Att sluta snusa...

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Waldemar skrev:
2173123 Just det, glömde...du skulle ju få en liten...hur har det gått?

Det har gått super bra. Han kom ut i måndags förra veckan, efter en raketförlossning :tummenupp Det tog 3 timmar från första känning tills han var ute, och allt gick bra. Nu sover han exemplariskt och äter som en häst, han passerade födelsevikten efter 4 dagar med råge (vilket tydligen är ovanligt). Efter mycket om och men så kom vi fram till att han skall heta Theo. Ett tips är att komma på namnet innan dom har tittat ut, det är fan så svårt att komma på ett bra namn efter. Storebror Philip (5år) tycker det är kul med en lillebror.

Snusandet har jag dock inte lagt av med en, men snart så.... :huvet

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2173270 Det har gått super bra. Han kom ut i måndags förra veckan, efter en raketförlossning :tummenupp Det tog 3 timmar från första känning tills han var ute, och allt gick bra. Nu sover han exemplariskt och äter som en häst, han passerade födelsevikten efter 4 dagar med råge (vilket tydligen är ovanligt). Efter mycket om och men så kom vi fram till att han skall heta Theo. Ett tips är att komma på namnet innan dom har tittat ut, det är fan så svårt att komma på ett bra namn efter. Storebror Philip (5år) tycker det är kul med en lillebror.

Snusandet har jag dock inte lagt av med en, men snart så.... :huvet

Reb0

Grattis igen! Kul att allt gick så smidigt, 3 timmar är ju rätt tacksamt :) Theo låter ju som ett ypperligt namn. Jasså, så du har en innan som är 5år...det är ju bra, blivande barnvakt då :hihi

Angående snuset så kanske det är lämpligt att sluta nu innan dina söner ser vad du håller på med och tänker ta efter det när dom blir äldre...du vill väl inte att de ska gå igenom avväjningen också :D

/Walle

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Nu ar det dags igen...sist klarade jag ca 12 veckor. Inte sa jattebra, men ett litet forsta forsok iaf. Fick en liten motgang i livet, och vips sa var det kort, haha!

Men nu ar det som sagt time for another try, hoppas jag kan ha lite battre karaktar denna gangen!

Assa bilden, en favorit i repris for dej med serios snusabstinens... :tummenupp

Bifogat

• HPIM0531.JPG
    HPIM0531.JPG
    12.2 KB · Visningar: 69
Last edited:

Frasse Fräs

Kan själv
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
644 Xjell-edition
southwick skrev:
2652872 Nu ar det dags igen...sist klarade jag ca 10 veckor. Inte sa jattebra, men ett litet forsta forsok iaf. Fick en liten motgang i livet, och vips sa var det kort, haha!

Men nu ar det som sagt time for another try, hoppas jag kan ha lite battre karaktar denna gangen!

Assa bilden, en favorit i repris for dej med serios snusabstinens... :tummenupp

Lycka till!! Själv slutade jag snusa för 2månader sedan och trots en del uppförsbackar har jag stått emot. Har man bara viljan så ska det väl gå. Min far slutade snusa efter 40 år och han hade enorma problem med både sömn o humör.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Själv har jag hållit upp helt i ungefär 3-4 månader som längst. "Tyvärr" så trivs jag bra med att snusa. Eller så är man bara patetisk och försöker intala sig att man trivs med det :confused:

Pengarna skulle nog vara den största anledningen för mig att sluta iaf.

Just sömnproblem är det jag upplevt som värst när man har försökt :gnissla

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Är det bara ja som tycker det ser ut som om nån skitit?

Om man vill sluta så kan man.... Vill du?

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Har rökt å snusat i över 20 år. Träffa min nuvarande tjej för ca1½ år sen. Slutade röka då, och slutade snusa ett halvår senare. Funkar än:tummenupp
Stark kärlek dödar nikotinvana. Tro mig jag vet, har har försökt sluta minst 25 gånger innan jag träffade min nuvarande tjej.. Lycka till:tummenupp

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
ZwaniZ skrev:
2653238 Har rökt å snusat i över 20 år. Träffa min nuvarande tjej för ca1½ år sen. Slutade röka då, och slutade snusa ett halvår senare. Funkar än:tummenupp
Stark kärlek dödar nikotinvana. Tro mig jag vet, har har försökt sluta minst 25 gånger innan jag träffade min nuvarande tjej.. Lycka till:tummenupp

Går bra utan kärlek också :tummenupp Slutade snusa för två månader sen och jag drog i mig en dosa general portion per dag i 13 år. Jag har luktat på snus, blivit erbjuden cigg när jag varit full och har inte tagit nåt av det. Har man bara bestämt sig går det. Jag hade ett rent helvete första veckan men inte fan tog jag mig igenom det där bara för att börja igen. Inte en chans.

Till er som funderar på att sluta: Gör det! Man mår såå mycket bättre.

