutar på prozac.....

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Det där var faktiskt dagens första skratt!

Men visst, blir man lycklig av att limma paljetter på en tändsticksask eller att strutta omkring som Grynet med en tiara på huvet, så visst...

Last edited:

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
:pannkyss och bild på popcorn
Snacka om förutsägbart! Men du väntade längre än jag trodde.
Din älskade hustru skrev i ett par inlägg upp något i stil med att passar det inte så läs inte, något att tänka på kanske?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ledsen för det men det låg ju uppe för alla att läsa. Jag tog det bara som ett exempel utan att ens nämna var det kom ifrån. Nu har jag ändrat men du måste editera din egen post om du inte vill att det ska synas. Gott Nytt År!

Å va fan har du med att göra vad som skrivs i andras gästböcker?

MikkE

Guest
Jag har ingenting emot att kusinen på MSN kallar sig XXXX- "You are the best thing in my world, I´m so pround to call you my girl".. Glad för hans (och alla andras!) skull.

May the forces be with the lucky people! :tummenupp

Jag blir mest irriterad på att de ska ha såna jävla långa "namn". Tar upp typ tre rader i MSN-fönstret. =)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jag blir mest irriterad på att de ska ha såna jävla långa "namn". Tar upp typ tre rader i MSN-fönstret. =)

Det gäller att välja MSN-kontakter med omsorg!
(Hur fan har du hamnat på min då? :va) :D

MikkE

Guest
Ledsen för det men det låg ju uppe för alla att läsa. Jag tog det bara som ett exempel utan att ens nämna var det kom ifrån. Nu har jag ändrat men du måste editera din egen post om du inte vill att det ska synas. Gott Nytt År!
Haha! Ja, ett GB-inlägg är ju synligt för alla. Du har iaf inte gjort någonting fel :tummenupp
Juste att säga att hon måste editera sitt inlägg också, dock står det nu Meddelande borttaget: "Jävla idioter.....". Tycker jag låter ganska så negativt till alla här. Usch, puckobrud säger jag då =)

:rolleyes:

Det gäller att välja MSN-kontakter med omsorg!
(Hur fan har du hamnat på min då? :va) :D
Haha! Sant! Jag måste ta någon dag med att rensa kontakter. Har personer jag inte snackat med på år som poppar upp då och då =/
Varför andra har mig på listan betyder att de behöver mig HAHA :yoparty

Last edited:

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Min systerson är 17 år och hans "namn" på MSN brukar vara "Treraders kärleksförklaring" med utbytt namn till mottagaren varannan månad ungefär. När han skriver till mig brukar jag börja med att fråga "Vem är du, DITT namn står inte", än har han inte fattat riktigt vad jag menar.

_teSSan_

Guest
Eftersom hon har tagit bort inlägget så antar jag att jag inte behöver svara..? :tungan

:huvet

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...