Att skylta med sitt förhållande: Lämpligt eller djävulsk irriterande?

-Freddy-

Guest
Att en viss dimljusförare här är på ett visst sätt, och att det sticker i andras ögon att hon är "för mycket" är en sak - det väljer man själv om man vill ta åt sig eller överhuvudtaget orkar bry sig.

Men att folk svarar och klämmer fram så mycket åsikter och försöker ändra nåns beteende, det säger mer om personen i sig, än den dom försöker "tala till rätta"

Big deal liksom, vi pratar inte så viktiga saker som världskrig eller hojförsäkringar :fakta

_teSSan_

Guest
Precis, Tänk om folk lade ner lika mycket energi på att ta tag i sitt eget liv som i andras, göra det så bra som det bara är möjligt, världen skulle nästintill vara helt perfekt då...:)

Sen har ju inte alla samma syn på "perfekt" som du har. Jag, till exempel tycker inte att det perfekta förhållandet består av en hunsad kvinna som bara nickar och håller med, och en aggresiv man som tycker att hon ska göra det.

Hade ni män som tycker det ansträngt er hälften så mycket som ni vill att kvinnorna ska göra så hade nog mycket varit näst intill perfekt.

_teSSan_

Guest
Får jag fråga vad du egentligen menar med det första stycket du skriver.
Hur vet du vad jag har för grundsyn till kvinnan , hur jag beter mig mot kvinnor ?
Påstår du att jag är aggresiv mot kvinnor ?

Du har inte en susning i hur jag är mot kvinnor och hur jag behandlar den jag älskar.

Nej, men jag vet vad du skrev i tråden om kvinnomisshandel och vem det ska skyllas på. Det sa en hel del om din kvinnosyn, finns inte så mycket att tillägga om den.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Sen har ju inte alla samma syn på "perfekt" som du har. Jag, till exempel tycker inte att det perfekta förhållandet består av en hunsad kvinna som bara nickar och håller med, och en aggresiv man som tycker att hon ska göra det.

Hade ni män som tycker det ansträngt er hälften så mycket som ni vill att kvinnorna ska göra så hade nog mycket varit näst intill perfekt.
Tig kvinna!

FreddaGädda

Guest
Saxat ur reglerna:

- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Vi ska ha ett KUL forum :)

FreddaGädda just nu: :rofl

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja jävlar så otippat att även den här tråden skulle spåra ur...

_teSSan_

Guest
EDIT. Vi kan ta det på pm, om du inte vill förlöjliga dig ytterligare.

Vilket enormt generöst erbjudande. Tack, men nej tack.

Kvinnosyn är inget jag vill diskutera med dig igen, varken via PM eller i nån tråd. När det kom upp i den där tråden tog vi det via PM och jag ser ingen anledning att ge oss in i det igen, tror inte att du har blivit så mycket klokare sen dess.

FreddaGädda

Guest
Ja jävlar så otippat att även den här tråden skulle spåra ur...

Det är DITT fel!

:brynad

Edit: Nu modererar jag min tråd! Ignorera precis alla inlägg som skrivits efter det trådstartande, förutom de som är direkta anekdoter. Utgå från det och inget annat. Det här är ingen tråd för personangrepp! Jag vill höra hur folk upplever exakt vad som beskrivs i första inlägget och inget annat!
Basta!:mad:

Last edited:

_teSSan_

Guest
Det är DITT fel!