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
CBR_Falun skrev:
2653315 Går bra utan kärlek också :tummenupp Slutade snusa för två månader sen och jag drog i mig en dosa general portion per dag i 13 år. Jag har luktat på snus, blivit erbjuden cigg när jag varit full och har inte tagit nåt av det. Har man bara bestämt sig går det. Jag hade ett rent helvete första veckan men inte fan tog jag mig igenom det där bara för att börja igen. Inte en chans.

Till er som funderar på att sluta: Gör det! Man mår såå mycket bättre.

Låter lätt, men är jävulskt svårt utan rätt motivation. Men det går. OCH MAN MÅR FAN SÅ MYCKE BÄTTRE som föregående talare sa...

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Lagesrapport: Tre dygn har passerat, och jag har inte snusat annu.
Varsta incidenten var igar nar jag var pa COOP och blev pakord av en karrings kundvagn, jag holl pa att nastan nita tanten pa plats..! Skumt att se sin sjalvbeharskning flyga all varldens vag utan anlednng...

Inatt var det kampigt pa jobbet att inte snusa, fick bota suget genom att lukta djuuupt i en ny fin dosa GBG Rape...och att blasa ut smabucklor ur expansionskammaren till racern fick tiden att ga lite fortare :tummenupp

Idag kanns det oforskamt bra pa snusfronten, men det gar ju lite upp o ner det dar.

Peace/L

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
4 dagen utan snus för mig nu.. Känner mig stolt :tungan
Efter 18 års snusande gick ja över till onico, körde med det i ca 2 månader.
Sen gick det nästan löjligt lätt o lägga av. Visst saknar man en riktigt go en, men det känns ändå bra nu.

Svårt och bli av med vanan bara.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ingel skrev:
2655298 ok, då sätter vi igång :banana
30 minuter utan snus nu:yoparty känns bra än så länge...

Heja heja! Jag är på. Har fem portioner kvar i dosan, sen får det fan vara nog!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag har inte snusat på bra länge, fick en prilla på krogen av nån kollega i förra lördan.. DEN prillan, just DEN gjorde så jag hamna på polisstationen.. snus är inte bra:D ..

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Har kört med onico sen i midsommras!Blandade prillorna första veckorna då visste jag ju inte vad jag hde stoppat in.
Nu var det så att jag åt julbord med jobbet i lördags,blev en rejält blöt kväll/natt.vaknade på söndagseftermiddagen aj aj aj LITE ångest över lördgens bravader. Snuset (onico)var slut men jag hade sån ågren att jag inte vågade gå ut och köpa nytt så nu har jag varit utan det i 36 timmar eller nåt sånt! Jag känner mig dock positiv:) .Lycka till ni andra som ska sluta!

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
AndreasNo skrev:
2655330 Jag har inte snusat på bra länge, fick en prilla på krogen av nån kollega i förra lördan.. DEN prillan, just DEN gjorde så jag hamna på polisstationen.. snus är inte bra:D ..

Nu vill vi(iaf jag) höra hur du hamnade där pga en snus?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu är snuset slut och jag ska inte köpa nåt nytt. Shit. Det kommer bli besvärligt det här.

Vad är det däringa oniko för nåt? Nikotinfritt snus? Bra?

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Starstriker skrev:
2656310 Nu är snuset slut och jag ska inte köpa nåt nytt. Shit. Det kommer bli besvärligt det här.

Vad är det däringa oniko för nåt? Nikotinfritt snus? Bra?

kämpa på, vi kan klara det här tillsammans :tummenupp

mitt tips till dig är att skära upp bitar av ingefära och snusa på, bränner lite gott, billigare än oniko och rinner ingenting, man kan stoppa in den under läppen innan man sätter på sig hjälmen i paldiski och spotta ut den när man är framme i vladivostock. jag körde på det i 3 veckor förra sommarn, gick kanon tills jag var tvungen att få köpa ngt i statoilaffären (snygg kassörska) och snus va det enda jag kom på, sen va det kört igen.

Ingefära är visst bra för potenten har jag hört (så då kommer ju det där kassörskeproblemet in i bilden igen)

För att summera de första 10 timmarna... det va dumt att börja precis innan kafferasten och jag tappade nog många kunder de sista timmarna på jobbet. Väl hemma hittade jag en halvuppäten dosa ettan portion, så för att lugna nerverna gick jag lös på den. efter att min ilska hade lagt sig lade jag upp en plan att dela upp dosan i dagsförpackningar, som en liten lunchlåda jag tar med mig till jobbet. det får bli 3 st i morgon, 2 i övermorgon och en om dan tills dosan är slut, sen blir det uteslutande ingefära. skynda långsamt som det heter...

nu ska jag stoppa in den sista för idag och dåsa in, man blir så glad när man har snus utkletat över kudden när man vaknar i morgon.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
NiklasL skrev:
2655900 Nu vill vi(iaf jag) höra hur du hamnade där pga en snus?
minns inte sa noga, men ja ska tydligen ha kastat den I ansiktet pa vakt lr polis =) men de tror ja inte, ja snusar ju inte ens :D
dem e lite kansliga har I orebro iaf, inte forsta gangen ja vare inne hos orebropolisen :rofl ... nu e ja outlaaaaaw

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...