Att sluta snusa...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men vafaaan. Har du börjat fuska redan? Jag slutade tvärt. No more snus. Inte den här veckan iaf :) Öööh. Kankse på fredag? Helst inte.

Sitter här och tuggar nån sorts ört-tuggummin och känner mig helt hyper.

Det är TRIST att inte snusa. Känns B liksom, även om abstinensen inte är så värst farlig. Har har slutat i perioder tidigare. En eller två veckors uppehåll är inga problem. Brukar dock åka dit direkt när det är alkohol inblandat. Det är det största problemet. Om jag lyckas sluta snusa blir jag nykterist på kuppen:näsblod

Ingel skrev:
2656354 kämpa på, vi kan klara det här tillsammans :tummenupp

mitt tips till dig är att skära upp bitar av ingefära och snusa på, bränner lite gott, billigare än oniko och rinner ingenting, man kan stoppa in den under läppen innan man sätter på sig hjälmen i paldiski och spotta ut den när man är framme i vladivostock. jag körde på det i 3 veckor förra sommarn, gick kanon tills jag var tvungen att få köpa ngt i statoilaffären (snygg kassörska) och snus va det enda jag kom på, sen va det kört igen.

Ingefära är visst bra för potenten har jag hört (så då kommer ju det där kassörskeproblemet in i bilden igen)

För att summera de första 10 timmarna... det va dumt att börja precis innan kafferasten och jag tappade nog många kunder de sista timmarna på jobbet. Väl hemma hittade jag en halvuppäten dosa ettan portion, så för att lugna nerverna gick jag lös på den. efter att min ilska hade lagt sig lade jag upp en plan att dela upp dosan i dagsförpackningar, som en liten lunchlåda jag tar med mig till jobbet. det får bli 3 st i morgon, 2 i övermorgon och en om dan tills dosan är slut, sen blir det uteslutande ingefära. skynda långsamt som det heter...

nu ska jag stoppa in den sista för idag och dåsa in, man blir så glad när man har snus utkletat över kudden när man vaknar i morgon.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Kompis, det gar bra nu..!

Bara man haller sig hyperaktiv och oavbrutet grejar med annat, sa funkar ju detta riktigt bra :tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
southwick skrev:
2658284 Kompis, det gar bra nu..!

Bara man haller sig hyperaktiv och oavbrutet grejar med annat, sa funkar ju detta riktigt bra :tummenupp

Jaföffan. Jag har kluddat i kampsportstråden i två dagar nu. Bara man aktiverar sig så går det bra!

Det här kommer gå som en dans! Och Wrigleys kommer tjäna mycket pengar de närmaste veckorna!

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
:tummenupp
Starstriker skrev:
2658286 Jaföffan. Jag har kluddat i kampsportstråden i två dagar nu. Bara man aktiverar sig så går det bra!

Det här kommer gå som en dans! Och Wrigleys kommer tjäna mycket pengar de närmaste veckorna!

Bifogat

• 350629-cashforweed.jpg
    350629-cashforweed.jpg
    22.2 KB · Visningar: 49

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
4 stockar inhandlade...

gäller att vara beredd om man återfår suget efter att de har höjt skatten :mattias

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Seriöst! Har hållit upp i 2 år nu och abstinensen går inte över! Ja jag går ju inte runt med ett ständigt sug, men ibland kommer det över mig. Testade faktiskt en prilla för ett par månader sen. Kändes som att få tillbaka en förlorad kroppsdel. La ut den fort som fanken och gick runt med pundartankar resten av dan. "bara en till? Varför slutade jag nu igen? Om ingen ser att jag snusar så gör jag ju det inte på riktigt? Kanske slipper få några mer hål i tänderna om jag börjar om, det är väl klokt?" Är det bara psykologiskt, eller kan det kemiska beroendet ha sabbat mig permanent? Har varit nikotinist i 20-25 år innan jag slutade.

//Nykter nikotinist. :gnissla

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Hehe. Jag har hållit uppe i typ ett år kanske. Minns inte riktigt när jag slutade för jag bara gjorde det en dag.

