Att skylta med sitt förhållande: Lämpligt eller djävulsk irriterande?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Folk vill försköna sin vardag och visa de runtomkring sig att de är upptagna, älskade, intressanta och underbara människor för de har någon och "svävar" på moln men i själva verket mår skit för hade de verkligen kännt dessa känslor for real så hade väl de knappast skrivit det på msn eller liknande. Känner ett par sånna människor som skriver sin "lycka/kärleksliv" på msn/liknande men i själva verket mår skit. Och när de inte får den uppmärksamhet de vill eller känner så som de "borde" känna så hoppar de till nästa.

Som apor, de svingar från gren till gren, tar tag i en annan innan de hunnit släppa den förra :crash

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har ju uppnått så pass mogen ålder att min MSN lista är full med folk både i mina barns ålder och i min egen.

Det är ingen skillnad, dom som är 14 eller 40+ och har dragit hemm ett panikragg, dom kör med "namn <3 namn" på sin MSN.

Det stör mig inte speciellt mycket om det stannar vid det, det är som en rosabandet pin på jackan, visst dom visar upp det, men väldigt få som har en sån pin som verkligen vill diskutera bröst...

Begreppen har urholkats, folk "älskar" att peta naglarna och "hatar" när tandpetarna inte smakar mint...
"Tycka om" och "Ogillar" har helt fursvunnit från skalan.

Och nej, jag är nog inte bättre själv.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Vilket då? Den höga intelligensen?

Åter igen. Tråden handlar inte om mig.
Men du är förstås välkommen att hävda mina behov. :tummenupp

Håller med dig så mycket, dock stör jag mig inte på det så enormt,
men jag förstår inte heller det eviga tjatandet om den och den älskar den osv.

Dock har jag ett hjärta och tjejens namn som personligt meddelande på msn,
men det är enbart för att om jag inte har det så undrar ALLA direkt om det är slut,
om det går dåligt och blablablablablablablabla.

Har hänt då och då att man t ex har loggat in på msn på mobilen (inget pers. medd.)
Då HAGLAR frågorna omedelbart.

:arsele

FreddaGädda

Guest
men det är enbart för att om jag inte har det så undrar ALLA direkt om det är slut,

Har hänt då och då att man t ex har loggat in på msn på mobilen (inget pers. medd.)

Fast du började ha det som personligt meddelande vid ett tillfälle, så ditt argument håller inte. :peta
(Bevisar dock tidigare nämnd teori om att misslyckanden och lidanden är så mycket mer spännande än kärlek och lycka.)
Hörde ni det? Bevisar! :2cool :2cool :2cool :smartman

Förslag: Ha "Jag hjärtar fortfarande cheyen men tänker heta någonting annat på msn nu fram över" som personligt meddelande. Efter en vecka kan du ta bort det och heta vad du vill. Till och med Kurt. :brynad

Last edited:

-Freddy-

Guest
Hmm, känner nog inga såna, däremot stör jag mig på att alla blir så upptagna med sitt och inte har tid med något annat är sitt jävla gull, fast jag vet att jag själv är värsta toffeln när jag har nån. :va

Tycker det är kul när folk är kär, vet ju själv hur man blir när man hittat nån, då är det guld och gröna ängar minsann :)
Fast folk som säger att dom älskar mig eller nån annan innan man känner varrandra lite mer, vet sin partners bra OCH dåliga sidor, känns jävligt fel. Hur vet du att du älskar mig när du inte känner mig??..

Men när man verkligen är älskad för den man är och älskar nån annan, ja då är det livet!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Dock, hade du aldrig börjat med att ha "hjärta+Namn" på MSN så hade du kunnat ha olika meddelanden varje dag utan att någon hade frågat.

Men det där MSN meddelandet är väl som när en tjej säger "jag älskar dig", det finns bara ett rätt svar och har nu tjejjen skrivit namn<3namn i sin MSN är man skyldig att ha samma tillbaks....

Jag stör mig inte på MSN-grejjen som sagt, det kan faktiskt vara bra, har man nu tio stycken som heter "Börje" i sin MSN så kan det ju vara bra om en heter "Börje <3 Britt" och en annan heter "Börje <3 Bertil"

Men en del människor brer på lite för mycket privatliv i daglig konversation, oavsett om det är hälsa,välgång och kärleksliv eller sjukdom och misär...
Bägge delarna blir jobbiga eftersom det är jävligt egoistiskt.

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Äsch... det är väl bara så som folk är...

Så fort det händer nåt nytt spännande i någons liv så har de flesta svårt att låta bli att mata sin omgivning med det. Det må vara nyförälskelser, nytt jobb, barn eller husdjur och en del är om möjligt ännu fjolligare än andra.

Evigt tjat om hur underbar föremålet för förälskelsen/bäbisen/valpen är och gärna med bildbevis som sticks upp under näsan på alla som inte hunnit fly.

Tids nog trillar alla tillbaka i vardagens gråa lunk igen så det är bara att
bita ihop och vänta tills den dagen kommer.

