Att sluta snusa...

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Det är inte lönt och försöka snusa. Går inte.

Eller så gör det det. Fan skitsamma. Trivs man med det så spelar det väl ingen roll? Lär ju må bättre av att snusa än av kaffekonsumtionen iaf. :D

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
Mmm... det var dålig planering. Dock så löste det sig, vi hade en massa godis hemma...

Men nu har jag satt mig ner och funderat lite vart det gick fel, och kommit fram till att det var frukosten som förstörde allt ihop. Eftersom man måste ta en snus efter frukost så måste jag skjuta fram den 1 timme eller helst 2 annars kommer inte snusen att räcka. Sagt och gjort, sitter och äter frukost nu... :tummenupp

Reb0

Tror det är det värsta...alla dessa heliga snusar, som den till morgonkaffet, eller den man tar när man lagt sig i sängen. När jag kommer ner på 4/dag ska jag försöka att ta snusarna mellan måltiderna...så man vänjer sig av med snusarna som man tar vid specifika tillfällen.

Kanske blir farliga i sommar när vi kommer abstinensstinna och jävliga på våra hojar :)

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
Tror det är det värsta...alla dessa heliga snusar, som den till morgonkaffet, eller den man tar när man lagt sig i sängen. När jag kommer ner på 4/dag ska jag försöka att ta snusarna mellan måltiderna...så man vänjer sig av med snusarna som man tar vid specifika tillfällen.

Kanske blir farliga i sommar när vi kommer abstinensstinna och jävliga på våra hojar :)

Asch, till sommaren så är vi nikotinfria... Men dom säger ju att summan av alla laster är konstant, så vi kommer förmodligen bli "tvugna" att åka en j-vla massa hoj i sommar :banana

Reb0

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Skitenkelt att sluta snusa.. har gjort det 3 gånger :huvet

Värsta som bruka hända mig är att humöret inte är att leka med den närmaste veckan efter man har slutat.
Oftast går man upp ca 2kg efter att man har slutat snusa.
Man får för mycket saliv och kan i bland spotta utan att man märker det :D
Cola och andra grejjer trycker man i sig som en gris.
efter någon vecka försvinner suget,och sedan så är det totalt borta men kommer tillbaka som en käftsmäll efter ca 3månader.. speciellt vid fester osv.

Bästa sättet tror jag är att göra det vid en utlandsresa eller vid ett miljöombyte.. tex paddling etc där man inte kan få tag på skiten och har saker att göra hela tiden.
Konditionträning verkar ta bort suget efter för mig,testa cykla typ 2-3mil och sätt i en snus efter en mil medans du trampar så märker man direkt vad som händer med kondisen.

För er som inte vill sluta snusa eller dra ner på det.. kliv av General och testa tex ettan istället... stor skilland.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:

Hur går det? Jag fick ett ryck i Söndags och sket i att snusa.. nu har jag inte gjort det sen dess.. Nu ropar jag inte hej och säger att jag har slutat, men kanske på väg.

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
Hur går det? Jag fick ett ryck i Söndags och sket i att snusa.. nu har jag inte gjort det sen dess.. Nu ropar jag inte hej och säger att jag har slutat, men kanske på väg.

Reb0

Se där ja, fan va gott! :tummenupp Nu börjar jag komma igång med benet...samt att du har ju gjort ett framsteg...så från nu ska jag bara ta 5 snusar igen :) Nu är det ju bara för dig att bita ihop...fan va kul :yoparty

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
Se där ja, fan va gott! :tummenupp Nu börjar jag komma igång med benet...samt att du har ju gjort ett framsteg...så från nu ska jag bara ta 5 snusar igen :) Nu är det ju bara för dig att bita ihop...fan va kul :yoparty

4 dagar och 3 timmar.........

Reb0

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Still going strong!!

Sitter nu i Thailand och har inte snusat pa 5 veckor. Men suget ar fortfarande valdigt stort!! Och inte blir det battre av att skirva om det sa nu maste jag sluta :)

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
jag har inte snusat på 62timmar nu :mad: får ingen bra sömn, kliar överallt. lite sur. det här känns inget bra just nu kan jag säga. börjar få rutin på att sluta nu, har slutat flera gånger förut o efter 2-3 veckor börjar man få tillbaks känseln i fingrar och sånt. och man slipper frysa arslet av sej jämt, det kan det va värt, fast fan va jobbigt då att inte få nåra snus faaan :pangihuve

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
En polare till mig hade inte snusat på 2.5 månader men han käkade så jävla mycket godis och skit. Han köpte godis och dricka hela tiden så igår började han igen.

Jag snusar så oregelbundet och känner inget superbegär om jag håller upp så jag fortsätter, bara om priserna höjs till taket slutar jag.

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
hojlös!
slutade i torsdag efter att inte orka gå till macken för att köpa en ny dosa så tänkte lika bra att sluta då....
Inte sådär jätte smart att sluta strax innan helgen då öl :fyllisar skulle intagas och vilket sug man fick då, men var benhård och har nu klarat mig i 4 dygn.
Så ge inte upp alla som ska sluta. :brinnerup

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
Hur går det?

Jag är nere på 5/dag igen. :banana

Toppen!!!

Jag har hållit upp i 9 dagar nu... iofs lite sanning med modifikation, tog en snus i lördags bara för att prova hur det kändes. Spottade ut den efter sisådär 5 minuter. Smakade inget vidare. Så det går bra och känns bra.

Småsaker som fortfarande spökar:

1. Kan vakna mitt i natten och känna andnöd, och sover lite sämre än vanligt.
2. Är lättretad och blir rätt så lätt sur. Men det går snabbt över..
3. Konstant sug efter något.. inte snus, men något.

Så än så länge är allt :banana

/Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
Toppen!!!

Jag har hållit upp i 9 dagar nu... iofs lite sanning med modifikation, tog en snus i lördags bara för att prova hur det kändes. Spottade ut den efter sisådär 5 minuter. Smakade inget vidare. Så det går bra och känns bra.

Småsaker som fortfarande spökar:

1. Kan vakna mitt i natten och känna andnöd, och sover lite sämre än vanligt.
2. Är lättretad och blir rätt så lätt sur. Men det går snabbt över..
3. Konstant sug efter något.. inte snus, men något.

Så än så länge är allt :banana

/Reb0

Fan va bra, verkar ju gå toppen...även om du har lite besvär :) Jag kommer få samma besvär när jag slutar, får alltid det...godisätandet ökar ganska mycket.

Jag har ju tänkt ta 5/dag...men hittills går det bara åt 4/dag :) Något jag märkt är att ju mindre jag snusar, ju mindre kaffe dricker jag :3freak

Kämpa på nu! Snart ska jag göra dig sällskap genom att sluta helt :tummenupp

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Slutade i lördags p.g.a. att jag blir så irriterad i halsen och går omkring och hostar hela tiden. Har snusat nästan hela tiden i femton år.

Slog vad med tjejen samtidigt att jag inte ska äta godis på en månad så att jag inte kan "trösta" mig med det när snuset är borta. Nästan så att sockersuget är värre än suget efter snuset. Är lite allmänt irriterad på de flesta nu.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!