Att sluta snusa...

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
korvgubbe skrev:
2078531 Håll tummarna för mig! Jag tar mina sista snusar idag. Gör ett nytt försök att sluta med början när jag vaknar i morgon.

Humöret är det som är största problemet!
Då ska ja psyka dig extra denna veckan på sh.com då :D :D
Nä då, lycka till!! :tummenupp Ska själv försöka någon ggn när man får tummen ur.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Maxxi skrev:
2078549 Då ska ja psyka dig extra denna veckan på sh.com då :D :D
Nä då, lycka till!! :tummenupp Ska själv försöka någon ggn när man får tummen ur.

Åker till Sälen i morgonbitti så jag lär inte sitta vid datorn förän på måndag. Blir moralkärringsfri weekend här på SH.

Brukar vara enklare att bryta vanan när man inte sitter på jobbet och slipper alla "vane-snusar". Morgonsnusen när man startar datorn. Kaffesnusen. Efterlunchensnusen. Efterkaffetsnusen. Eftermiddagsfikasnusen o.s.v.

När man är i backen är det inte lika svårt att vara utan.

Men man blir väl ett monster nästa vecka.

Socrates

Guest
korvgubbe skrev:
2078531 Håll tummarna för mig! Jag tar mina sista snusar idag. Gör ett nytt försök att sluta med början när jag vaknar i morgon.

Se där ja :) Är det något du precis bestämmt dig för, eller är det planerat? Tror det är lättare att sluta nu när man kan köra lite hoj och pyssla med annat.

Lycka till!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Socrates skrev:
2078565 Se där ja :) Är det något du precis bestämmt dig för, eller är det planerat? Tror det är lättare att sluta nu när man kan köra lite hoj och pyssla med annat.

Lycka till!

Jag slutade snusa i Juni förra året. Höll upp till strax innan jul då jag började fuska lite. Det tilltog allt mer så i februari var det dagligen och senaste veckorna har det blivit lika mycket som förut igen.

Så jag har ju egentligen bestämt mig för över ett år sedan. Jag lyckades bara inte så bra då. Dumt som fan att börja slarva för det krävs inte många prillor för att man ska sitta lika hårt fast igen.

Tackar och bockar f.ö.!

Lycka till du med!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
2078573 Jag slutade snusa i Juni förra året. Höll upp till strax innan jul då jag började fuska lite.

Att just du har dålig och svag karaktär är föga förvånande.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2078511 Det går faktiskt oförskämt bra...det är nästan så att jag får sätta mig ner ibland och fundera på om jag verkligen itne tagit en snus ändå :) Har iofs bara gått 1 vecka hittills...men ändå. Det som är jobbigast är humöret...kan bli sur på 1 hundradel för något skitgrej :(

Har du planerat in något nytt försök då?

Skönt att höra! Jag skall nog ge mig på ett försök igen här om någon vecka igen.

Jag tyckte att de första 2 veckorna var ok, men sen spårade det ur helt... Hoppas att det går bättre för dig. :tummenupp

Reb0

korvgubbe skrev:

Hoppas att det går bra!

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2078820 Skönt att höra! Jag skall nog ge mig på ett försök igen här om någon vecka igen.

Jag tyckte att de första 2 veckorna var ok, men sen spårade det ur helt... Hoppas att det går bättre för dig. :tummenupp

Reb0

Ok, du får hojta till när det är dags :)

De ggr jag försökt sluta innan har det alltid gått åt skogen kring vecka 3 ungefär :( Men i år så tror jag det kommer gå vägen :banana

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
*GAH* hur har folk råd att röka och/eller snusa?

jag tänkte denna månaden börja med att spara 35 kr om dagen, för att kunna ha dessa istället-för-att-jag-röker-pengar till typ en riktigt grym semester varje år (blir ca 1085 kr i månaden, så drygt 12.000 kr per år...)

nu är jag visserligen student... men jag kan nog fan inte överleva en månad och samtidigt spara 35 kr om dagen... fan, lägga undan 1085 kr varje gång man får lön/bidrag... inte mycket att leva för sen :näsblod

Socrates

Guest
Werzion skrev:
2079352 *GAH* hur har folk råd att röka och/eller snusa?

Vet inte hur andra gör, men jag har ett dagtidsjobb, och på kvällarna säljer jag tjänster till rika damer....säljer lite organ emellanåt också om jag hittar något jag inte använt på länge :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Werzion skrev:
2079352 *GAH* hur har folk råd att röka och/eller snusa?

jag tänkte denna månaden börja med att spara 35 kr om dagen, för att kunna ha dessa istället-för-att-jag-röker-pengar till typ en riktigt grym semester varje år (blir ca 1085 kr i månaden, så drygt 12.000 kr per år...)

nu är jag visserligen student... men jag kan nog fan inte överleva en månad och samtidigt spara 35 kr om dagen... fan, lägga undan 1085 kr varje gång man får lön/bidrag... inte mycket att leva för sen :näsblod

det kostar inte 35kr om dagen för alla...