Hornpelle

Ur spår
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Utan igen...
Hmm, känner nog inga såna, däremot stör jag mig på att alla blir så upptagna med sitt och inte har tid med något annat är sitt jävla gull, fast jag vet att jag själv är värsta toffeln när jag har nån. :va

Tycker det är kul när folk är kär, vet ju själv hur man blir när man hittat nån, då är det guld och gröna ängar minsann :)

Det där kan jag hålla med om.
Blir rätt lack på folk som man umgåts med nästan dagligen i hur många år som helst helt slutar höra av sej annat än när dom värkligen behöver hjälp med något.Alternativt bara efter några års tystnad hör av sej som att ingenting har hänt och dom ska ha fart på en och göra massor av saker.
Så småningom kryper det fram att det har tagit slut.
När dom hittat nästa så är det samam sak igen-
Det skulle kanske inte skada att man iaf försöker vårda vänskapskretsen lite iaf hur kär man än är.

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
klart folk e stolta över den partner dom haft turen/oturen att träffa. Vissa måste helt enkelt ha den uppmärksamheten eftersom allt i deras liv kretsar till att söka uppmärksamhet så som facebook Bloggar mm Inget fel i de men ja tror många är ovetande om deras sjukliga behov av uppmärksamhet. Ja menar givetvis inte alla men på tok för många så ja förstår fredda gädda att man kan bli kräkfärdig på vissa.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Fast du började ha det som personligt meddelande vid ett tillfälle, så ditt argument håller inte. :peta
(Bevisar dock tidigare nämnd teori om att misslyckanden och lidanden är så mycket mer spännande än kärlek och lycka.)
Hörde ni det? Bevisar! :2cool :2cool :2cool :smartman

Förslag: Ha "Jag hjärtar fortfarande cheyen men tänker heta någonting annat på msn nu fram över" som personligt meddelande. Efter en vecka kan du ta bort det och heta vad du vill. Till och med Kurt. :brynad

Dock, hade du aldrig börjat med att ha "hjärta+Namn" på MSN så hade du kunnat ha olika meddelanden varje dag utan att någon hade frågat.

Men det där MSN meddelandet är väl som när en tjej säger "jag älskar dig", det finns bara ett rätt svar och har nu tjejjen skrivit namn<3namn i sin MSN är man skyldig att ha samma tillbaks....

Jag stör mig inte på MSN-grejjen som sagt, det kan faktiskt vara bra, har man nu tio stycken som heter "Börje" i sin MSN så kan det ju vara bra om en heter "Börje <3 Britt" och en annan heter "Börje <3 Bertil"

Men en del människor brer på lite för mycket privatliv i daglig konversation, oavsett om det är hälsa,välgång och kärleksliv eller sjukdom och misär...
Bägge delarna blir jobbiga eftersom det är jävligt egoistiskt.

Saken är den att HON ville att jag skulle skriva det (tjejer..),
visst ingen stor uppoffring för att göra henne nöjd tyckte jag.

Men nu får jag sota för det :rolleyes:

Dock inget som är så speciellt farligt, menmen.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Men jag förstår inte riktigt så förklara för mig.

När man pratar med människor som frågar hur det är och vad man gjort på sistone så blir det liksom naturligt att man berättar om kärleken, barnen och sånt. Det tycker jag inte är att skryta och om någon tycker det så antar jag att de bara är avundsjuka och bittra.
Det är ju sånt mitt liv innehåller och om någon frågar mig om mitt liv så antar jag att de vill veta? Om det är så jobbigt att lyssna på så varför fråga? Vad ska man prata om då egentligen? Väder, vind och hur fort man körde? Kom igen nu, det är väl naturligt att man pratar om vad som händer omkring en?? :va

Nej, tror inte att du förstår. Ska inte tala för de andra i den här tråden, men jag tycker att det blir lite jobbigt i längden med par som alltid ska trycka upp all information som tänkas kan ang sina förhållanden, hur lyckligt, fint, gulligt osv allt är i ansiktet på en. Det är som att någonting konstant måste bevisas. Frågar man är det ju naturligtvis en annan sak.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Köpa något att dricka till en okänd tjej för att få ligga kan man lika gärna åka till rld.
Visst kan man skriva namn/namn om man delar på MSN eller dyl, men allt fjollspråk ska man få sig en spark i skrevet.

Apriliabruttan

You want some, Get some!
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
Aprilia RSV R 08:a (SÅLD)
fredda!!

jag håller helt å hållet med dig, det är bara grymt jävla patetiskt och irriterande..

håll kärlekslivet för er själva och er partner =)

:tummenupp :pannkyss

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Äh...det går över!

Man får väl mixa umgängeskretsen så att man får en balans med lika delar ångest oxå...

Har för länge sedan slutat att bry mig om människor som ena dagen gråter för att de blivit lämnade o nästa dag kommer o försöker övertyga om att nya partnern är det bästa som har hänt osv...för att en vecka senare börja om med grinandet...

Relationer kommer o går. Gäller väl o ha kul så länge de varar o tar de slut får man väl skaffa nya...eller ha skoj ändå.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Men jag förstår inte riktigt så förklara för mig.

När man pratar med människor som frågar hur det är och vad man gjort på sistone så blir det liksom naturligt att man berättar om kärleken, barnen och sånt.

Det där är nog väldigt kvinnligt.. Jag och de flesta av mina vänner lever i stabila förhållanden sedan många år, men inte fan diskuterar vi kärlek och barn när vi träffas!

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Irriterande som fan... du behöver skaffa nya vänner helt enkelt, dumpa de du har och skaffa några som har nåt bakom pannbenet, en hjärna och ett liv kanske !?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år