:brynad

Edit: Nu modererar jag min tråd! Ignorera precis alla inlägg som skrivits efter det trådstartande, förutom de som är direkta anekdoter. Utgå från det och inget annat. Det här är ingen tråd för personangrepp! Jag vill höra hur folk upplever exakt vad som beskrivs i första inlägget och inget annat!
Basta!:mad:

Okej, lovar. Ska inte ens svara på hans sista anklagelser.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Shit jag har 3 stycken förlorare på min msn lista som har massa hjärtan och kladdiga namn
Radera omgående:p
Nä men visst endel vill skylta med sin lycka
Och andra (så som jag nu mera) vill inte skylta med den:p

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
:tummenupp Underbar tråd!!:tummenupp

Till pudelns (eller trådens) kärna...Überfjolliga kärleksförklaringsnamn på MSN säger bara en sak till mig: "Här är en människa som är djupt osäker på antingen sig själv eller förhållandet, och måste därför förkunna för hela världen att :
1: KOLLA! jag har ett förhållande!

eller

2:Om jag har en fjårtiskärleksförklaring här kanske h*n inte vågar lämna mig.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Jag ogillar det faktum att alla som går in i förhållanden skiter i allt va gamla bekantskaper heter. Är man singel så e man inte välkommen längre.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag ogillar det faktum att alla som går in i förhållanden skiter i allt va gamla bekantskaper heter. Är man singel så e man inte välkommen längre.

Ja, detta är ju jävligt underligt. Blir sedan någon singel igen, då passar det att komma lufsandes igen. :mad:

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
På med burkan säger ja ba! O börjar ho trilskas kortar jag några länkar i kettingen till spisen direCkt!!1
:rofl

FreddaGädda

Guest
Någonting som gärna går hand i hand med kärleksförkunning á la MSN är vissa individer som absolut måste låta sitt privata trassel reflekteras i deras personliga notis.

Exempel:
Fy fan vad lågt!
You don't understand!
Allvarligt.. Gräv ner dig!
Låt mig va!
You're so beautiful no matter what they say..

Naturligtvis påhittade exempel för att åter igen demonstrera en poäng.
Det roliga är att trots att det skyltas så öppet med vad det nu kan vara, får man inte ta del av det. Frågar man vem, vad eller hur så får man alltid samma typ av dryga svar; "ingen," "inget," eller "det är privat."
Då är ju frågan varför man absolut måste trycka upp A i ansiktet på utomstående när man inte tänker berätta B?
Vad får de själva ut av det? Är det en specifik person de är arga på så är den personen med största sannolikhet blockerad och kan således inte se att den arge heter just så, och allt det gör är att lämna de ovetande frågandes.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du är för överkänslig.

Ignoremode on är ett bra hjälpmedel.

Nä, jag har inget problem med andra å deras kärleksbetygelser.

Hellre läser jag om att folk mår bra än deras jävla tröttande självömkan om hur dåligt de mår, hur pissigt deras liv är hur tråkigt de har...

Fan, ta tag i livet å gör något av det istället för att bara gnälla....så tycker jag.

word.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Fjöl av. Ni måste ha varit på för många parmiddagar. Själv väljer jag iofs bort både för pessimistiska saker och för halleluja-jag-är-kär-detta-är-den-sista-kärleken-fast-jag-haft-10-förhållanden-innan.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Jag är kär och tycker naturligtvis att han är världens bäste... MEN inte en rad om det på MSN, jag berättar (gärna) om någon frågar... och jag avskyr fortfarande överdrivet utsmetande av info enligt exempel från FreddaGädda.

Dessutom för att (för evigt?... plz...ffs...) punktera teorin om "bitter & avundsjuk". Jag har varit avundsjuk typ två gånger i mitt liv. (Det är en utmärkt drivkraft för att ändra på saker.) Bitter är jag inte, möjligtvis desillusionerad. Jag har ALDRIG någonsin varit missunsam gentemot någon.
Den största anledningen till att jag inte "vill veta" är för att jag faktiskt inte bryr mig. Lika lite som jag bryr mig om all sugig tvreklam. Jag tror dessutom att det för de flesta andra är samma anledning och inte "avundsjuka & bitterhet". Det är rätt och slätt helt jävla ointressant när det blir för mycket tjat om samma sak.

Dessutom är jag helt med MikkE. Det är ruggigt irriterande när hela meddelanderutan tas upp av en lång rubrik... men det har inte hänt ofta och då har det inte varit slisk heller... tur det.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...