Mitt snus kostar 14kr dosan och en dosa tar 3 dagar att snusa upp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ljunghusen skrev:
2079445
Mitt snus kostar 14kr dosan och en dosa tar 3 dagar att snusa upp

Säg inte sådär... :7peta Jag som försökt lura mig själv att det är snordyrt så det blir enklare att sluta i morgon. Nu när du formulerar det så låter det så onödigt..

Ge upp en sådan njutning för en femma om dan... :huvet

Nåja.. Sista dosan, sista dagen. I morgon börjar en månads ångest och vredesutbrott.

Ett sista tips:
- Det är när du tror att du klarat dig, när du känner att du inte längre behöver snus som det är som enklast att falla dit igen!
"- Äh vaffan, en snus kan jag unna mig. Jag har ju slutat så den här lilla prillan tar jag ju bara för nöjes skull!"

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
10 månaders uppehåll nu. Inte ett sug efter min Rapé....

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
korvgubbe skrev:
2079458 Säg inte sådär... :7peta Jag som försökt lura mig själv att det är snordyrt så det blir enklare att sluta i morgon. Nu när du formulerar det så låter det så onödigt..

Ge upp en sådan njutning för en femma om dan... :huvet

Nåja.. Sista dosan, sista dagen. I morgon börjar en månads ångest och vredesutbrott.

Ett sista tips:
- Det är när du tror att du klarat dig, när du känner att du inte längre behöver snus som det är som enklast att falla dit igen!
"- Äh vaffan, en snus kan jag unna mig. Jag har ju slutat så den här lilla prillan tar jag ju bara för nöjes skull!"

Heheh, lycka till du =)

nabbor

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
korvgubbe skrev:
2079475 Nejdå, inte det minsta sug... det är därför du fortfarande kallar dit "Din Rapé"?! :hihi :rolleyes:

Blev så rik efter ha slutat så jag köpte Swedish Match alltså MIN Rapé.. :hihi :rolleyes:

Mitt tidigare citat...
"Jag slutade i juni -05 efter 22 års rikligt intag av Rapé lös. Så fort ågrén kom så gjorde jag 20 armhävningar eller 20 sit ups. Funkade kanon."

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
bullerobban skrev:
2079499 Blev så rik efter ha slutat så jag köpte Swedish Match alltså MIN Rapé.. :hihi :rolleyes:

Mitt tidigare citat...
"Jag slutade i juni -05 efter 22 års rikligt intag av Rapé lös. Så fort ågrén kom så gjorde jag 20 armhävningar eller 20 sit ups. Funkade kanon."

Hehehe du lär bli populär på beachen tror jag :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
bullerobban skrev:
2079499
Mitt tidigare citat...
"J Så fort ågrén kom så gjorde jag 20 armhävningar eller 20 sit ups. Funkade kanon."

Träningen har jag tänkt komma igång med igen. Den brukar hjälpa rätt bra. Har aldrig snusat i samband med träning. Då får man iaf några timmar i veckan då snussuget försvinner.

nabbor

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
korvgubbe skrev:
2079505 Träningen har jag tänkt komma igång med igen. Den brukar hjälpa rätt bra. Har aldrig snusat i samband med träning. Då får man iaf några timmar i veckan då snussuget försvinner.

Yep. Bra att träna då man vanligtvis rusar upp i vikt när man slutar med nikotin. Jag drog iväg 10 kilo på några veckor (godis och pilsner??? :confused:) trots löpning och styrketräning
Är dock snart nere på matchvikt igen :) .....

Ljunghusen skrev:
2079504 Hehehe du lär bli populär på beachen tror jag :D

Oh yes.. Om du ser en otroligt vältränad snubbe som är skitarg på allt (abstinens) och fysar som en dåre så är det jag.. :tummenupp

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
2078820

Reb0

Hmm...har gått ganska bra hittills...förutom enorma humörsvängningar, kan gå loss schampoflaskorna i duschen för man råkade nysa eller något sånt :3freak

Nu till saken...jag känner att jag har börjat fundera mer och mer på varför jag slutade...och jag kan inte komma på en enda jävla anledning :huvet Tror det blir jobbigt utan orsaker...det skulle väl iofs vara det faktum att tandköttet kan bli så kass att tänderna trillar ut, men jag känner ingen som drabbats av det så då blir det lite svårt att ta åt sig.

Ja ja...man kanske blir lite mer attraktiv hos damerna iaf :D

Ha de göttans!

/ Soc

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
2084595 Hmm...har gått ganska bra hittills...förutom enorma humörsvängningar, kan gå loss schampoflaskorna i duschen för man råkade nysa eller något sånt :3freak

Nu till saken...jag känner att jag har börjat fundera mer och mer på varför jag slutade...och jag kan inte komma på en enda jävla anledning :huvet Tror det blir jobbigt utan orsaker...det skulle väl iofs vara det faktum att tandköttet kan bli så kass att tänderna trillar ut, men jag känner ingen som drabbats av det så då blir det lite svårt att ta åt sig.

Ja ja...man kanske blir lite mer attraktiv hos damerna iaf :D

Ha de göttans!

/ Soc

Känner igen det där med sviktande focus, men det är bara att bita ihop. Du kan inte ge upp som jag gjorde :huvet . Jag ångrar mig redan, skall sluta snart igen....

Reb0

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...