Men häromnatten vill jag minnas att jag drömde om snus....fan va gott det va :p

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Seriöst! Har hållit upp i 2 år nu och abstinensen går inte över! Ja jag går ju inte runt med ett ständigt sug, men ibland kommer det över mig. Testade faktiskt en prilla för ett par månader sen. Kändes som att få tillbaka en förlorad kroppsdel. La ut den fort som fanken och gick runt med pundartankar resten av dan. "bara en till? Varför slutade jag nu igen? Om ingen ser att jag snusar så gör jag ju det inte på riktigt? Kanske slipper få några mer hål i tänderna om jag börjar om, det är väl klokt?" Är det bara psykologiskt, eller kan det kemiska beroendet ha sabbat mig permanent? Har varit nikotinist i 20-25 år innan jag slutade.

Slutade snusa för två år sedan. Inte en prilla sedan dess. Slutade röka för ett år sedan. Sedan dess har jag feströkt 2 pkt typ. Rätt nöjd. Kan man hålla det på den nivån så är det ju ok. Det blir inte mycket festande med två småknoddar. Det är nog lika bra det.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Snart två år sedan jag sluta att snusa..efter att ha snusat i 25 är..har ingen som helst begär efter snus/cigarett. Jag slutade tvärt.

Skall man sluta snusa lr röka lr både och skall man göra det direkt och ha viljan att sluta.

Att tro att man kan trappa ner på snusandet/rökandet för att på så sätt sluta, är bara inbillning. DET GÅR INTE!!!

Underligt nog så slutade jag nästan helt med öl i samma veva. Förr kunde jag dricka sisådär 10 starköl i veckan..idag dricker jag kanske 5-6 öl på 3-4 månader, och senast jag drack sprit var mer än ett och halvt år sedan.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
..häromnatten vill jag minnas att jag drömde om snus....fan va gott det va :p
Ja! Har en återkommande dröm om att jag hittar en färsk dosa ettan i kylen, himmelskt. :)
Slutade snusa för två år sedan. Inte en prilla sedan dess. Slutade röka för ett år sedan. Sedan dess har jag feströkt 2 pkt typ. Rätt nöjd. Kan man hålla det på den nivån så är det ju ok. Det blir inte mycket festande med två småknoddar. Det är nog lika bra det.
Ja ciggen är inget problem, kan ta en utan att trilla dit. Snus däremot.. :gnissla

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Snart 3 år sedan jag slutade, har dock tuggat v6 spearmint sedan dess dagligen. Gäller o byta ut beroende, går inte bara o ta bort.

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis

Du får nog leva med det - jag snusade i 20 år och älskade det över allt annat...nästan.
Slutade för 7 år sen och har inte mer än luktat på nikotin sedan.

Varje dag är en kamp - fast det går....

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Slutade snusa efter 5 års brukande. Har haft uppehåll innan och den enda anledningen skulle vara ekonomin :) En snus/kaffe på morgonen var ju det bästa som finns. Till en början, konsumerade jag bara sjuka mängder kaffe. Istället för att tänka fyyy fan vad gott det ska bli med en snus så ersatte jag det med kaffe istället.

Har provat alla möjliga tekniker, en sak som funkar för mig är att ha något under läppen, testa ta en bit papper från en toa-rulle och vik det. Det stimulerar ap-hjärnan så den tror du har snus.

Men nu har jag två metoder, blev nog 1,5 dosor/dag mot slutet, så jag bara tänker på vilka pengar jag sparar alternativt ser det som en boxnings match. Att hålla ut "lite" längre ;) och tar day by day.

Still going strong friends, still going strong.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nobody likes a quiter..

Edit:
På Slowrollers begäran:
Ingen gillar en kvittare

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
har rökt och snusat, parallellt sen jag var 13 bast(är 38 idag). slutade röka vid nyår 2010/2011 (lät bli att röka och snusa nåt år vid några andra tillfällen tidigare också). Tänkte jag skulle göra ett försök nu på nyår 2011/2012 att även lägga av med snuset. men det ska tydligen vara svårare att sluta snusa än röka har jag hört så vi får se.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
har rökt och snusat, parallellt sen jag var 13 bast(är 38 idag). slutade röka vid nyår 2010/2011 (lät bli att röka och snusa nåt år vid några andra tillfällen tidigare också). Tänkte jag skulle göra ett försök nu på nyår 2011/2012 att även lägga av med snuset. men det ska tydligen vara svårare att sluta snusa än röka har jag hört så vi får se.

Njut min vän. Njut innan livet är över :död

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Vill bara tillägga att jag helt enligt planen började snusa på dagen 6månader efter att jag "slutade". Snusar mer än nånsin idag, och är nöjd med det. SNUS Ä GÖTT.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!